:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> حضور در انتخابات نشانه شعور سیاسی یک ملت است | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۵۶۴۴۸
کارشناس مسائل سیاسی:

حضور در انتخابات نشانه شعور سیاسی یک ملت است

یک کارشناس سیاسی گفت: حضور در انتخابات و مشارکت در تعیین سرنوشت نشانه شعور سیاسی یک ملت است.
حضور در انتخابات نشانه شعور سیاسی یک ملت است
علی نادری در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: شرکت در انتخابات یعنی مشارکت در سرنوشت خود، برای به دست آوردن چنین انتخابی مردم ایران یک روز یک انقلاب کردند.
 
وی تصریح کرد: مردم قبل از انقلاب به دنبال این بودند که قدرت انتخاب آینده کشور در دست خودشان باشد و از همین رو به فکر ایجاد تغییراتی برای دست‌یابی به یک نظام دموکراسی افتادند.
 
این کارشناس سیاسی اضافه کرد: بر اساس آیات الهی و آموزه‌های دینی این موضوع اهمیت بالایی دارد که دیگران برای ما تصمیم‌گیری نکنند.
 
نادری خاطرنشان کرد: خود ما باید قدرت تصمیم‌گیری داشته باشیم و اگر می‌خواهیم حضورمان را در نظام حاکمیتی تامین و تثبیت کنیم هرگز نباید اجازه بدهیم دیگران برای ما تصمیم بگیرند.
 
وی تاکید کرد: اینکه فرد دیگر به جای انسان در امور مهم و اساسی تصمیم‌گیرنده باشد، شان و شخصیت یک جامعه را پایین می‌آورد.
 
این کارشناس سیاسی بیان داشت: در جامعه‌ای که فرد در تصمیم‌گیری‌های مهم مشارکت نداشته باشد افراد یا قادر به تصمیم‌گیری برای خود نبوده و یا حاضر به شرکت در انتخابات‌ها یا انتخاب‌های مهم نیستند.
 
نادری این موضوع را نشانه کاهش لیاقت و کاهش شخصیت یک ملت دانست و اذعان داشت: بدا به حال کسانی که می‌توانند برای سرنوشت خود تصمیم‌گیری و میدان‌داری کنند اما در صحنه حاضرنمی‌شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: برخی از این فرصت که نظام حاکمیتی تحت عنوان انتخابات در اختیار جامعه قرار داده، استفاده نمی‌کنند فقط به این دلیل که می‌خواهند در شناسنامه شان مهری خورده نشود، اما این نشانه عدم شعور سیاسی لازم برای یک جامعه است.
 
این کارشناس سیاسی یادآور شد: خوشبختانه در ایران شعور سیاسی جامعه در حداکثر حالت خود قرار دارد و نشانه آن مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است، مردم ایران از این ظرفیت حداکثر استفاده را برده‌اند و همواره با حضور خود در انتخابات خود را سهیم در سرنوشت کشور خود کرده‌اند.
 
انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲

ساعت:

۱۶:۱۰:۰۴

29 Jan 2024