۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۵
کد مطلب : ۵۶۴۶۱
شهید حجت‌الله پیشینیان:

ای محصلان عزیز شما امیدان آینده انقلاب و اسلام هستید

ای محصلان عزیز، هم خواهر و هم برادران عزیز، شما امیدان آینده انقلاب و اسلام هستید سعی کنید که درستان را خوب بخوانید و وظیفه‌های دینی را نیز خوب انجام دهید.
ای محصلان عزیز شما امیدان آینده انقلاب و اسلام هستید
به گزارش «جهانبین نیوز»، شهید حجت‌الله پیشینیاندر وصیت‌نامه خود می‌نگارد:

وصیت‌نامه روحانی شهید حجت‌الله پیشینیان

بسم‌الله الرحمن الرحیم
ولا تحسبن الذین قتلو فی سبیل الله امواتاً بل احیاً عند ربهم یرزقون

مپندارید کسانی که درراه خدا کشته می‌شوند مرده‌اند بلکه زنده‌اند و نزد خدای خود رزق و روزی می‌خورند. (قرآن کریم)

باسلام و درود بی‌پایان بر پیغمبران حق، آدم تا خاتم (ص) و بر ائمه معصومین خصوصاً بر امام زمان (عج) و باسلام و درود بر فاطمه زهرا و زینب کبری (س) و باسلام و درود بر امام امت نائب امام زمان و باسلام و درود بر شهدای راه حق و حقیقت که با خون سرخ خودشان درخت اسلام را آبیاری کردند و باسلام بر رزمندگان دلیر اسلام که بارزم بی‌امان و پیاپی خود باعث سرافرازی امت اسلام شدند؛ و باسلام و درود بر شما امت حزب‌الله و خصوصاً بر شما خانواده‌های معظم و بزرگوار شهدا که چنین جوانان عزیزی را تربیت‌کرده و به اسلام عزیز هدیه کردید.

سخنی چند با شما امت حزب‌الله داشتم که به عرض مبارکتان می‌رسانم.

اصولاً جنگ و جهاد یکی از اصول اسلام عزیز بوده و هست. از همان صدر اسلام نیز این مسئله بوده و این تازه‌ای نیست از زمان رسول (صلی‌الله علیه و آلله)  بوده و در این زمان نیز هست.

مگر امام حسین (ع) با 72 تن از یارانش در صحرای کربلا شهید نشدند؛ و آن موقعی که امام حسین تمام یارانش را از دست داد و کس دیگری را نداشت فرمودند که هل من ناصر ینصرنی و هل من معین یعیننی ولی کسی در آن زمان جواب مثبت به او نداد و از طرف دیگر امام حسین (ع) این را نیز فرمودند که هیهات منا الذله آری اکنون این جوانان برومند ایرانی نیز حدود 7 سال است که علیه دشمنان اسلام جهاد می‌کنند و اگر آن زمان کسی جواب مثبت به امام حسین (ع) نداد اکنون ببینند که جوانان ایران‌زمین چگونه به او جواب مثبت داده و می‌دهند.

و اما ای خواهران و برادران عزیز و مسلمان در این 7 سال ما برای جبهه و جنگ چه کردیم آیا روز قیامت جوابی داریم که به شهدای عزیزمان و بالاتر به چهارده معصوم بدهیم و یا نه کمی فکر کنیم که ما برای چه به دنیا آمده و مدتی را در این دنیا زندگی می‌کنیم و بعد هم زیرخاک می‌رویم و الله ما برای دنیا به دنیا نیامده‌ایم بلکه برای چیز مهم‌تری به دنیا آمده‌ایم.

ای انسان که فقط کارت صبحانه و نهار و شام خوردن و خوابیدن و شهوت خودت را ارضا کردن است آیا تو انسانی؟! نه و الله (آیه قرآن است کهان شر الدواب عند الله العم البکم الدین لا یعقلون بدترین جنبندگان نزد خدا افراد کرو لالی هستند که اندیشه نمی‌کنند) اگر جنبندگان دیگر بینش ندارند به خاطر آن است که عقل ندارند ولی انسان که عقل دارد و در عالم بی‌تفاوتی و بی‌هدفی خود را سرگرم کرده و از عقل خود بهره‌ای نمی‌برد از هر جنبنده‌ای بدتر است.
آری این‌چنین انسانی بلکه فقط ظاهری انسانی دارد. پس همه سعی کنیم که برای آن هدفی که خداوند ما را آفریده در آن راه گام برداریم نه اینکه در بیراهه‌ها افتیم. ای مردم عزیز پر دنجان اکنون حدود ده جوان از این روستا شهید شده و به هدف والای خودشان رسیدند ولی ما جنبش اساسی نداشته‌ایم چرا؟

