۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۵
کد مطلب : ۵۷۰۸۷
شهید پرویز اسماعیلی:

نگذاريد هر چشم پست و نامحرمى به ناموس خانوادگيتان بیفتد

شهید پرویز اسماعیلی از شهدای عملیات والفجر 8 در دوران دفاع مقدس است. او در فرازی از وصیت‌نامه خود چنین نوشته است: ‌پدران و مادران از شما تقاضا دارم كه حجاب اسلامى را براى فرزندان خود پيشه سازيد. نگذاريد كه هر چشم پست و نامحرمى به ناموس خانوادگيتان چشم‌اندازی كند؛ از فاطمه زهرا (س) سرمشق بگيريد و دختران و پسران خود را كنترل نمایيد و آن‌ها را تربيت اسلامى‌ کنید.‌
نگذاريد هر چشم پست و نامحرمى به ناموس خانوادگيتان بیفتد
به گزارش «جهانبین نیوز»، شهید پرویز اسماعیلی پانزدهم مهر 1343، در شهرستان شهرکرد به دنیا آمد. پدرش براتعلی کارگر بود و مادرش طاهره نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و پنجم بهمن 1364، با سمت فرمانده دسته در فاو عراق براثر اصابت ترکش به سر شهید شد مزار او در بهشت دو معصوم زادگاهش قرار دارد. شهید پرویز اسماعیلی از شهدای عملیات والفجر 8 در دوران دفاع مقدس است. او در فرازی از وصیت‌نامه خود چنین نوشته است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

افتخار و سرافرازی خود بدانید که حداقل توانستید، هدیه خداوند این امانت او را به راه خودش بازگردانید. مرا حلال نمایید و برای آمرزش من دعا کنید زیرا که انسان حقیر و روسیاه در دنیایش نبودم و امیدوار هستم که مورد رحمت خداوند قرار گیرم و ای دوستان و آشنایان، ای امت شهیدپرور، کوشا و سرافراز باشید که انقلابی در یک مملکت مقدس اسلامی برپا شد. و شمارا از تاریکی‌ها به‌سوی روشنایی‌ها به دنبال مسیر اصلی خودش کشانیده است.

از فاطمه زهرا (س) سرمشق بگیرید
پدران و مادران از شما تقاضا دارم که حجاب اسلامی را برای فرزندان خود پیشه سازید. نگذارید که هر چشم پست و نامحرمی به ناموس خانوادگیتان چشم‌اندازی کند؛ از فاطمه زهرا (س) سرمشق بگیرید و دختران و پسران خود را کنترل نمایید و آن‌ها را تربیت اسلامی کنید. پدران و مادران ای همیشه مهربانان دنیوی برای فرزندانتان؛ ای عزیزان رنج‌کشیده برای تربیت فرزندانتان سفارش می‌کنم شمارا به تقوی و ایمان درراه خدا؛ شمارا سفارش می‌کنم به صبر و استقامت در مصیبت‌ها؛ زیرا که هر چه آید از سوی خداوند خوش آید و چه زیبا خوش آید آن‌چنان زیبایی خواهد داشت و آن‌چنان بوی خوشی خواهد داشت که زیبایی و بوی گل محمدی نیز زیباتر و خوشبوتر خواهد بود.

همه ما امانت خدا بر روی زمین هستیم
پدر و مادرم این را می‌دانم که شما زحمات زیادی برای  بزرگ کردن من کشیده‌اید. مادرم چه شب‌هایی در کنار بستر من نشسته و شب را تا صبح سپری کرده‌ای و پدرم چه روزهای را در آفتاب گرم سوزان عرق ریخته‌ای و مشقت کشیده‌ای تا اینکه بتوانی توشه‌ای برای زنده ماندن ما بدست آورید و چه روزهای سخت و ناگواری را پشت سر گذاشته‌اید، اما این را باید در نظر داشته باشید که همه ما امانت خدا بر روی زمین بیشتر نیستیم و باید عاقبت به‌سوی خداوند، به‌سوی خالق خود برگردیم و بوسه به ریسمان او زنیم.

قلب امام زمان را نشکنید
باز سفارش می‌کنم که در مصیبت‌ها از خود رنجش خاطرنشان ندهید. زیرا همه‌چیز در دست و اختیار خداوند است قلب امام را نشکنید، او را تنها نگذارید و قلب دشمنان اسلام و مسلمین را شاد نکنید و قلب امام زمان را نشکنید. بیشتر از این وقت گران‌بهایتان را نمی‌گیرم.


انتهای خبر/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۰۰:۱۲:۳۱

3 Apr 2024