۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
کد مطلب : ۵۶۴۲۷
مديرجهاد کشاورزی اردل خبرداد؛

پيشرفت ۴۰ درصدی طرح اراضی کشاورزی روستای«بالد»

مديرجهاد کشاورزی شهرستان اردل از پيشرفت ۴۰ درصدی طرح تامين و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای «بالد» خبرداد.
پيشرفت ۴۰ درصدی طرح اراضی کشاورزی روستای«بالد»

وحید طهماسبی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل در گفت و گو با خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز» با بیان این خبر، اظهار کرد: طرح تامین و انتقال آب اراضی روستای بالد در سطح ۱۰۷ هکتار با ۳۷ لیتر آب که با حضور فرماندار، ریاست سازمان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی کلنگ زنی شد در دو فاز در حال انجام عملیات می‌باشد.

طهماسبی اظهارکرد: اجرای سیستم بارانی در لاین‌های اصلی به طول ۳۰۰۰ متر و در لاین‌های فرعی به طول ۱۸۰۰۰ متر به پایان رسیده و هم اکنون ۳۶ هکتار طرح مذکور توسط سرمایه گذار زیر کشت جو آبی رفته است.

وی ابراز امیدواری کرد: خط انتقال تا پایان اردبیهشت به بهربرداری و پروژه انتقال آب این روستا تکمیل می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان اردل بیان کرد: امید است با اجرای بیشتر طرح‌های آبیاری تحت فشار در شهرستان از مزیت استفاده بهینه از منابع آب در دسترس و افزایش میزان تولید محصولات زراعی بهره برد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«جهانبین نیوز»،  سالانه ۹۸ هزار و ۸۱۰ تن انواع محصولات باغی، زراعی، شیلات و دامی در بخش کشاورزی این شهرستان تولید می‌شود.

این شهرستان با تولید سالانه ۲۱۸ تن سبزی و صیفی، چهار هزار و ۱۸۰ تن محصولات باغی و ۴۵ هزار و ۹۴۰ تن محصولات زراعی، بخش عمده‌ای درآمد جمعیت شهرستان از بخش کشاورزی ارتزاق می‌کنند.

لازم به ذکر است، شهرستان اردل با چهار شهر و حدود ۱۰۰ روستا در ۹۰ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.


انتهای خبر/۵۷۰ ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲

ساعت:

۰۹:۵۸:۵۵

28 Jan 2024