۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹
کد مطلب : ۵۷۰۸۲
روسا و مدیران پاسخ دادند؛

«جهش تولید» در ورزش ایران چگونه اتفاق خواهد افتاد؟

روسای فدراسیون‌های ورزشی و مدیران کل استان‌ها اعتقاد دارند ورزش زمینه را برای محقق شدن شعار سال ۱۴۰۳ فراهم خواهد کرد چراکه این حوزه با نیروهای جوان و پرانرژی تعامل نزدیک و تاثیرگذاری دارد.
«جهش تولید» در ورزش ایران چگونه اتفاق خواهد افتاد؟
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، به نقل از خبرنگار مهر، مقام معظم رهبری بعد از گذشت چهار سال دوباره موضوع جهش در تولید را به عنوان شعار سال برگزیدند اما این بار تاکید ویژه‌ای نسبت به مشارکت مردم در تحقق این جهش داشتند.

تحقق جهش قابل توجه در تولید کشور مستلزم فراهم شدن ملزومات و بسترهایی است که باید مد نظر مسئولان نهادهای مختلف و سیاست‌گذاران باشد.

در این میان ورزش به عنوان یکی از حوزه‌هایی که مورد توجه مردم است می‌تواند در بخش‌های مختلف زمینه تحقق شعار سال را فراهم کند. روسای فدراسیون‌های ورزشی و مدیران کل ورزش استان‌های مختلف در مورد شعار سال و راهکارهای محقق شدن آن در ورزش اظهار نظر کرده‌اند.

«جهش تولید» در ورزش ایران چگونه اتفاق خواهد افتاد؟
 
سهرابیان: پرورش و شناسایی استعدادها اولویت است

علیرضا سهرابیان با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ توسط رهبر انقلاب با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، اظهار کرد: ورزش در کشور می‌تواند از جهات مختلف در زمینه تولید فعال باشد که همگی آن‌ها با مشارکت مردم امکان بیشتری پیدا می‌کند. پرورش و شناسایی افراد مستعد با همکاری نهادها و ارگان‌های مردمی و به نوعی تولید ورزشکار یکی از جنبه‌های جهش تولید با مشارکت مردم است که می‌تواند در سال ۱۴۰۳ در دستور کار قرار گیرد و در جهت پیشرفت ورزش و نهایتاً برافراشته شدن پرچم ایران عزیز مسیر را هموار کند.

سهرابیان درباره تولید تجهیزات ورزشی هم توضیح داد: یکی از دغدغه‌های مهم اهالی ورزش خرید تجهیزات به روز و وارد کردن آن با توجه به هزینه‌های گزاف و طی پروسه‌های دیگر است.

اما با توجه به توان بالای تولید داخلی خصوصاً کارگاه‌های کوچک یکی دیگر از مواردی است که با فراهم شدن زمینه‌ها پس از نگاه مثبت مقام معظم رهبری در سال جدید می‌تواند حمایت از تولیدکنندگان خرد از بدنه مردم و در کنار آن تامین تجهیزات مورد نیاز ورزشکاران را در سطوح مختلف در پی داشته باشد.

رئیس فدراسیون قایقرانی در پاسخ به این سوال که «به عقیده شما راهکارهای لازم برای تحقق شعار سال در ورزش در راستای حمایت همه‌جانبه از تولید با رویکرد پیشرفت ورزش کشور چیست؟» بیان کرد: سال گذشته پس از وقفه طولانی، شورای عالی ورزش تشکیل جلسه داد که خروجی آن تصمیمات مهمی هم بود، گمان می‌کنم با تشکیل این شورا و ایجاد شوراهایی در راستای بررسی و ارایه برنامه‌های کوتاه مدت با حضور اصحاب ورزش می‌تواند زمینه‌ساز آغاز یک پویش ملی باشد.
 
«جهش تولید» در ورزش ایران چگونه اتفاق خواهد افتاد؟
علیرضا سهرابیان
 
زارعی: سال ۱۴۰۳ نوید بخش افزایش تولیداتِ با کیفیتِ ایرانی

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در این مورد گفت: بی‌شک رونق «تولید» و جهش در این زمینه، تبعات مختلف و متعددی برای تحقق آرمان‌ها و منافع ملی دارد که از «استقلال اقتصادی و غیرنفتی» تا «اشتغال و امیدآفرینی» را نوید می‌دهد.

