۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۵۶۲۹۲

لزوم رعايت فاصله طولی در زمان رانندگی در جاده با سطح لغزنده

رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری با اشاره به شروع بارش باران، برف و یخ‌زدگی معابر و خیابان‌ها گفت: مهم‌ترین موضوع برای پیشگیری از تصادفات رانندگی در وضعیت خاص آب و هوایی مثل برف و باران و... توجه به رعایت فاصله طولی مناسب با خودرو جلویی است.
لزوم رعايت فاصله طولی در زمان رانندگی در جاده با سطح لغزنده
  به گزارش پایگاه خبری «جهانبین نیوز»، به نقل از پلیس غلامعلی نوربخش با اشاره به شروع بارش باران، برف و یخ‌زدگی معابر و خیابان‌ها تصریح کرد: مهم‌ترین موضوع برای پیشگیری از تصادفات رانندگی در وضعیت خاص آب و هوایی مثل برف و باران و... توجه به رعایت فاصله طولی مناسب با خودرو جلویی است.

وی اضافه کرد: حفظ این فاصله برای پیشگیری از تصادفات جلو به عقب ضروری است، چون در صورت توقف ناگهانی وسیله نقلیه جلویی، زمان کافی برای توقف فراهم است که در آب و هوای برفی و بارانی، این فاصله بیشتر خواهد بود.

رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری بیان داشت: برای رعایت فاصله طولی مناسب و کنترل خودرو در زمان‌های متفاوت باید فاصله در وضعیت بارانی دو برابر، در وضعیت برفی سه برابر و در وضعیت یخ‌زدگی 6 برابر شود.

وی ادامه داد: رعایت سرعت مطمئنه هم یکی از عوامل پیشگیری از تصادف در وضعیت زمستانی است، چون در زمان رانندگی با سرعت مطمئنه آگاهی افزایش پیدا می‌کند و همچنین آگاهی از خطرات می‌تواند کمک زیادی در تصمیم گیری به موقع شما داشته باشد.

نوربخش تاکید کرد: همیشه با سرعتی حرکت کنید که در مواقع خطر به‌راحتی وسیله نقلیه را متوقف کنید

انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲

ساعت:

۱۳:۰۲:۰۲

13 Jan 2024