۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸
کد مطلب : ۵۶۴۵۸
استاندار هرمزگان در نشست خبری:

استان هرمزگان توانسته رتبه اول امنیت سرمایه گذاری را کسب کند

استاندار هرمزگان گفت: این استان توانسته است رتبه اول امنیت سرمایه گذاری را کسب کند و همچنین از لحاظ تعداد شغل، بیشترین شغل را ایجاد کند.
استان هرمزگان توانسته رتبه اول امنیت سرمایه گذاری را کسب کند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جهانبین نیوز به نقل از  خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشست خبری که صبح امروز با حضور اهالی رسانه برگزار شد، اظهار داشت: سفر رئیس جمهور در دی ماه ۱۴۰۰، سفر پربرکتی بود. مشکلات ناشی از حوادث طبیعی و زلزله‌هایی که با آنها مواجه بودیم، تاحدودی در طول این دو سال رفع شد.
وی با اشاره به اینکه تعداد مصوبات سفر استانی رئیس جمهوری ۱۷۴ بود، گفت: از این تعداد ۱۲۴ مصوبه تماماً انجام شده است و تنها پیشرفت ۵ مصوبه زیر ۲۵ درصد است.
دوستی با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات دولت صادق‌‌الوعد، تکمیل ۱۳۰۰ پروژه عمرانی بوده است، تصریح کرد: انجام این ۱۳۰۰ پروژه در استان در راستای دستور رئیس جمهور برای تکمیل پروژ‌های نیمه تمام بود.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه فاز سوم شهید رجایی و بندر خمیر که از دهه ۸۰ آغاز شده بود دراین دولت تکمیل شد و بخش باز بندر سیریک و پارسیان نیز تکمیل شده است.
وی با اشاره به اقدامات دولت در یکی از مناطق محروم هرمزگان تصریح کرد:  تمام راههای روستایی بشاگرد تا سال ۱۴۰۰ حدود ۱۳۰کیلومتر بود ولی راههای روستایی تکمیل شده از ابتدای دولت سیزدهم 85کیلومتر بوده و 40کیلومتر نیز در دست تکمیل است. 
دوستی افزود: استان هرمزگان رتبه یک بیکاری و شاخص فلاکت را داشته ولی اکنون ۸ پله صعود کرده است، همچنین رتبه یک جذب سرمایه گزاری صنعتی را داشتیم، هرمزگان توانسته از لحاظ تعداد شغل بیشترین شغل را ایجاد کند.
استاندار هرمزگان افزود: رشد اقتصادی به‌عنوان مهمترین شاخص اقتصادی در استان نزدیک به ۵.۸ درصد محقق شده است که تحقق ۸۰ درصدی هدف‌گذاری‌ها را نشان می‌دهد که استان را در این زمینه در کشور رکورددار کرده است.
دوستی گفت: اولویت ما در استان آب و آموزش بود که در اولی رشد بیش از ۸۰ درصدی آب‌شیرین‌کن‌ها در این دولت را شاهد هستیم. ۱۵۶ روستا و ۵ شهر در سفر رئیس‌جمهور به استان، مشکل آبرسانی‌شان حل می‌شود. در امر آموزش هم رتبه اول مهارت‌آموزی در کشور را به دست آوردیم.
وی یادآور شد: ۲۸ هنرستان جوان در استان تأسیس شد تا مهارت‌های مرتبط با نیاز استان در آنجا فراگیری شود. در بخش آموزش مهارت‌های مربوط به حوزه فولاد، پالایش، معدن، آبزی‌پروری و نیازهای فرهنگی در آن هنرستان‌ها در نظر گرفته شده است.
دوستی اظهار کرد: دانشکده علوم پزشکی شرق و غرب امسال برای اولین‌بار دانشجو گرفته است. ساخت دانشکده دندانپزشکی پیشرفت ۸۰ درصدی داشته است. دانشکده شیمی و متالوژی هم در دست کار است تا عملیات اجرایی آن انجام شود.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه همزمان با توسعه صنعتی به محیط زیست توجه داریم، تاکید کرد: سال گذشته بیش از ۲ میلیون درخت کاشت شده و سال آینده کاشت ۶.۵ میلیون درخت را در دستور کار داریم و امسال هم تا کنون ۳.۵ میلیون درخت کاشته شده است. فاضلاب بندرعباس که از دغدغه‌های اصلی مردم بوده در این دولت آغاز شده است و ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان قرارداد در این بخش بسته شده و این بدون یک ریال بودجه دولتی بوده است.
وی یادآور شد: فاضلاب بندرعباس در روندی که دارد به شکل مرتب در مسیر پیشرفت حرکت می‌کند و هرچند بخشی از این پروژه از زمان‌بندی عقب است اما اقدامات برای انجام تکالیف دولت در این زمینه اجرایی می‌شود.