وی افزود: در این عرصه، «ورزش» به عنوان یک پدیده‌ی فراگیر «اجتماعی-فرهنگی» که با سلامت جسمی و روانی جامعه ارتباط مستقیم و اثرگذار دارد، می‌تواند از «تولید ملی» در تأمین «تجهیزات ورزشی» و سایر ملزومات مرتبط، بهره‌ی فراوان ببرد که بی‌گمان با حمایت‌های دولت از تولیدکنندگان ورزشی و رفع موانع موجود و تسهیل مشارکت‌ها، مسیر خوبی که در چندسال گذشته برای برخورداری از تولیدات استاندارد ورزشی طی شده است، با جهشی قابل ملاحظه در سال‌جاری مواجه شود.

رضا زارعی خاطرنشان کرد: از رهگذر «اقتصادی تولید محور»، رونق و جهش در این عرصه، علاوه بر اینکه جامعه ورزش در تأمین تجهیزات مورد نیاز با «هزینه‌های متعارف» سود می‌برد، چه بسا این تولیدات باکیفیت ورزشی، بتواند با درخشش در بازارهای منطقه و جهان، دستآوردها و منافع ارزشمندی در صادرات را نیز به ارمغان آورد.
 
«جهش تولید» در ورزش ایران چگونه اتفاق خواهد افتاد؟
رضا زارعی
نقش استفاده از تولیدات داخلی در ورزش

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با اشاره به ماهیت و کارکردهای ورزش در جامعه گفت: این حوزه بدلیل همین کارکردهای چند وجهی و ماهیت خود قادر است نقش مهمی در نهادینه شدن جهش تولید ایفا می‌کند.

منوچهر حاتمی در این مورد گفت: ترغیب قهرمانان، باشگاه‌ها، تیم‌های مطرح در سطوح مختلف به استفاده از تولیدات ملی بدلیل ماهیت رسانه‌ای و شهرت ورزش، اقدامی اثربخش در ترویج فرهنگ تولید و همچنین فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی در میان عموم مردم خواهد بود.

وی محیط ورزش برای تبلیغ و ترویج تولیدات داخلی را بسیار مناسب دانست و ادامه داد: انتظار می‌رود بین استفاده جامعه ورزش از تولیدات داخلی و حمایت آنها از ورزش در قالب اسپانسری، با هدف ترویج و تبلیغ تولیدات داخلی، ارتباط بهتری ایجاد شود.

حاتمی در ادامه، به نقش تشکیل و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد ورزشی، کانون‌های ورزش محلات، باشگاه‌ها و تیم‌های ورزشی در کمک به افزایش تولید ملی پرداخت و گفت: برگزاری رویدادهای مختلف، میزبانی رقابت‌های بین‌المللی می‌تواند در این زمینه بسیار مؤثر باشد.

طباطبایی: تولید در ورزش می‌تواند در زمینه پرورش ورزشکار و مربی باشد

رییس فدراسیون کاراته گفت: صحبت‌های مقام معظم رهبری و نامگذاری سال ۱۴۰۳ به جهش تولید با مشارکت مردم مورد توجه اهالی ورزش است و تمام ارکان ورزش در جهت تحقق این شعار گام خواهند برداشت.

وی افزود: در ورزش باید به مقوله تولید توجه ویژه شود. این تولید می‌تواند در زمینه پرورش ورزشکار و مربی باشد. البته برای انجام این کار نیاز به برنامه‌ریزی اصولی و توجه به زیرساخت‌ها است.

طباطبایی خاطرنشان کرد: ورزش ایران از نظر نیروی انسانی غنی است و استعدادهای بی‌شماری در تمامی رشته‌ها ازجمله کاراته در آن وجود دارد. همین ظرفیت غنی در نیروی انسانی وجه تمایز ورزش ما با بسیاری از کشورهای منطقه است.

