۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۵۶۵۶۱
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:

صیانت از نیروی کار دغدغه اداره کار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: صیانت از نیروی کار در استان جزء دغدغه‌های مهم ما می‌باشد، به دلیل نقش آموزش و آشنایی که کارفرمایان با ایمنی باید داشته باشند.
صیانت از نیروی کار دغدغه اداره کار
محسن مولوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، در خصوص برگزاری اولین همایش تبیین قرارگاه آموزش ایمنی کار و توانمندسازی کارفرمایان کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر،  اظهار کرد: هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر اولین همایش آموزش کارفرمایانی که دارای  کارگاه زیر ۱۰ نفر نیروی کار هستند در بحث ایمنی کار همزمان با سراسر کشور در سطح استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
وی افزود: قالب کارگاه‌های استان کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر شاغل هستند که به همین منظور این کارگاه‌ها برای ما از لحاظ رعایت مسائل ایمنی حائض اهمیت هستند.

مولوی خاطرنشان کرد: صیانت از نیروی کار در استان جزء دغدغه‌های مهم ما می‌باشد، به دلیل نقش آموزش و آشنایی که کارفرمایان با ایمنی باید داشته باشند و اطلاعات و دانش آن‌ها متناسب با شرایط روز جامعه باشد این همایش پیش‌بینی‌شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: کاهش حوادث ناشی از کار و همچنین ارتقا دانش کارفرمایان و نوع مهارتی که باید کسب کنند تا با حوادث برخورد کنند و در نهایت مقابله با آن صورت پذیرد جز اهداف اصلی همایش تبیین قرارگاه آموزش ایمنی کار در استان و کشور می‌باشد.
 
وی بابیان اینکه بیش از 4 هزار اخطاریه رفع نقص برای کارفرمایان کارگاه‌های استان صادر شد تصریح کرد: ما از ابتدای امسال بیش از 6500 بازرسی به‌صورت موردی و ابعادی از کارگاه‌های کارگری استان انجام دادیم و بیش از 5 هزار بازرسی در خصوص رعایت مسائل ایمنی در محیط کار بوده است.

مولوی ابراز کرد: با توجه به اینکه در مواد 85 ، 91 و 95 قانون کار تکلیف رعایت و نظارت بر رعایت ایمنی در محیط‌های کارگری بر عهده کارفرمایان کار هست و از طرفی پوشش گسترده مسائل ایمنی در محیط‌های کارگری می‌تواند نقش بسزایی در کاهش حوادث ناشی از کار داشته باشد.

وی بیان داشت: ما نکته‌ی مهمی را هم بر اساس حوادثی که در سطح استان رخ‌داده است به کارفرمایان انتقال دادیم و آنهم دقت برای تأمین لوازم فردی کارگران برای رعایت و جلوگیری از حوادث ناشی از کار است.

برگزاری کارگاه‌های رعایت ایمنی در کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر موثر است

قاسم شهبازی رئیس کانون کارفرمایی استان چهارمحال و بختیاری نیز در  گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز، اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های رعایت ایمنی در کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر بسیار مؤثر در روند کاهش حوادث در کارگاه‌های کارگری استان است.
 
وی افزود: این کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی بر کاهش اثرات بد حوادث بر کارگر و خانواده‌های آن‌ها دارد.
 
شهبازی بیان داشت: حدود 30 انجمن کارفرمایی در این دوره دعوت شدند و اعضای آن‌ها در این جلسه شرکت کردند و حضور پر شوری داشتند.
 
وی عنوان کرد: این کارگروه‌ها و کلاس‌های آموزشی می‌تواند تا 60 درصد حوادث کارگاهی را کاهش دهد
 
رئیس کانون کارفرمایی استان چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه بیشتر حوادث کارگاهی به خاطر عدم آگاهی افراد ایمنی کار و حوادث مرتبط باکار می‌باشد تصریح کرد: دوره‌های آموزشی به این شیوه می‌تواند کمک بسزایی به رفع اینگونه مشکلات داشته باشد.
 
شهبازی در پایان خاطرنشان کرد: کانون کارفرمایی استان با همکاری اداره کار و تعاون و اجتماعی نسبت به برگزاری این کارگاه آموزشی اقدام کرده و این کارگاه مستمر در موضوعات متفاوت ادامه خواهیم داد تا هم کارگران و هم کارفرمایان بتوانند در جهت کاهش حادثه در کارگاه‌های کارگری استفاده کنند.



انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲

ساعت:

۰۹:۰۲:۱۱

7 Feb 2024