۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۵۷۱۶۷
امام جمعه فارسان:

سکوت در برابر شبهه آفرينان و غارتگران جايز نيست

امام‌جمعه فارسان گفت: امروز سکوت در برابر شبهه آفرينان و غارتگران عقيده و ايمان، جايز نيست. بلکه يکي از واجب‌ترين وظايف و تکاليف ما مجاهدت در عرصه مسائل فرهنگی و اجتماعی است.
سکوت در برابر شبهه آفرينان و غارتگران جايز نيست
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محسن ملک پور صبح امروز ۲۲ فروردین در خطبه‌های نماز عید فطر گفت: قرآن کریم در ماه مبارک رمضان نزول دفعی داشت و کتابی است که با تأسی به او به سعادت دنیا و آخرت انسان نزدیک می‌شود و سعادت دنیا و آخرت او تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: تقوا یعنی مواظب خود بودن؛ یعنی خودپایی؛ یعنی خودت را مواظبت کن که در خطرهایی که در کمین است نیفتی؛ یعنی مراقب خودت باش. یکی از خطرهای پیش روی انسان عذاب جهنم است. یکی از خطرها از بین رفتن کمالات و فضائل الهی است که انسان می‌توانست آن‌ها را برای خودش کسب کند. این خطرها هرکدام برای انسان ایجاد ترس می‌کند. لذا گاهی در تعریف تقوا گفتند ترس از خدا.

امام‌جمعه فارسان افزود: امیدوارم همه دوستان بزرگوارم لحظات ناب افطار و سحر و لیالی قدر را به‌خوبی درک کرده باشید و امروز را که برای مسلمین عید و روضه جایزه و برای رسول گرامی زخر و شرافت و کرامت و مزید قرار داده‌شده، خدای تعالی بهترین جایزه‌اش را برای ما داخل شدن در هر خیری که پیامبر و آلش را در آن داخل می‌کند و خارج شدن از هر سوئی که پیامبر و آلش را از آن خارج می‌کند قرار بدهد.

وی بیان داشت: عیدی و جایزه ما را آمرزش گناهان و خطاها قرار بدهد و این رمضان را آخرین رمضان عمر ما قرار ندهد. ان‌شاءالله حالات و معنویاتی که در این ماه به دست آوردید که امسال به فضل خدای تعالی جلسات، با نور و پررنگ پررونق بود؛ در جاهای مختلف کشور این‌گونه بود این نورانیتی که به دست آمد ان‌شاءالله در طول سال برای همه بماند.

وی اظهار داشت: ان‌شاءالله از برکات ماه مبارک رمضان این باشد که زمان‌شناسی ما تقویت‌شده باشد، نکند در این زمان‌حساس بی‌تفاوت باشیم، امروز سکوت در برابر شبهه آفرینان و غارتگران عقیده و ایمان جایز نیست. بلکه یکی از واجب‌ترین وظایف و تکالیف ما مجاهدت در عرصه مسائل فرهنگی و اجتماعی است.

حجت‌الاسلام ملک پور گفت: مجدداً تشکر می‌کنم از حضور شما مردم عزیز در روز قدس. همه داریم می‌شنویم صدای خرد شدن استخوان‌های اسرائیل را. بهترین نقشه‌ای که از کره زمین به‌زودی منتشر خواهد شد، نقشه‌ای است که در آنجایی به‌عنوان سرزمین اشغالی ندارد. اسرائیل قریب به ۱۷ سال است غزه را تحت محاصره دارد، یک هولوکاست واقعی به وجود آورده و دائم هم تکرار می‌کند. ندای این مردم در این روز عید مرگ بر اسرائیل است.

وی افزود: در روزهای اول سال و شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم هستیم. خوب است عزیزان مدیران اجرایی استان برنامه‌های خودشان را ان‌شاءالله در معرض دید عموم قرار بدهند. راه‌های مردمی سازی اقتصاد و تولید و فرصت‌های سرمایه‌گذاری که برای استان در نظر دارند زودتر بیان کنند.

وی بیان داشت: امروز روز عید است. روز مواسات و دستگیری از همه محرومان است. زکات فطره واجب است که ان‌شاءالله به‌قصد قربت پرداخت کرده‌اید. عرضم این است که غیرازآن توجه بیشتری به محرومان بشود که پاداش مضاعف خواهد داشت.

انتهای خبر/۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۱۱:۴۳:۲۸

10 Apr 2024