دوستی یادآور شد: ۶۰۰ واحد احیا رتبه اول در بنگاه‌های احیایی را داشتیم. تسهیلات بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان محقق شد که حدود ۱۰۱ درصد جذب تسهیلات را نشان می‌دهد و در این بخش هم استان رتبه اول را کسب کرده است. همه این اقدامات انجام شده در استان به دلیل جذب همین تسهیلات صورت گرفته است.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه ۱۰۳۲ پروژه به ارزش ۱۰۵ همت در سفر رئیس‌جمهوری به استان به بهره‌برداری می‌رسد.، تأکید کرد: در این سفر ۱۴ هزار واحد مسکن تحویل مردم می‌شود که در مجموع از ابتدای دولت میزان واحدهای مسکونی تحویل‌شده را به بیش از ۲۰ هزار واحد ارتقاء می‌دهد. تکلیف ما در استان در چهار سال ۶۶ هزار واحد مسکونی است که اکنون در وضعیت مناسبی از این جهت قرار داریم.
دوستی افزود: در حوزه راه هم غیر از پل و ابنیه فنی ۸۰۰ کلیومتر راه را افتتاح می‌کنیم که هم بهسازی، هم روکش و هم احداث را شامل می‌شود. در حوزه درمان دو بیمارستان ۱۱۲ تخت‌خوابی کودکان بندرعباس که در همین دو سال اخیر آغاز شده و اکنون به بهره‌برداری می‌رسد.
وی گفت: بیمارستان فارابی بستک که ۸۷ تخت‌خوابی است. علاوه بر آن خانه‌های بهداشت و درمانگاه‌ها هم در این سفر افتتاح و تحویل خواهد شد. ۱۳۶ پروژه ورزشی هم تحویل می‌شود. از جمله پروژه ورزشگاه میناب را خواهیم داشت.
استاندار هرمزگان یادآور شد: ۸۰۰ کلاس درس نیز افتتاح می‌شود. دو پروژه بزرگ یکی خط سیریک میناب را به  بهره‌برداری می‌رسانیم و ۲.۵ همت هم پروژه گازرسانی به مناطق استان را داریم. در حوزه آب‌رسانی هم ۱۵۶ روستا و ۵ شهر که از نعمت آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند شدند را تحویل‌هی خواهیم کرد. در این سفر ۵ آب‌شیرین‌کن جدید را به استان اضافه می‌شود. در حوزه برق افزوده شدن ۹ پست برق و هزار کیلومتر تعویض کابل را نهایی می‌کنیم.
دوستی با بیان اینکه نیروگاه اتمی سیریک که در چهار فاز است عملیات اجرایی آن در این سفر آغاز می‌شود، تاکید کرد: نیروگاه ۵ هزار مگاواتی و در کلاس جهانی است که در سرنوشت توسعه مکران اهمیت دارد. ۸ میلیارد دلار ارزش پروژه‌هایی است که در بخش نفت و میعانات و صنعت آغاز می‌شود.
وی گفت: جزایر سه‌گانه خلیج فارس و دیگر جزایر خلیج فارس در این دولت به فیبر نوری مجهز شدند. حدود ۷۴۰ میلیارد تومان پروژه‌های بخش مخابرات و ارتباطات است که به بهره‌برداری می‌رسد.
استاندار هرمزگان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی بزرگ در استان به ارزش ۴۰ هزار میلیارد تومان، اظهار کرد: در این بخش طرح‌های بزرگ بندری مثل توسعه بندر لنگه و زیرساخت‌های گردشگری دریایی و مهمتر از همه طرح توسعه پسکرانه بندر شهید رجایی را داریم که عملیات اجرایی سه بخش از این پسکرانه انجام می‌شود.
دوستی همچنین با بیان این‌که «چهار پروژه بزرگ نفتی از پروژه‌های اصلی این سفر است، یادآور شد: این غیر از پروژه ۳۰۰ میلیون یورویی در جاسک است. بسته صنعت از مهمترین بسته‌های ماست و در این سفر هفت شهرک صنعتی جدید به بهره‌برداری می‌رسند که همگی در مناطق فاقد شهرک صنعتی ایجاد شده است. همزمان ۲۸ کارخانه و کارگاه صنعتی افتتاح می‌شوند که حجم بالایی از اشتغال‌زایی را دربردارد.

اخذ رأی در استان هرمزگان الکترونیکی نیست

در پایان استاندار هرمزگان در پاسخ به خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا درخصوص روش اخذ رای در این استان، اظهار داشت: در هیچ کدام از حوزه ها انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار نمی شود و تعرفه است. تمام زیرساخت ها هم از لحاظ دستگاه های احراز هویت در ۱۴۵۰ شعبه فراهم شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲

ساعت:

۲۲:۵۲:۰۲

29 Jan 2024