۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۵۷۱۲۲
نماینده ولی‌فقیه در سپاه سامان تأکید کرد:

مشارکت مردم در اقتصاد خودکفایی را به همراه دارد

نماینده ولی‌فقه در سپاه ناحیه سامان گفت‌: اگر مردم بتوانند محصولات غذایی مهم مانند گندم‌، جو‌، محصولات غذایی که قوت مردم هست را تولید کنند، شاهد قطع وابستگی به کشور‌ها‌ی دیگر هستیم.
مشارکت مردم در اقتصاد خودکفایی را به همراه دارد
حجت الاسلام و المسلمین مصطفی عباسی در گفتگو با خبر‌نگار گرو سیاسی پایگاه خبر‌ی تحلیلی «جهانبین‌نیوز»، اظهار کرد‌: نوروز امسال مقارن شد با ایام ماه مبارک رمضان و رهبر معظم انقلاب نتوانستند طبق رسم هر ساله در مشهد حضور یابند و در آنجا پیام نوروزی و شعار سال را مطرح کنند، بنابراین در حسینیه امام خمینی (ره) در تهران جلسه‌ای برگزار و شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم توسط اعلام شد.

وی ادامه داد‌: وقتی که به روند نام‌گذاری سال‌ها در چند سال اخیر توسط مقام معظم رهبری (مدظله) نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که ایشان غالبا دغدغه‌های خودشان را در سطح کلان مملکتی و کشوری در این زمینه مطرح می‌کنند و هدفشان از این کار این است که مسئولین کشور نقطه ضعف‌ها‌یی که هست و باعث ایجاد مشکلات بسیار زیاد برای کشور می‌شوند را رفع کنند‌.
 
نماینده ولی‌فقیه در سپاه سامان تصریح کرد‌: وقتی به اسلام مراجعه کنیم می‌بینیم که نام‌گذاری که مقام معظم رهبری در بحث شعار‌ها‌ی سال دارند بر مبنای اسلام ناب است یعنی وقتی به گذاره‌ها‌ی اسلامی خودمان و روایات اهل بیت (ع) و حتی خود قرآن مراجعه می‌کنیم ‌، می‌بینیم اقتصاد و معیشت یکی از لازمه‌ها‌ی مهم زندگی عنوان شده است، و سفارش به همه‌ جوامع بشری چه مسلمان چه غیرمسلمان این است که در بحث معیشت‌، مردم فعال باشند مخصوصاً در بحث تولید اسلام از مصرف‌گرایی صرف بیزار است و آن را رد می کند.
 
حجت الاسلام و المسلمین عباسی با اشاره به این حدیث امام علی (ع) که می‌فرمایند، اگر ملتی که آب و خاک دارد و فقیر باشد دچار شقاومت است اضافه کرد: این روایت به تعبیری‌ راجع به همین مسئله است که اسلام تأکید بسیار زیادی بر بحث تولید و رونق اشتغال دارد و در بحث حکومتی این تولید را وابسته به دولت وحکومت نمی‌کند بلکه تولید را از جانب خود مردم و اجتماع می‌داند.

وی گفت‌: متأسفانه در سال‌ها‌ی اخیر بسیاری از اقلام در داخل کشور توسط شرکت‌های دولتی، یا نیمه‌دولتی تولید می‌شود و مردم چندان دخالتی در تولید نداشتند و این باعث می‌شود که آن‌ها خیلی راحت در کمیت و کیفیت دست ببرند و متأسفانه کار‌ها‌یی انجام بدهند که از این بابت سود این تولید در جیب مردم نمی‌رود اما اگر کارگاه‌ها‌ی کوچک اشتغال‌زایی و تولیدی در کشور راه‌اندازی بشود و مردم مثل تعاونی‌ها‌یی که در خیلی از کشورهای شرقی و غربی ایجاد شده وارد شوند بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی اذعان داشت‌: اگر تعاونی‌های اشتغال ایجاد شود مردم در بحث تولید مشارکت می‌کنند و چون تولید خودشان و برای خودشان است کمیت و کیفیت تولید را بالا خواهند برد بنابراین از آنجایی که درگیر تولید هستند سختی‌ها و مشکلاتی که در راه است را به راحتی درک می‌کنند بسیاری از نوسانات و مشکلاتی که در بحث تولید هست خیلی راحت در مسیر تولید و جامعه هضم می‌کنند.
 
نماینده ولی‌فقیه در سپاه سامان ادامه داد: این در حالی است که اگر قیمت جنسی بخاطر نوسان بازار یا مسائل دیگر پایین و بالا رفت اعتراضی وجود نخواهد داشت،  چون خودشان در تولید دخیل هستند ضمن اینکه اگر تولید در یک کشوری بالا برود به همان نسبت که تولید بالا می‌رود دست دلال هم از محصولات تولیدی کمتر می‌شود و خود افرادی که تولیدکننده هستند سعی می‌کنند کنار هم جمع بشوند و تشکیل تعاونی داده و محصولاتشان را در قالب تعاونی بفروشند.

وی با اشاره به آیات قرآن گفت‌: که قرآن هم می‌فرماید‌ برای بحث بر تقوا کنار هم جمع بشوید که به تفسیر هم که مراجعه کنیم یک نمونه از تعاونی و تعاون بحث جمع شدن افراد در کنار هم برای تولید است که جمع بشوند برای تولید یک محصول خصوصا محصولات استراتژیک و محصولات غذایی مهم مثل گندم و... .
 
حجت الاسلام و المسلمین عباسی  بیان داشت: روی همین اصل مقام معظم رهبری شعار سال را جهش تولید نام‌گذاری کردند‌، تولید در کشور راه افتاده است منتهی اگر بخواهیم در معیشت و اقتصاد کشور تغییری ایجاد شود، احتیاج به یک جهش دارد که افراد بیشتری درگیر این مسئله می‌شوند که این همان مشارکت مردمی است اینکه مردم هم به میدان بیایند و دخیل در بحث جهش تولید شده و در بحث تولید در کشور پیش‌قدم شوند.

انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۱۲:۵۸:۳۶

7 Apr 2024