۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۵۷۰۸۴
شهردار فرخشهر:

راه‌اندازی کارخانه پسماند در شهرکرد باید تسریع شود

شهردار فرخشهر گفت: راه‌اندازی کارخانه پسماند در شهرکرد باید تسریع شود و این یک مطالبه کلی است چراکه آلودگی زیست‌محیطی یک معضل اساسی بوده که در آینده به شدت با آن مواجه خواهیم بود.
راه‌اندازی کارخانه پسماند در شهرکرد باید تسریع شود
سبحان نظری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، با اشاره به موضوع پسماند در استان چهارمحال و بختیاری و خطرات زیست‌محیطی آن، اظهار کرد: نحوه مدیریت پسماند در این استان شیوه غلطی است و مشخص نیست قرار است در نهایت به کجا برسد.

وی افزود: اینکه هر شهری در چهارمحال و بختیاری برای تجمیع پسماند محوطه‌ای را انتخاب کرده است، هیچگونه تفکیک از مبدا صورت نمی‌گیرد و عملیات دفن زباله به صورت کاملا سنتی در حال انجام است، مسئله‌ای است که به شدت باعث آلودگی زیست‌محیطی می‌شود.

نظری ادامه داد: راه‌اندازی کارخانه پسماند در شهرکرد باید تسریع شود و این یک مطالبه کلی است چراکه آلودگی زیست‌محیطی یک معضل اساسی است که در آینده به شدت با آن مواجه خواهیم بود، پسماند، موضوعی است که هم آلودگی زمین و هم آلودگی آب را به دنبال خواهد داشت.

وی عنوان کرد: درخصوص تفکیک از مبدا زباله به مردم حتی به صورت خانه به خانه برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است اما در نهایت تنها سه درصد از مشکل مدیریت پسماند از طریق تفکیک از مبدا زباله حل می‌شود چراکه فقط سه درصد زباله‌ای که در جهان تولید می‌شود، خشک است.

شهردار فرخشهر خاطرنشان کرد: دفن اصولی زباله‌های پلاستیکی، کنترل شیرآبه و... در چهارمحال و بختیاری مدیریت نمی‎شود، شیرآبه پسماند به حدی خطرناک است، خاصیت اسیدی دارد و سمی است که می‌تواند در عرض 20 سال ستون‌های فولادی را از بین ببرد.

انتهای خبر/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۱۲:۳۸:۳۸

2 Apr 2024