۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۵۷۲۰۸
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:

عدم توجه به جلو، عامل اصلی تصادفات

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری گفت: بیشترین علت تصادفات عدم توجه به جلو است و دلیل آن عدم ارتباط ذهن با جسم می‌باشد.
عدم توجه به جلو، عامل اصلی تصادفات
ایرج حسین‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: یک اصل کاربردی در رانندگی وجود دارد و آن اینکه نحوه رانندگی، راننده باید قابل پیش‌بینی باشد.
 
وی تصریح کرد: تصادفات رخ داده در ایام عید نشان داد که رانندگان فراموش کردند که باید برای هر اقدامی که حین رانندگی قصد انجام آن را دارند از علائم خاص مانند چراغ راهنما و... استفاده کنند.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ایجاد استرس در سرنشینان به‌واسطه رانندگی نشان از رانندگی ناایمن دارد.
 
حسین‌پور عنوان داشت: خانواده‌ها نیز بدانند رانندگی استرس‌زا توسط راننده نقطه شروع خطر و تهدید است و لازم است بلافاصله راننده را از این سبک رانندگی خصوصا در جاده‌ها منع کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: بیشترین علت تصادفات عدم توجه به جلو است و دلیل آن عدم ارتباط ذهن با جسم می‌باشد، بنابراین لازم است در طول رانندگی این ارتباط حفظ شود.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تاکید کرد: اگر اتوبوسی در ایستگاه توقف کرده خطر ورود عابر پیاده از جلوی آن وجود دارد، اگر توپی وارد خیابان شود، قطعا کودکی به دنبال آن خواهد آمد، بنابراین این نکته اهمیت بالایی دارد که رانندگان به این نکات ریز توجه داشته باشند.
 
حسین‌پور اضافه کرد: تا این لحظه در سال 1403 در حوزه درون‌شهری تصادف منجر به فوت نداشتیم و برای استمرار آن لازم است رانندگان، عابران پیاده و موتور سیکلت‌سواران نکات ایمنی را مدنظر داشته باشند و رعایت کنند.
 
انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۱۰:۱۵:۳۵

15 Apr 2024