۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۵۷۰۳۷

جزئیات تولید خودرو سواری در ۱۴۰۲؛ مونتاژکاران پیشی گرفتند

بررسی آمار تولید نشان می‌دهد تولید انواع خودروی سواری توسط ایران‌خودرو و سایپا در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ کاهش دارد، اما مونتاژکاران خصوصی رشد تولید داشته‌اند.
جزئیات تولید خودرو سواری در ۱۴۰۲؛ مونتاژکاران پیشی گرفتند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، بررسی آمارهای تولید خودرو داخلی در سال ۱۴۰۲ بیانگر کاهش تولید ایران‌خودرو و سایپا و منفی شدن آمار عرضه این دو شرکت است.تولید انواع خودروی سواری در دولت گذشته به کمتر از یک میلیون دستگاه در سال رسید که موجب افزایش شدید قیمت‌ خودرو شد.با رفع مشکلات تولید خودرو، مجددا از سال ۱۴۰۱ تولید خودروهای سواری به بیش از یک میلیون دستگاه در سال افزایش یافت.

تولید خودرو سواری در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۵ درصد رشد داشت اما رشد آن در سال ۱۴۰۲ کند شد و به ۶ درصد رسید که علت آن، کاهش تولید ایران‌خودرو و سایپا بود.ایران‌خودرو در سال ۱۴۰۱ حدود ۵۴۴ هزار دستگاه خودروی سواری تولید و بیش از ۶۰ هزار دستگاه هم که از سال‌های قبل ناقص مانده بود، تکمیل و عرضه کرد.درواقع ایران‌خودرو در سال ۱۴۰۱ بیش از ۶۰۰ هزار دستگاه خودروی سواری به بازار عرضه کرد. اما این رقم در سال ۱۴۰۲ به ۵۲۰ هزار دستگاه کاهش یافت.



رشد آمار در خودروهای مونتاژی

شرکت سایپا‌ در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۸۰ هزار دستگاه خودروی سواری تولید کرد که با تکمیل‌ ۴۰ هزار دستگاه خودروی ناقص،‌ مجموع عرضه سایپا در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۴۲۰ هزار دستگاه رسید. اما مجموع عرضه این خودروساز در سال ۱۴۰۲ به ۳۶۳ هزار دستگاه کاهش پیدا کرد.

طبق آمار مونتاژکاران در سال ۱۴۰۲ با رشد تولید مواجه بودند، رشد تولید برخی مونتاژکاران پارسال بیش از ۱۰۰ درصد هم بوده است.

منبع: فارس

انتهای خبر/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۱۰:۱۷:۱۵

25 Mar 2024