۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
کد مطلب : ۵۶۴۱۳
ائمه جمعه در چهارمحال و بختیاری:

نابودی، عاقبت صهیونیست‌ها است

ائمه جمعه امروز در نماز جمعه چهارمحال و بختیاری ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای اللهی به بیان مسائل روز پرداختند
نابودی، عاقبت صهیونیست‌ها است
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، ائمه جمعه امروز در نماز جمعه چهارمحال و بختیاری ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای اللهی به بیان مسائل روز پرداختند که به شرح زیر است:

جبهه مقاومت هر روز راه نفس کودک‌کُشان را تنگ‌تر می‌کند

حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک‌پور در خطبه‌های نماز جمعه شهر فارسان اظهار کرد: خودم و همه‌ شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم، اهل تقوا محبت دنیا را از دل خود دور کرده‌اند.

امام‌جمعه فارسان به مراسم اعتکاف اشاره داشت و گفت: امروز روز دوم از اعتکاف خواهران و برادران و به‌ویژه دانش‌آموزان و جوانان است.

ملک‌پور بیان داشت: فردا 15 رجب سال‌روز وفات عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری (س) است، ایشان بانویی است که به‌عنوان الگو برای طلب‌کنندگان فضیلت در مسیر رستگاری است، الگوی حضور مؤثر زن در متن اجتماع و انجام وظائف و تکالیف دینی و در عین‌ حال عفیف و موقر و مؤمنانه، حضرت زینب (س) مجاهد فی سبیل الله در عرصه‌های مختلف و یک فرد انقلابی هستند.
 
وی ادامه داد: اوج معرفت حضرت زینب (س) به خدای تعالی و رضای الهی را در کلام بلند ایشان بعد از همه مصائبی که تحمل کردند می‌توان دید..
 
امام جمعه فارسان افزود: گاهی شجاعت صفت کسی است که از انسان‌های زورگو و ستمگر نمی‌ترسد و گاهی صفت کسی است که روی خود کارکرده و هوای نفس را کنترل کرده و بر نفس اماره مسلط شده است و گاهی صفت کسی است که در حوادث مختلف روزگار و تلاطم‌های دوران خود را حفظ می‌کند، بلکه دیگران هم به او تکیه می‌کنند و خود را حفظ می‌کنند و زینب کبری سلام‌الله‌علیه در قله هر سه قسم قرار داشت؛ و اهل صبر و اهل مناعت طبع و اهل عزم و اهل مقاومت و زمان‌شناس و اسلام‌شناس و جریان شناس و دشمن‌شناس و دشمنی شناس و اهل اقدام و عمل به‌موقع و استکبارستیز و مانند پدرش یاور مظلومان و همدم محرومان و اهل جهاد تبیین و تحلیل‌گر اوضاع و شرایط زمان بود.
 
امام جمعه فارسان به مقاومت بی‌نظیر مردم غزه شاره و بیان داشت: بیش از 110 روز از مقاومت بی‌نظیر مردم غزه با تعداد بسیار بالایی از شهدا و زخمی‌ها می‌گذرد و البته هرروز عزیزتر شدند و دشمنان‌شان ذلیل‌تر شدند.
 
وی تصریح کرد: صهیونیست‌ها که می‌خواستند حماس را نابود کنند، تونل‌ها را از بین ببرند، اسرای خودشان را آزاد کنند در چاهی که برای خودشان کندند مدفون شدند، جبهه مقاومت با تقسیم‌ کار هر روز راه نفس کشیدن کودک کشان را تنگ‌تر و محدودتر کردند، حامیانشان هم فقط رجز می‌خوانند و کاری برای آن‌ها نمی‌توانند بکنند، صبح پیروزی با نابودی کامل رژیم صهیونیستی نزدیک است.
 
ملک‌پور گفت: در این‌ بین فرزندان غیور مؤمن و مجاهد در نیروی هوایی سپاه پاسداران به نمایندگی از مردم ایران با ۲۴ فروند موشک بالستیک با انهدام کامل مقر تروریست‌ها برای دشمنان اسلام و انقلاب اعم از موساد و داعش جهنمی درست کردند که تصورش را هم نمی‌کردند، این اقدام نشانه هماهنگی میدان و دیپلماسی است.
 
امام‌جمعه فارسان به مشارکت مردم در انتخابات هم اشاره داشت و افزود: مشارکت مردم در صحنه و در عرصه‌های مختلف به‌ویژه لیله‌القدر انتخابات و تعیین سرنوشت کشور، مجرای اعمال حاکمیت حق و یک وظیفه شرعی و الهی و ملی است. مشارکت مردم در انتخابات، فقط یک پدیده سیاسی نیست، مظهر احقاق حق، اقتدار ملی، نماد حرکت اسلامی، آزادی، امتحان الهی، نقطه اتکاء حکومت و پشتوانه اصلی در مقابله با دشمنان و در یک جمله، مهم‌ترین ارکان حفظ و بقای نظام انقلابی است.
 
