۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۵۷۱۰۷

محفل انس با قرآن در سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) برگزار شد

به یاد شهدای راه قدس محفل انس با قرآن کریم در حسینیه آیت الله بهاءالدینی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به مناسبت بزرگداشت شهدای راه قدس برگزار شد.
محفل انس با قرآن در سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) برگزار شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«جهانبین نیوز»، در این محفل قرآنی که همزمان با آخرین پنجشنبه ماه مبارک رمضان و در آستانه روز جهانی قدس برگزار شد، قاریان ممتاز استانی و کشوری به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند و حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع پیرامون اهمیت انس با قرآن و درک معانی و مفاهیم قرآنی سخنرانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غزه و شهدای سپاه در حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه بویژه سردار شهید محمدرضا (علی) زاهدی گفت: با تلاوت آیات قرآن کریم باید به وعده‌ها و سنت‌های الهی که ذکر شده توجه کنیم.

وی افزود: شرط رسیدن به وعده‌های الهی، فهم درست و رعایت سنت‌های است که خداوند متعال در قرآن کریم بیان فرموده است.

رئیس نهضت نهج البلاغه خوانی کشور، افزود: وعده نصرت الهی مشروط به یک سنت است که خداوند فرموده است: «انت تنصرالله ینصرکم».

وی، گفت: شهادت هم یک سری سرایط دارد که خداوند متعال در سوره احزاب می‌فرمایند: «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا».

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای راه قدس بویژه سردار زاهدی، با اشاره به آیه شریفه ۱۱۱ از سوره مبارکه توبه؛ «إِنَّ اللَّهَ اشتَریٰ مِنَ المُؤمِنینَ أَنفُسَهُم وَأَموالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ ۚ» اظهار کرد: شهدا تیزهوش‌ترین افراد ملت بوده و هستند که با خداوند معامله کردند و جان خود را برای کسب رضایت الهی که بالاتر از بهشت جاویدان است تقدیم کردند.

وی تصریح کرد: نصرت خدا در گرو نصرت ولی خداست و شهدا در لبیک به فرمان ولی در میدان حاضر شدند و از جان و مال و زندگی دنیای فانی گذشتند و به تعبیر حضرت امام (رحمت الله علیه)، راه ۷۰ ساله را یک شبه پیمودند.

سخنران این محفل قرآنی، راه سعادت و رسیدن به توفیق شهادت را مشروط به خارج شدن از بیت نفس و اصلاح گذشته انسان دانست و در ادامه با بیان خاطراتی از سیره زندگی شهدای دفاع مقدس، گفت: حضرت امام به علما توصیه کردند که بعد از سال‌ها عبادت و تعمق در فقه و …، یک بار هم وصیت نامه شهدا را بخوانند.

گفتنی است؛ نظیر این محفل قرآنی در رده‌های مختلف سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری نیز همزمان با آخرین پنج شنبه ماه مبارک رمضان و در آستانه روز جهانی قدس برگزار و ثواب تلاوت آیات کلام وحی تقدیم به شهدای مظلوم غزه و شهدای راه قدس بویژه سردار شهید محمدرضا (علی) زاهدی از فرماندهان جبهه مقاومت و فرمانده تیپ قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس شد.

انتهای خبر/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۱۲:۱۳:۰۲

4 Apr 2024