۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳
کد مطلب : ۱۹۹۲۱
شهرستان سامان

رتبه اول را در باسوادی در چهار محال و بختیاری دارا است

کارشناس سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان سامان گفت: شهرستان سامان رتبه اول را در باسوادی در سطح استان دارا است.
رتبه اول را در باسوادی در چهار محال و بختیاری دارا است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما، امیدی در اولین جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان سامان با اشاره بر اینکه این شهرستان رتبه نخست را در میزان  باسوادی  افراد را دارا است، اظهار کرد: در این شهرستان بی سوای کم است اما این میزان بی سوادی برای شهرستان فرهنگی و هنری سامان بسیار بالا است.

وی با بیان اینکه اغلب افراد بی سواد در شهرستان سامان آقایان هستند، تصریح کرد: هدف از تشکیل شورای پشتیبانی سواد آموزی ریشه کردن بی سوادی در سطح شهرستان و برنامه ریزی در راستای بر طرف کردن بی سوادی صورت گیرد.

امیدی با تاکید بر اینکه دستگاه های مربوطه باید افراد بی سواد جامعه هدف خودرا شناسایی کنند، بیان داشت: با باسواد شدن هر فرد بی سواد در جامعه به آموزش دهنده ها ۵۹۰ هزار تومان پرداخت می شود.

مدیر بهزیستی شهرستان سامان با اشاره بر اینکه تعداد افراد بی سواد تحت پوشش بهزیستی شهرستان سامان ۱۱۷ نفر است، بیان داشت: از این تعداد نفر ۵۴ مددجو با مشکلات ذهنی بی سواد هستند که یادگیری در این افراد ممکن نسیت و دوره های آموزشی سواد آموزی برای دیگر مدد جو صورت خواهد گرفت.

صدیقه عسگری عنوان کرد: باید در رساتای سواد آموزی در جامعه های هدف فرهنگ سازی و اطلاع رسانی صورت گیرد و تشویق های برای افراد در نظر گرفته شود.

وی افزود: بهزیستی شهرستان سامان برای هر فرد مه برای باسوادی اقدام کنند معادل ۱۰۰ هزار تومان تشویقی در نظر گرفته است.

انتهای پیام1020ج /601س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۱۶:۲۹

16 Feb 2020