وی گفت: با توجه به مطالبی که راجع به مردمی بودن نظام هفته گذشته عرض کردیم از امیرالمؤمنین و رهبر معظم انقلاب. حضرت امام فرمودند انتخاب با ملت است؛ یعنی نظر مردم است که تعیین‌کننده است. یکی از اصول اسلامی این است که ببینیم مردم چه خواستی دارند. اهداف اسلامی وقتی محقق می‌شود که مردم پای‌کار باشند. در عرصه‌های مختلف حضورداشته باشند.

پیروزی انقلاب اسلامی یک پدیده اجتماعی نادر بود

حجت الاسلام یدالله رحمانی  با اشاره به 12 بهمن شروع آغاز دهه فجر و سالروز بازگشت امام خمینی (ره)  گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یک پدیده و رخداد اجتماعی، عواملی موثر بوده‌اند که به آن‌ها عوامل محدثه گفته می‌شود، تفاوت انقلاب اسلامی با سایر پدیده‌های اجتماعی این است که عوامل محدث آن همان عوامل مبقیه آن نیز هستند و یعنی آنچه باعث پیروزی انقلاب اسلامی شده همانا نیز باعث بقا و ماندگاری اش می‌شود.
 
وی در ادامه با اشاره به عوامل پیروزی انقلاب اسلامی افزود: اسلام، رهبری امام و مردم از مهمترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 بود ، اسلام به عنوان مبنای اعتقادی ایرانیان بر اینکه فقط باید خدا را اطاعت کرد و نباید زیر بار ظلم و ستم و حاکمیت بیگانگان رفت،بوده است و این اعتقاد سبز با گرامیداشت و درس آموزی و عبرت‌گیری از حوادثی چون عاشورا، رنگ قرمز مقاومت و ایستادگی و ایثارگری به خود گرفته و همان‌گونه که قدرت واژگونی رژیم منحوس پهلوی نوکر آمریکا را داشت و باعث شد آمریکای جنایتکار دستش از کشور و بلکه منطقه قطع شود.
 
رحمانی تصریح کرد: بی‌تردید قدرت اسلام عاشورایی می‌تواند نظام اسلامی ایران را حفظ کند و آمریکا و سایر دشمنان را در جهان نابود کند و زمینه رهایی بشر از ستم ستمکاران باشد و با ظهور امام (عج) قسط و عدل و امنیت را در جهان حاکم کند،که در این بحث هیچ تردیدی نیست.
 
وی با اشاره به نقش رهبری حضرت امام (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی گفت:  رهبری امام خمینی (ره) موفق و بی‌نظیر و بعد از اهل بیت علیهم السلام بود، با رهبری مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله) به بهترین شکل ممکن تداوم یافته و مورد تحسین خاص و عام و حتی دشمنان شده است که اگر مسئولان در اجرای تمام و کامل فرامین امامین انقلاب می‌کوشیدند و کوتاهی نمی‌کردند امروز در کشور هیچ مشکلی نداشتیم، در عامل امامت امت و رهبری انقلاب اسلامی ایران هم در پیروزی و هم در حفظ کشور هیچ تردیدی نداریم.
 
خطیب نماز جمعه لردگان در رابطه با نقش مردم گفت:  و اما حضور مردم در عرصه‌های مختلف که تاکنون بهترین مردم عالم حتی از مردمان عصر پیامبر (ص) و ائمه بوده و هستند و تا حالا با این مسئولان اکثراً برانداز نظام، اگر تاکنون انقلاب اسلامی حفظ شده به خاطر حضور مردم در عرصه‌ها و تبعیت آنان از رهبری بوده است و بدون حضور مردم،نتیجه هرچه باشد جز هیچ نیست.
 
وی با بیان صحبت های مقام معظم رهبری که فرمودند رسیدن به هدف‌های اسلامی جز با حضور مردم و جز با توجه و مبادرت مردم امکان‌پذیر نیست گفت: باید مردم بخواهند، بیایند و اقدام کنند، این نظر رهبر عزیز و حکیم ما است، بعد می‌بینیم یک عده‌ای داشته و نداشته به دنبال ناامید کردن مردم و حذف مردم از عرصه‌های فعال اجتماعی، چون انتخابات هستند.
 
خطیب نماز جمعه لردگان در پایان گفت: همه ما وظیفه داریم در مقابل هر دو گروه مدعی با جدیت در عرصه انتخابات حاضر شویم و نماینده مورد نظر خود را انتخاب کنیم، انقلاب را، نظام را، رهبری را و کشور را از خودمان بدانیم، دسته‌بندی کردن مردم،خوب و بد کردن آنان جنایت است. کسی حق ندارد به هیچ دلیلی خود را قیم مردم و صاحب امتیاز بداند. ما به‌عنوان خانواده شهدا و کسانی که با جان و مال و آبروی خودمان آماده خدمت به نظام هستیم،به هیچ کدام از این دو گروه چه ایادی داخلی دشمن و چه سوپر انقلابیون مدعی، اجازه نمی‌دهیم با ادعاهای خود بر مردم حاکم شوند.
 
انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲

ساعت:

۱۵:۴۲:۳۱

26 Jan 2024