۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۵۶۵۹۵
در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری مطرح شد؛

مسئولان مکلف به حل مشکلات مردم هستند

طبق قوانین بالادستی مسئولان مکلف به حل مشکلات مردم هستند و این جلسات باید به‌منظور گره‌گشایی از مشکلات آحاد جامعه برگزار شود.
مسئولان مکلف به حل مشکلات مردم هستند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز» عصر شنبه کارگروه اشتغال با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولین در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

تعهد اشتغال در چهارمحال و بختیاری تا پایان سال محقق می‌شود

محسن مولوی عصر شنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۳۸ دستگاه اجرایی در این استان مکلف به ایجاد ۲۰ هزار و ۱۹ فرصت شغلی بودند، اظهار کرد: تاکنون ۱۸ هزار و ۴۷۹ فرصت شغلی در استان در سال‌جاری ایجاد شده است که این عدد معادل ۹۲ درصد تعهد استان بوده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال تعهد اشتغال استان کامل شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: طبق اعلام سهمیه اشتغال استان‌ها توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال آینده باید ۱۲ هزار و ۹۵۱ شغل در این استان توسط دستگاه‌های اجرایی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه برای تک رقمی شدن نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری باید نرخ مشارکت ۴۰ درصد و جمعیت فعال استان نیز ۳۰۳ هزار نفر باشد، خاطرنشان کرد: اشتغال‌هایی که در سامانه رصد ثبت می‌شود، به‌صورت میدانی مورد بررسی قرار می‌گیرد، سال گذشته ۳ هزار و ۲۸۷ بازدید میدانی از مشاغل ثبت شده صورت گرفت که نشان‌دهنده صحت بیش از ۷۵ درصدی اطلاعات ثبت شده بود.

مولوی با تاکید بر اینکه ۴ خط اعتباری شامل تسهیلات تصکا، تبصره ۱۶، مشاغل خانگی و اشتغال روستایی برای ایجاد اشتغال در چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری در نظر گرفته شده بود، یادآور شد: این تسهیلات به ۱۰ هزار و ۲۷۸۶ طرح پرداخت شد که با پرداخت این تسهیلات برای ۱۱ هزار و ۱۰۸ نفر شغل ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۱۰ طرح سرمایه‌گذاری توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال اجرا است، بیان کرد: تعدادی از این طرح‌ها در شرف افتتاح و تعدادی نیز نیازمند تأمین مالی هستند.

وی در پایان تصریح کرد: از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست داریم هدایت منابع و تفاهم‌نامه طرح تصکا به سمت استان‌های زاگرس‌نشین باشد و همچنین شاهد استمرار در پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری باشیم.

تعهد چهارمحال و بختیاری برای ایجاد اشتغال در سال‌جاری ۲۰ هزار نفر بود
 
معاون توسعه و کارآفرینی وزارت کار گفت: اولویت کشور در حوزه اشتغال، حل معضل بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.
 
محمود کریمی بیراوند عصر شنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بار ایجاد اشتغال بر عهده استان‌ها است، اظهار کرد: همچنین ارتباط خوبی بین بخش خصوصی و مردمی اقتصاد با بخش دولتی وجود دارد.

معاون توسعه و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری کشور به ۷.۶ درصد رسیده است، گفت: تعهد چهارمحال و بختیاری برای ایجاد اشتغال در سال‌جاری ۲۰ هزار نفر بود، اما باوجود مشکلات اشتغال خوبی در استان ایجاد شده است و صحت‌سنجی شغل‌های ایجاد شده نیز در این استان مطلوب است.

وی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی چهارمحال و بختیاری از نرخ کشوری بالاتر است، یادآور شد: این آمار در استان‌های زاگرس‌نشین جای امیدواری دارد، منابع طرح تصکا موجب ایجاد مشاغل پایدار شده است.

کریمی با تاکید بر اینکه حسب دستور رئیس جمهور کارگروه استان‌های زاگرس‌نشین در کشور تشکیل شد، عنوان کرد: مصوبات این کارگروه در حال پیگیری است.

معاون توسعه و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اولویت کشور در حوزه اشتغال، حل معضل بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، توضیح داد: بایستی ۵۰ درصد مصوبات کارگروه تخصصی اشتغال در استان‌ها مربوط به اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باشد.

وی با بیان اینکه سامانه جستجوی شغل توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: کارفرمایان و افراد جویای کار می‌توانند به این سامانه مراجعه کنند، این سامانه به‌دنبال ارتباط بدون واسطه و راحت کارفرمایان و افراد جویای کار است.
 
