۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۵۶۳۴۵
عباس جمشیدی هنرمند عکاس:

عکاسی در ثبت فرهنگ هر قوم و قبیله‌ای موثر است

هنرمند عکاس چهارمحال و بختیاری گفت: با وجود پیشرفت‌های بسیار در تکنولوژی و دنیا هنوز زبان هنر و هنرمندان برای معرفی و حفظ یک فرهنگ حرف اول را می‌زند. عکاسی در ثبت فرهنگ و اصالت هر قوم و قبیله‌ای می‌تواند بسیار موثر باشد.
عکاسی در ثبت فرهنگ هر قوم و قبیله‌ای موثر است
به گزارش پایگاه خبری «جهانبین نیوز»، نمایشگاه  عکس زیست بوم شهرستان فارسان آثار «میثم بابایی فارسانی» و «عباس جمشیدی» عصر چهارشنبه در نگارخانه فرهنگ سرای فارسان افتتاح شد.

عباس جمشیدی هنرمند عکاس این نمایشگاه که به گفته خودش بیش از 8 سال است عکاسی را به صورت حرفه ای آغاز کرده  با هفت اثر عکس با موضوعات مستند و اجتماعی در این نمایشگاه حضور دارد.

عباس جمشیدی در گفتگو با پایگاه خبری «جهانبین نیوز»، حفظ فرهنگ بومی و اصیل استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان فارسان و معرفی این زیست و فرهنگ  را هدف اصلی خود برای ثبت عکس ها ارائه شده در نمایشگاه دانست و اظهار کرد: متاسفانه زندگی روستایی و فرهنگ اصیل بختیاری در حال تغییر است و من نسبت به علاقه شخصی خود و ثبت این زندگی ایرانی و کهن لحظاتی از بوم چهارمحال و بختیاری را با دوربین عکاسی ثبت کرده‌ام.

وی افزود: زبان هنر زبان ماندگاری است و این امر با دیدن آثاری چون شاهنامه فردوسی که باعث ماندگاری زبان پارسی شده است اکنون قابل مشاهده است، اکنون ما باید با زبان هنر فرهنگ غنی خود را حفظ کنیم و برای آیندگان به یادگار بگذاریم که عکس می‌تواند بخشی از این هنر باشد.

این هنرمند عکاس فارسانی درباره انتظارش از مسئولان فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: اولین قدم در پیشرفت هر هنرمند توسط خود هنرمند باید انجام شود برای تولید اثر و قدم های دیگر را باید متولیان فرهنگ و هنر در کشور و استان بردارند و آثار تولید شده هنرمندان را برای دیده شدن و معرفی به عموم مردم به نمایش بگذارند که جا دارد از نگاه حوزه هنری استان در توجه به این امر بسیار سپاسگذار باشم.

جمشیدی خاطرنشان کرد: امیدوارم با حمایت مسئولان ارشد استانی برای زیر ساخت‌های فرهنگ و هنر قدم‌های جدی برداشته شود چرا که هنوز ما نه در مرکز استان و نه در هیچ کدام از شهرستان‌ها یک نگارخانه حرفه‌ای هنرهای تجسمی نداریم و این امر شاید باعث آن شده به دلیل نبود فضایی مناسب هنرمندان کمتر آثار خود را به نمایش بگذارند.
 
 انتهای خبر/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲

ساعت:

۱۶:۲۶:۵۸

19 Jan 2024