۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۵۷۴۰۹
جهانبین نیوز گزارش می‌دهد؛

برنامه‌ جدی دولت، حرفه‌آموزی به جای مدرک‌گرایی

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از برنامه‌های جدی دولت حرفه‌آموزی به جای مدرک‌گرایی است و این کار می‌تواند در اشتغال بسیار تاثیرگذار باشد.
برنامه‌ جدی دولت، حرفه‌آموزی به جای مدرک‌گرایی
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبن نیوز»، بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در اتاق بازرگانی برگزار شد.
 
وجود ۸۲ پروژه خیری نیمه‌تمام در چهارمحال و بختیاری
 
در این برنامه ایرج کریمی اظهار کرد: در این استان یک هزار و ۸۰۰ فضای آموزشی در قالب ۱۰ هزار کلاس دست در دست بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه برخی از این مدارس نیاز به مقاوم‌سازی دارد تصریح کرد: یک هزار کلاس درس یا ۱۰۰ باب مدرسه نیاز به استانداردسازی دارد تا وضعیت موجود سر و سامان یابد.

مدیرکل نوسازی مداری چهارمحال و بختیاری افزود: ۱۹ مدرسه کانکسی در این استان وجود دارد که در قالب طرح شهید پناهی ۱۰ مدرسه ایمن‌سازی شده است و بقیه در دستور کار قرار دارد.

کریمی ادامه داد: در طرح شهید عجمیان شاداب‌سازی حدود ۳۵۰ مدرسه انجام شد.

وی اضافه کرد: در جشنواره قبل ۶۴۰ میلیارد ریال تعهد خیرین اعم از مسئولیت اجتماعی و حقیقی بود، که ۷۸ درصد آن محقق شد.

مدیرکل نوسازی مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: در منظریه قدیم شهرکرد ۱۶ مدرسه و در منظریه جدید براساس جمعیتی که ساکن خواهد شد نیاز به مدارس جدید است.

کریمی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم ۶۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مدارس جدید، ۴۲ میلیارد تومان برای ایزوگام و آسفالت و ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات شد افزود: ۶۶ پروژه آموزشی ورزشی با مساحت ۲۹ هزار و ۲۰۰ متر مربع تحدیل داده شده است.

کریمی از وجود ۸۲ پروژه خیری نیمه تمام در استان خبر داد و بیان داشت: ۱۰۰ باب پروژه با ۳ هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دست اجرا داریم و ۱۱۰ پروژه با ۷۸۰ کلاس درس با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان در آینده استانداردسازی خواهد شد.
 
خیرین مدرسه‌ساز پدیده امیدآفرین قرن هستند
 
شهریار خواجه صالحانی در ادامه اظهار کرد: با وجود همه مشکلات سال‌های اخیر با مشارکت ۵۰ درصد خیرین 31 هزار و 877 مدرسه ساخته شده است.
 
وی با بیان اینکه ما به دنبال جهش مدرسه ‌سازی با مشارکت مردم هستیم و در این زمینه اقداماتی صورت گرفته است، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۳ ساخت مدارس بزرگ‌مقیاس در دستور کار است و در برنامه هفتم ۲۰۰ مدرسه بزرگ‌مقیاس باید ساخته شود.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور خیرین مدرسه‌ساز را پدیده امیدآفرین قرن دانست و گفت: ظرفیت شورای آموزش و پرورش در این استان به کار گرفته شود و تکریم خیرین مدرسه‌ساز باید مدنظر قرار گیرد.
 
مدارس کانکسی و خشت و گلی به مدارس پایدار تبدیل شود
 
در ادامه غلامعلی حیدری اظهار کرد: یکی از توفیقات ایران مشارکت مردم در امور است و تجربه ثابت کرده حضور مردم در پیش‌برد اهداف نقش بسزایی دارد.

وی تصریح کرد: تامین فضا، زیرساخت و تجهیزات آموزشی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یکی از زیرنظام‌های ۶گانه است.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: به دنبال سند تحول در دولت سیزدهم گام‌های خوبی برداشته شده است و سهم خیرین در این سند بسیار زیاد است.

حیدری عنوان داشت: در دولت سیزدهم ۲۲۵ باب کلاس ساخته شده و ۳۶۰ باب درحال ساخت است، همچنین ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر دوم رئیس جمهور جهت توسعه و تجهیز مدارس اختصاص یافته است.

وی افزود: باید کلیه مدارس کانکسی و خشت و گلی به مدارس پایدار تبدیل شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری یکی از کارهای ارزشمند و ماندنی دولت را رتبه‌بندی معلمان دانست و عنوان داشت: یکی از برنامه‌های جدی دولت حرفه‌آموزی به جای مدرک‌گرایی است و این کار می‌تواند در اشتغال بسیار تاثیرگذار باشد.

حیدری خاطرنشان کرد: توسعه هنرستان‌ها از اولویت‌ها است، معلمان و کادر مدرسه می‌توانند اساس آموزش را تشکیل دهند.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار معلم در چهارمحال و بختیاری به کارگیری شد یادآور شد: در مناطق محروم به مدارس و فضاهای آموزشی توجه جدی صورت می‌گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری به علاقه خیرین خارج از کشور برای مدرسه‌سازی و سرمایه‌گذاری در ایران اشاره و عنوان داشت: باید از این ظرفیت استفاده شود.

حیدری بر لزوم استفاده از توان نیروهای جهادی و نهادهای انقلابی تاکید کرد و گفت: نباید از منابع مالی و پتانسیل‌ دستگاه‌های دولتی در این زمینه غافل شد.
 
انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۱۲:۵۳:۰۷

8 May 2024