۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۵۶۴۳۵
یک کارشناس تغذیه:

فست‌ فودها کودکان را مستعد چاقی می‌کنند

یک کارشناس تغذیه گفت: کودکانی که در مصرف فست فودها زیاده‌روی می‌کنند، مستعد ابتلا به انواع بیماری‌ها و چاقی هستند.
فست‌ فودها کودکان را مستعد چاقی می‌کنند
حسین بهادری در گفتگو با خبرنگار گروه سلامت پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: با توجه به اینکه فست فودها مصرف سریع و آسانی دارند و با وجود افزودنی‌های بسیاری که در فرایند تولید به آن‌ها اضافه می‌شود، در سال‌های اخیر شاهد رشد مصرف  این غذاها در بین مردم هستیم.

وی تصریح کرد: با وجود مضرات بالای فست فودها نسبت به فواید آن‌ها اما تغییر سبک زندگی افراد و فعالیت در خارج از منزل، سبب گرایش آن‌ها به این دست از غذاهای ناسالم شده است.

بهادری اضافه کرد: این محصولات تجاری ارزش غذایی پایینی دارند، این در حالی است که اغلب آن‌ها به دلیل سرخ شدن چربی اشباع و اسید چرب ترانس بالا دارند و با وجود مضرات کوتاه‌مدت و بلندمدت توصیه می‌شود از مصرف آن‌ها خودداری شود.

این کارشناس تغذیه خاطر نشان کرد: در برخی از فست فودها شکر، نمک و مواد افزودنی مانند نیترات و نیتریت استفاده شده است و طبق تحقیقات به عمل آمده مصرف این غذاها فرد را در معرض چاقی قرار داده و بروز سایر بیماری‌های مزمن را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه این مواد خطر ابتلا به بیماری‌های گوارشی، قلبی-عروقی، دیابت، سرطان‌های روده، اختلالات در عملکرد کلیه و سکته را بالا می‌برد ادامه داد: فست فودها حاوی مواد نگهدارنده، مواد افزودنی و رنگی هستند که تهدیدکننده سلامت در بدن هستند.

این کارشناس تغذیه تاکید کرد: یکی از مضرات فست فودها در بدن چاقی خصوصا در ناحیه شکم است از همین رو امروز شاهد بروز چاقی در کودکانی که در مصرف این دست غذاها زیاده‌روی می‌کنند، هستیم.

بهادری اذعان داشت: کودکان دارای اضافه وزن و چاقی باید بیشتر مراقب سلامتی خود باشند چراکه بر اساس اعلام وزارت بهداشت و درمان، کودکان و نوجوانان بیشترین مصرف‌کنندگان این غذاها هستند و با مصرف آن‌ها دچار اختلال رشد می‌شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: والدین باید به این نکته توجه داشته باشند که با حذف عادت‌های غلط غذایی می‌توانند فرزندانی سالم داشته باشند.
 
انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲

ساعت:

۰۷:۲۲:۳۵

29 Jan 2024