رئیس فدراسیون کاراته یادآور شد: با تمام این تفاسیر تحقق شعار سال در ورزش ایران قطعاً محقق خواهد شد. در رشته‌ای مانند کاراته در زمینه پرورش ورزشکاران و مربیان اقدامات خوبی صورت گرفته و باید با سرعت بیشتری ادامه یابد. توجه به این مهم آینده ورزش را در دو بخش قهرمانی و همگانی بیمه خواهد کرد.
 
«جهش تولید» در ورزش ایران چگونه اتفاق خواهد افتاد؟
سیدحسن طباطبایی

پریدر: ورزش می‌تواند صنعتی در حوزه اشتغال و تولید باشد

سرپرست فدراسیون شطرنج گفت: ضرورت دارد ضمن توجه به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» تلاش کنیم آن را در مرحله اجرا و عمل پیاده‌سازی کنیم و در این راستا تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

استاد بزرگ شادی پریدر ادامه داد: صنعت و اشتغال در حوزه ورزش از مواردی است که نقش به‌سزایی در رشد و توسعه شطرنج دارد و بایستی به تأثیرات مهم آن بیش از گذشته توجه کنیم و بیانات و منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) سرلوحه کارمان باشد و ضمن توجه به قوانین رسمی جمهوری اسلامی ایران در حوزه اشتغال و تولید به دنبال حمایت از جامعه ورزش و تشویق آن‌ها برای مشارکت در زمینه تولید باشیم و در دورنمای این تفکر می‌توانیم بسیاری از تجهیزات مرتبط با ورزش در رشته‌های مختلف ورزشی را در داخل کشور تولید کنیم کما اینکه این اتفاقات از سال‌های گذشته آغاز شده است.

پریدر تصریح کرد: رویکرد و برنامه‌ریزی مدیران ورزشی باید در مسیری باشد که توسعه و تعالی صنعت ورزش در دستور کار قرار گیرد و افراد فعال و نیمه فعال صنعت ورزش تشویق به حضور در این میدان شوند تا بخش عمده‌ای از مشکلات اشتغال و تولید با حضور جوانان و ورزشکاران این مرز و بوم مرتفع شود زیرا اگر ارزش بازار ورزش از لحاظ اقتصادی از دیدگاه پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و تحلیلی اقتصاد ورزش طی بررسی‌های کلی تا سال ۲۰۲۳ را بررسی کنیم متوجه می‌شویم بیش از ۵۶۰ میلیارد دلار بوده است و آن‌ها برآورد کرده‌اند که این رقم تا سال ۲۰۲۸ به ۶۵۰ هزار میلیارد دلار می‌رسد و نباید از غافله عقب بمانیم.

سرپرست فدراسیون شطرنج در پایان گفت: از حضور صنعتگران و افراد فعال در حوزه تولید و اشتغال همواره در فدراسیون شطرنج استقبال کرده‌ایم و از سال جدید نیز این موضوع بیش از گذشته برای ما اهمیت دارد و منویات مقام معظم رهبری در تمامی سال‌های گذشته راه‌گشای مشکلات اقتصادی در کشور علی‌الخصوص ورزش بوده است.
 
«جهش تولید» در ورزش ایران چگونه اتفاق خواهد افتاد؟
شادی پریدر

تولید محصولات ورزشی در راستای تحقق شعار سال است

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: خودکفایی در تولید این محصولات با مشارکت مردمی، جهشی در بخش تولید کشور است و توسعه اقتصادی را رقم خواهد زد. انتخاب شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر فرزانه انقلاب گویای آن است که ایشان هوشمندانه و دقیق به تمامی ارکان و مولفه‌های توسعه واقعی توجه داشته‌اند. با تحقق این شعار و جلب حداکثری مشارکت مردمی، اقتصاد ایران قطعاً به جهش بزرگی دست خواهد یافت.

جواد بازرگان عنوان کرد: جهش تولید در بخش ورزشی نیز با همراهی و مشارکت مردم بتواند انقلابی در این عرصه ایجاد می‌کند چراکه تولید و خودکفایی در محصولات و لوازم ورزشی، توسعه اقتصاد ورزشی و بی‌نیازی از محصولات خارجی و افزایش عزت ملی را به دنبال خواهد داشت. امروزه صنعت ورزش در دنیا علاوه‌بر توسعه ورزش بر اقتصاد جوامع نیز تاثیری مستقیم داشته کشورها را در مسیر رشد قرار داده است و جهش تولید در این بخش نیز جز با مشارکت تولیدکننده‌ها از اقشار مردم محقق نخواهد شد.