چرا به فکر خود نیستیم مگر ما مرگ نداریم. پس چرا آن را فراموش کرده‌ایم مگر ما شب اول قبر نداریم، پس چرا آن را فراموش کرده‌ایم کمی به فکر بیفتیم و از آمدن جوان‌ها به سربازی و جبهه جلوگیری نکنیم و خودتان نیز اگر نمی‌توانید و وظیفه خود نمی‌دانید که به جبهه بیایید در پشت جبهه بی‌تفاوت نباشید بلکه در رابطه با جبهه و کمک به جبهه فعال باشید و به بسیج کمک کنید و همچنین در تربیت فرزندانتان توجه کنید ای پدری که هرروز چند بار به طویله‌ات می‌روی و به حیواناتت سر می‌زنی و به آن‌ها غذا می‌دهی، وجداناً آیا سالی یک‌بار به مدرسه فرزندت می‌روی تا ببینی اصلاً  او درس می‌خواند یا نه؟! آیا دوستان او چه کسانی هستند و الله این بچه‌ها امانت‌اند در دست شما از طرف خداوند پس سعی کنید که آن‌ها را مسلمان واقعی بار بیاورید  و بااخلاق  اسلامی با آن‌ها رفتار کنید و همچنین به انجام مسائل اسلامی توجه کنید.

مثلاً همین مسئله خمس را که بعضی اصلاً توجه به آن ندارند. با پول خمس نداده لباس بخرد و با آن نماز بخواند نمازش باطل است و یک‌عمر نماز باطل می‌خواند ولی نمی‌داند پس از همه شما امت حزب‌الله می‌خواهم که توجه به مسائل داشته باشید و مسائل را بروید یاد بگیرید و به آن‌ها عمل کنید؛ اما ای فرهنگیان عزیز پردنجانی به‌راستی‌که شما مسئولیت بسیار بزرگی را به عهده‌دارید اولاً خودتان سعی کنید که نمونه باشید از هر نظری‌ای وای به حال آن محصلی که معلم بی‌نماز بخواهد او را تربیت کند ان‌شاءالله که چنین چیزی نیست ولی همه فرهنگیان عزیز که شغلشان شغل انبیاست سعی کنند که تمام مسائل اسلامی را رعایت کنند.

چرا شب‌های جمعه و روزهای جمعه تمام معلمان در مراسم‌ها شرکت نمی‌کنند البته ممکن است که گرفتاری‌هایی نیز باشد ولی سعی کنید که اولاً وظیفه‌تان را خوب انجام دهید و در مراسمی نیز که در روستا برگزار می‌شود شرکت کنید ان‌شاءالله که خداوند توفیق انجام‌وظیفه به همه عنایت کند.

ای محصلان عزیز، هم خواهر و هم برادران عزیز، شما امیدان آینده انقلاب و اسلام هستید سعی کنید که درستان را خوب بخوانید و وظیفه‌های دینی را نیز خوب انجام دهید. مرز بین انسان مؤمن و کافر نماز است.

سعی کنید که حتماً نمازتان را به‌پای دارید و وظایف دیگر دینی را نیز انجام دهید. از کلیه خواهران می‌خواهم که حجاب اسلامی را خوب رعایت کنند چراکه وقار و سنگینی زن به حجاب اوست.

و اما شما ای خانواده‌های معظم شهدا شما چشم‌وچراغ ملتید سعی کنید که صبور و مقاوم باشید و مطمئن باشید از اینکه فرزندانتان را ازدست‌داده‌اید ضرر نکرده بلکه خیلی نیز نفع برده‌اید چراکه فرزندانتان امانت الهی در دستانتان بود، به اسلام عزیز هدیه کردید.

در پایان از امت حزب‌الله می‌خواهم که هم چنانکه توجه به جبهه و جنگ داشته‌اند اکنون نیز داشته باشند و بیخودی سنگر برای خود در پشت جبهه درست نکنیم بلکه اکنون فقط یک سنگر اصلی وجود دارد و آن‌هم جبهه است هر کس که قدرت جبهه آمدن دارد وظیفه است که به بسیج مراجعه کرده و ثبت‌نام کند و آنهائی که هم‌توان ندارند در جهاد مالی شرکت کنند.

در پایان از همه امت حزب‌الله پردنجان می‌خواهم که بنده را عفو کنند و اگر پرحرفی یا بدحرفی نمودم ببخشند همچنین اگر حقی از شما پیش من  مانده را عفو نمایید و بار دیگر از شما می‌خواهم که توجه به مسائل اسلام خصوصاً به جنگ را داشته باشیم و اما عزیز و رزمندگان را دعا کنید.
والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته
حجت‌الله پیشینیان


انتهای پیام/1030ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲

ساعت:

۰۰:۰۵:۱۶

31 Jan 2024