۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۴
کد مطلب : ۵۶۷۲۲
عضو هیئت علمی دانشگاه مطرح کرد:

استمرار نظام، بسته به حضور مردم در انتخابات

عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: حضور حداکثری مردم یک ضرورت برای تداوم، بقا و استمرار نظام بوده که در قانون اساسی نیز بر آن تاکید شده است.
استمرار نظام، بسته به حضور مردم در انتخابات
بهروز مردانی نژاد در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«جهانبین نیوز»، با اشاره به اینکه اساس و پایه ساختار نظام جمهوری اسلامی مشارکت مردم است اظهار کرد: در طول تاریخ و در هیچ کجای کره خاکی جایی را پیدا نخواهید کرد که اساس نظامش را بر پایه مشارکت مردم گذاشته باشد و این مسئله به راحتی برای همه جهانیان قابل تحقیق است.

وی تصریح کرد: تمامی قوانین ما چه بالادستی و چه پایین دستی در مشارکت و حضور مردم تاکید دارند و اساس و قدرت نظام را در مشارکت مردم می‌بینند.

مردانی نژاد با تاکید بر اینکه تصمیم سازی‌ها با مردم است بیان داشت: انتخاب نظام و قانون اساسی به صورت غیر مستقیم و با واسطه‌گری شوراهای شهر و روستا و مجلس توسط مردم صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: قطعاً هرچقدر به حضور مردم در این تصمیم گیر‌ی‌ها ضریب بیشتری داده شود، مشروعیت و اقتدار جمهوری اسلامی و آن ساختارهای تصمیم سازی بیشتر خواهد بود.

هرچه تعداد آرا بیشتر باشد قدرت نماینده برای تصمیم‌گیری‌ها بیشتر می‌شود

مردانی نژاد با بیان اینکه یک رابطه مستقیم بین مشارکت، اقتدار و تصمیم شجاعانه وجود دارد گفت: وقتی یک رئیس جمهور با مشارکت مردم بر کرسی ریاست می‌نشیند قطعاً در تصمیم گیر‌ی ها شجاعت بیشتری از خود به خرج می‌دهد، البته این مسئله در خصوص نمایندگان مجلس و همچنین شوراهای شهر و روستا نیز صدق می‌کند.

وی یادآور شد: حضور حداکثری مردم یک ضرورت برای تداوم، بقا و استمرار نظام بوده که در قانون اساسی نیز بر آن تاکید شده است.

مردانی نژاد عنوان کرد: تاکید مقام معظم رهبری و همه بزرگان و مراجع بر این است که حضور حداکثری باشد به خاطر همین روابط سالم و در عین حال مهمی است که به صورت دو طرفه وجود دارد و ما در رسیدن گام‌های نهایی که برای قله داریم، باید قدم‌هایمان مشارکتی، استوار و پربارتر باشد.

انتهای خبر/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۱۵:۵۳

27 Feb 2024