قهرمان پروری و نقش آن در توسعه اقتصادی با حضور و مشارکت مردمی در بخش ورزش‌های قهرمانی و پرورش استعدادها، یک ثروت ملی انسانی تولید شده و علاوه‌بر افزایش عزت و اعتماد به نفس ملی و پیشرفت ورزش کشور، زمینه‌های توسعه دیگر تولیدات و عرضه آن در بازار جهانی و توسعه توریسم ورزشی نیز فراهم خواهد شد.

خود کفایی در تولیدات ورزشی با کیفیت و دارای شاخص‌های رقابت با تولیدات خارجی جلوی خروج ارز از کشور را گرفته این محصولات را با قیمت تمام شده بسیار کمتر در اختیار ورزشکاران قرار می‌دهد و این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

نظریان: ورزش هم باید باعث ایجاد اشتغال و رفاه بیشتر مردم شود

رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی گفت: لازم است تمام مسئولان، برنامه‌ریزان، مدیران و سیاست‌گذاران بخش ورزش با ظرفیت موجود در صنعت ورزش به‌عنوان یک صنعت کامل، برنامه‌ریزی را به گونه‌ای پیش ببرند که در راستای تحقق اهداف این شعار و این نام گذاری بهترین اتفاقات برای کشور رقم بخورد.

عباس نظریان ادامه داد: در حوزه ورزش هم اگر بخواهیم یک بررسی کلی داشته باشیم تا سال ۲۰۲۳ ارزش بازار ورزش از لحاظ اقتصادی از دیدگاه سایت‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و تحلیلی اقتصاد ورزش دنیا، بیش از ۵۶۰ میلیارد دلار بوده و برآورد می‌شود که این رقم تا سال ۲۰۲۸ به ۶۵۰ هزار میلیارد دلار برسد.

وی افزود: در این زنجیره ارزش نیاز است با توجه به این نام‌گذاری که انجام شد تمام مسئولان، برنامه‌ریزان، مدیران و سیاست‌گذاران بخش ورزش با این رویکرد و این ظرفیت در صنعت ورزش به‌عنوان یک صنعت کامل، برنامه‌ریزی را به‌گونه‌ای پیش ببرند که در راستای تحقق اهداف این شعار و این نام‌گذاری بهترین اتفاقات برای کشور رقم بخورد و تعیین پیوست اقتصادی برای توسعه اقتصادی کشور و در نهایت ایجاد اشتغال و ایجاد رفاه بهتر برای خانواده‌ها و مردم ایران از طریق ورزش و با استفاده از صنعت ورزش در اولویت کار قرار بگیرد.
 
«جهش تولید» در ورزش ایران چگونه اتفاق خواهد افتاد؟
عباس نظریان

نقش ورزش در تحقق شعار سال برجسته است

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: با توجه به اهمیت ویژه مقوله تولید و نقش مهم مردم در این موضوع، مقام معظم رهبری شعار امسال را هم که از دو بخش «جهش تولید» و «مشارکت مردم» تشکیل شده را مطرح کرد و قطعاً جامعه ورزش و جوانان می‌توانند نقش برجسته‌ای را ایفا کنند.

زهیر حاجی حسینی گفت: جوانان وجامعه ورزش همیشه پیشرو مشارکت‌های مختلف در طول انقلاب اسلامی بودند که در صدر آن دفاع مقدس و آرمان‌های اسلامی می‌باشد و قطعاً با حضور جوانان در عرصه تولید نیز در آینده نزدیک شاهد جهش بلندی خواهیم بود.

همچنین وی متذکر شد: ما باید در این سال تمام تفکرات را بر مبنای ایده‌پردازی و خلق اثرهای موثر معطوف کنیم و از کارهای روزمرگی پرهیز تا بتوانیم در مسیر تحقق شعار سال با سرعت بیشتر پیش رویم.

انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۱۲:۲۱:۲۰

2 Apr 2024