۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۵۷۰۹۴
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:

تحویل بیش از 20 کیلومتر لوله جهت آبرسانی به باغداران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته بیش از 20 کیلومتر لوله جهت آبرسانی به باغات تحویل کشاورزان خسارت دیده شده است.
تحویل بیش از 20 کیلومتر لوله جهت آبرسانی به باغداران
حسین برزگر در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، با اشاره به خشکسالی‌های اخیر، کاهش نزولات جوی و کمبود منابع آب به ضرورت و اهمیت مدیریت صحیح و بهینه مصرف آب، تاکید و اظهار کرد: هدف از طرح انتقال آب با لوله جلوگیری از هدر رفت و تلفات آب در مسیرهای انتقال در کانال‌های سنتی به باغات در راستای افزایش بهره‌وری و راندمان مصرف است.

وی افزود: در سال 1402 حدود 25 کیلومتر لوله پلی اتیلن در سایزهای مختلف جهت آبرسانی به باغات خریداری و در شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این لوله‌ها با اولویت طرح‌های عمومی و با هدف سازگاری با کم آبی و اثرات خشکسالی و مصرف بهینه آب در اختیار بهره‌برداران خسارت دیده قرار داده شده و با رعایت شرایط زیست محیطی مورد استفاده قرار گرفته است.

برزگر با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در این خصوص در دولت سیزدهم عنوان کرد: در سال گذشته با تخصیص ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی این لوله‌ها خریداری شده است و با توجه به تخصیص اعتبارات استانی به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال پیش‌بینی حدود ۳۵ کیلومتر لوله در سایزهای مختلف خریداری و بین کشاورزان خسارت دیده توزیع خواهد شد.

انتهای خبر/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۱۰:۵۲:۵۷

3 Apr 2024