۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۳
کد مطلب : ۵۷۱۲۴
امام جمعه شهرستان کوهرنگ:

رمضان موقعیتی برای تقویت ارتباط فرد با خدا است

امام جمعه شهرستان کوهرنگ گفت: ماه مبارک رمضان ماه بيدارى، هوشيارى، عبادت و خودسازى است، لذا باید در این ماه جهت تعمیق و تقویت ارتباط خویش با خداوند، تلاش مضاعف شود.
رمضان موقعیتی برای تقویت ارتباط فرد با خدا است
حجت الاسلام ایوب محمدی در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز» به اهمیت ماه مبارک رمضان و لزوم بهره‌مندی ازاین ماه نورانی، اظهار کرد: در روایات آمده است در صورت عدم بهره‌مندی از فرصت‌هایی که پیش روی  انسان قرار داده می‌شود ممکن است دچار خسارتی شود که به آسانی قابل جبران نیست، یکی از این فرصت‌ها روزها و شب‌های ماه پُر خیر و برکت رمضان است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) افزود: ماه رمضان ماهی است که اول آن رحمت، وسطش مغفرت و پایانش آزاد شدن از آتش دوزخ است، هر کس در این ماه بار تکالیف زیر دستان خود را سبک سازد، خداوند او را می‌بخشاید و او را از آتش دوزخ آزاد می‌کند.

امام جمعه کوهرنگ در ادامه تشریح فضائل ماه مبارک رمضان عنوان کرد: ماه مبارک رمضان ماهی است که خداوند روزی مومنان را در آن می‌افزاید و کسی که در این ماه مومنی روزه دار را به افطار پذیرا شود، گناهان گذشته‌اش بخشوده می‌شود و ثواب آزاد کردن بنده‌ای از آتش نصیب او می‌شود.

محمدی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و بهار طبیعت خاطرنشان کرد: در فصل بهار تغییر و تحول حاصل می‌شود و ما باید با استفاده از فرصت ماه خدا، مسئله عبادی و ترک گناهان، تغییر درونی واقعی دروجودمان ایجاد شود، احسن‌الحال باید در وجود انسان شکل بگیرد.

وی بیان داشت: ماه رمضان ماه تقوا است و قرآن کریم یکی ازراه‌های دستیابی به تقوا است.

امام جمعه کوهرنگ اضافه کرد: روزه یکی ازراه‌های کنترل نفس برای زمینه‌سازی  تقوا است و تقوا انسان را در برابر گناهان محافظت می‌کند.

محمدی با تاکید بر اینکه بهره‌گیری از قرآن در ماه مبارک رمضان، بیان کرد: برعهده ‌متولیان فرهنگی است که با فراهم ساختن زمینه برگزاری مراسم‌ها و محافل قرآنی مردم را به سمت استفاده از ظرفیت معنوی این ماه سوق دهند.

انتهای خبر/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۰۸:۲۸:۱۴

6 Apr 2024