سند توسعه و پیشرفت چهارمحال و بختیاری در حال تدوین است

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این جلسه، اظهار کرد: اشتغال از دغدغه‌های مهم نظام جمهوری اسلامی، رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور است.

وی افزود: با خوداتکایی، خودکفایی و همت همگان شاهد اتفاقات خوبی در خصوص اشتغال در کشور و چهارمحال و بختیاری هستیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۶۶۸ طرح مختلف در دهه‌فجر در این استان افتتاح شده است، ادامه داد: حضور مدیران در راستای جهاد تبیین در مساجد محلات مختلف مرکز استان و شهرستان‌ها حرکت جهادی قابل تحسینی است که باید ادامه داشته باشد.

حیدری عنوان کرد: سند توسعه و پیشرفت چهارمحال و بختیاری به صورت علمی و تخصصی با نگاه آمایشی عمدتاً با نگاه ایجاد اشتغال در حال تدوین است.

وی عنوان کرد: کارگروه کشاورزی و دامپروری در مجموعه جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری به دنبال توسعه واحدهای گلخانه‌های و دامپروری است.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بستر دیگری که می‌تواند باعث ایجاد اشتغال و توسعه آن در استان شود، گردشگری است که دنبال می‌شود و طی دو سال گذشته ۸۰ مجوز در حوزه گردشگری و صنایع دستی صادر شده است.

حیدری اضافه کرد: توجه به اشتغال خانگی با توجه به تجربه موفقی که کشور چین در این خصوص داشته است باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از حضور هلدینگ‌ها در چهارمحال و بختیاری محقق شده است، بیان کرد: بخش خصوصی نیز باید با محوریت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان بیش از پیش در این استان فعال شود.

دانشجو برای ورود به بازار کار باید پرورش پیدا کند

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع‌بندی جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طبق قوانین بالادستی مسئولان مکلف به حل مشکلات مردم هستند، اظهار کرد: این جلسات باید به‌منظور گره‌گشایی از مشکلات آحاد جامعه برگزار شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: توفیقات جمهوری اسلامی با هیچ کجا در دنیا قابل مقایسه نیست، دانشگاهیان به قله‌های علم و دانش دست پیدا کرده‌اند، صنعتگران به دستاوردهای بزرگی دست یافته‌اند، این در حالیست که کشور ایران در ۴۵ سال گذشته مورد تحریم‌های شدید بوده است.

وی با بیان اینکه تا دیروز دشمنان جمهوری اسلامی ایران را با گزینه‌های روی میز تهدید می‌کردند، گفت: اما امروز برای دشمنان هیچ گزینه‌ای به جز احترام متقابل برای ملت ایران ندارند و گفت‌وگو در شرایط یکسان صورت می‌گیرد.

مرتضوی با اشاره به اینکه در کشور مشکل اشتغال و معیشت وجود دارد، یادآور شد: موظفیم نسبت به توسعه بهداشت و درمان، معیشت، مسکن و آموزش و پرورش اقدام کنیم، اگر موضوع اشتغال حل شود، مشکل معشیت و اقتصاد نیز حل خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در حوزه سلامت تا دورترین نقطه کشور خدمات بهداشت و درمان ارائه می‌شود و موئد این حرف افزایش سن امید به زندگی است، خوشبختانه به واسطه اقدامات ایران بخشی از امنیت بین‌الملل به ویژه کشورهای همسایه تأمین شده است.

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران از شرطی بودن خارج شده است، خاطرنشان کرد: به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کرده‌ایم، قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم، سازمان تأمین اجتماعی ۱۰۶ همت به بانک‌های عامل بدهی داشت، همچنین در سال ۱۴۰۰ صندوق‌های بازنشستگی ۴۰۰ همت کسری داشتند، اما هم اینک این بدهی و کسری به ثبات رسیده است.

مرتضوی با تاکید بر اینکه در دهه ۹۰ متوسط رشد اقتصادی در کشور کمتر از نیم درصد بود، توضیح داد: ولی اکنون در حال تجربه رشد ۶ درصدی هستیم و این مهم ادامه خواهد داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: باید به اشتغال ماندگار و پررونق توجه شود، عنوان کرد: به اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی توجه ویژه صورت بگیرد، دانشجو برای ورود به بازار کار باید پرورش پیدا کند، نباید بدون توجه به نیاز بازار کار و ارزیابی تخصصی فارغ‌التحصیلان را راهی جامعه کنیم.





 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲

ساعت:

۲۱:۵۳:۳۵

10 Feb 2024