۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۷
کد مطلب : ۵۷۰۷۴
یادداشت؛

۱۲ فروردین هویت ملی ایران اسلامی است

رهبری هوشمندانه بنیانگذار انقلاب و جلوگیری از انحراف انقلاب در دفاع از حقوق مردم در 12 فروردین سال 57 بسیار مهم و ارزشمند بود.
۱۲ فروردین هویت ملی ایران اسلامی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، حسن فرامرزی تحلیلگر مسائل سیاسی در رابطه با ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران در یادداشتی نوشت:

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ به فرمان امام خمینی (ره) دستور تشکیل دولت موقت صادر شد و بازرگان به عنوان نخست وزیر موقت سکان دولت را به عهده گرفت که پس از آن بحث و نظرها در خصوص نامگذاری حکومت در بین اقشار و جناح‌های مختلف و گروه‌های مختلف شکل گرفت.

در این خصوص یکی از جمهوری خلق و دیگری از جمهوری دمکراتیک و هر جریانی مطابق میل و تفکر خود نامی را مطرح می‌کرد، وقت آن رسید که در این موضوع مهم امام به عنوان رهبر انقلاب تصمیم‌گیری نمایند، لذا امام دستور به نامگذاری حکومت یعنی جمهوری اسلامی ایران را با تاکید بر اینکه نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد را صادر نمود.

امام دستور دادند که برای نامگذاری و تغییر نام رژیم سابق آن را به رأی مردم و همه پرسی بگذارند و در تاریخ دهم و یازدهم فروردین سال ۵۸ با اخذ رأی در قالب آری به رنگ سبز و نه به رنگ قرمز، نوع حکومت با ۲/۹۸ درصد آرا تغییر رژیم سابق به جمهوری اسلامی به تصویب ملت رسید و در روز دوازدهم فروردین نتیجه شمارش آرا نقطه عطف در تاریخ انقلاب اسلامی و ملت مسلمان ایران یعنی حکومت جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچمدار ملت ایران به تصویب ملت و تأیید امام ملت رسید.

این رویداد مهم با رهبری امام امت یک هدیه برای مردم فهیم ایران بود. از بدو پیروزی، دشمن مترصد مصادره انقلاب با ایجاد انحراف و حتی در نامگذاری حکومت بود، انقلاب اسلامی در ایران یک نعمت و یک رویداد جهانی بود و دلیل دشمنی استکبار و ایادی داخلی و خارجی حکومت دینی است، لذا انقلاب زنده است و جمهوری اسلامی یک پدیده زنده و۱۲ فروردین هویت ملی ایران اسلامی است و ایران اسلامی و غیرقابل مصادره است.

رهبری هوشمندانه بنیانگذار انقلاب و جلوگیری از انحراف انقلاب در دفاع از حقوق مردم در ۱۲ فروردین سال ۵۷ بسیار مهم و ارزشمند بود.

امام بخوبی می‌دانست که این اسلام است که حقوق ملت را استیفا می‌کند و اگر به مشکلات چنگ بزنیم اگر درجایی مشکلی ایجاد شد نسخه حلال مشکلات پیاده سازی قواعد اسلامی است که باید به دایت امام خمینی رحم الله ببالیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۱۲:۱۳:۴۷

2 Apr 2024