۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۸
کد مطلب : ۵۶۶۵۵
در دور دوم سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری؛

بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی به استان اختصاص یافت

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: اعتبارات عمرانی اختصاص پیدا کرده به استان در دور دوم سفر رئیس جمهور در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است.
بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی به استان اختصاص یافت
اردشیر آذر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، با اشاره به جایگاه دولت سیزدهم در اعتبارات، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ میزان اعتبارات هزینه‌ای که به استان اختصاص پیدا کرد بالغ‌بر ۶۰۵ میلیارد تومان بود که این میزان در سال ۱۴۰۱ به ۶۷۹ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲ به ۷۷۷ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.
 
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری افزود: اعتبار تملک دارایی‌های استان در سال ۱۴۰۰ دو هزار و ۷۲۵ میلیارد تومان بود که بخش عمده آن از ردیف‌های متفرقه تامین شده و این میزان اعتبار در سال ۱۴۰۱ به یک هزار و ۱۷۸ میلیارد و در سال ۱۴۰۲ به ۲ هزار و ۳ میلیارد تومان رسید.
 
وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ و سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری ۶ هزار و ۷۴۹ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی، ۹ هزار و ۲۶۶ میلیارد تومان تسهیلات به استان اختصاص پیدا کرد که طی سال ۱۴۰۱ درمجموع ۱۷ هزار و ۸۷۲ میلیارد تومان اعتبارات برای این استان در نظر گرفته شد.
 
آذر عنوان کرد: اعتبارات عمرانی اختصاص پیدا کرده به چهارمحال و بختیاری در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰ هزار  میلیارد تومان بوده، درمجموع نیز ۷ هزار و ۴۹۲ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص پیدا کرد که از رشد قابل توجهی برخوردار است.
 
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مصوبات سفر نخست رئیس جمهور به استان، اضافه کرد: ۱۳ هزار و ۳۰۸ میلیارد تومان اعتبار مصوب طرح‌های عمرانی طی سه سال بود که در سال اول ۶ هزار و ۷۴۸ میلیارد تومان و در سال دوم نیز ۴ هزار و ۷۱۲ میلیارد تومان ابلاغ شده مابقی اعتبار نیز مربوط به سال ۱۴۰۳ است، از مجموع ۱۳ هزار و ۳۰۸ میلیارد تومان اعتبار عمرانی ۸ هزار و ۶۹۳ میلیارد تومان در تعهد سازمان برنامه و بودجه بوده که در سال ۱۴۰۱ بالغ‌بر ۳ هزار و ۱۵۸.۸ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲ نیز ۲ هزار و ۸۲۷ میلیارد تومان ابلاغ شد که یعنی سازمان برنامه و بودجه درمجموع ۵ هزار و ۹۸۶ میلیارد تومان از تعهدات خود را پرداخت کرده است.
 
وی تصریح کرد: تعهدات وزارتخانه‌ها ۳ هزار و ۸۴۶.۵ میلیارد تومان بوده که ۷۵۲.۸ میلیارد تومان معادل ۱۹.۶ درصد از این اعتبار تاکنون تخصیص داده شده که امیدواریم با پیگیری مدیران دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری این اعتبارات نیز وصول شود.
 
آذر یادآور شد: با توجه به نتایج مطلوب مصوبات سفر اول رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری در دور دوم سفر به استان یک سال زودتر انجام شد و در سفر دوم نیز ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مصوبات پیشنهادی که پیش‌نویس آن‌ها نیز تهیه شده در نظر گرفته شد که از اين میزان ۴ هزار و ۷۰۶ میلیارد تومان تعهد سازمان برنامه و بودجه، ۳۴۵ میلیارد تومان تعهدات استانی و ۵ هزار و ۴۲۲ میلیارد تومان تعهدات وزارتخانه‌ها است.
 
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با بیان اينکه د سفر دوم رئیس جمهور و هیات دولت به استان ۱۶۲ مصوبه وجود داشت، بیان کرد: اعتبار این مصوبات ۱۰ هزار و ۴۷۳ میلیارد تومان بوده که البته ابلاغ نهایی آن انجام نشده و احتمال ایجاد تغییر در آن وجود دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: اعتبار ۱۰ هزار و ۴۷۳ میلیارد تومانی ذکر شده از تعهدات سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر هلدینگ‌ها است.

انتهای خبر/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲

ساعت:

۱۷:۲۷:۵۳

18 Feb 2024