۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۲
کد مطلب : ۵۵۶۱۸
جهانبین نیوز گزارش می‌دهد؛

ضرورت احصا و رفع مشکلات موجود در اجرای قانون جوانی جمعیت

بایستی مشکلات مختلف اعم در مسیر جوانی جمعیت و پایداری خانواده از جمله حمایت از زنان خانه دار، مورد بررسی و برای حل آنها راهکارهای لازم اندیشیده شود.
ضرورت احصا و رفع مشکلات موجود در اجرای قانون جوانی جمعیت
به گزارش«جهانبین نیوز»، بعد از مدتها کش و قوس فراوان در نهایت طرح «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» تصویب شد.

طرحی که قرار است با توجه به مفادی که در آن قرار دارد فرزندآوری برای خانواده‌های ایرانی آسان‌تر و دلپذیر‌تر کند تا همه نقش بسزایی در تقویت بنیاد خانواده داشته باشد و هم کشور را از بحران سالمندی جمعیت که از سال‌ها قبل نسبت به آن هشدار داده شده‌است نجات دهد.

 قرارگاه جوانی جمعیت با نام شهید حاج قاسم سلیمانی در چهارمحال و بختیاری نیز تشکیل شد تا وضعیت کارگروه جوانی جمعیت و پایداری خانواده را بررسی کند و در همین راستا تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا هرچه سریعتر به هدف مورد نظر دست پیدا کنند.

مشکلات جوانی جمعیت حل شود

سردار علی افضلی جانشین فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) در این خصوص اظهار کرد: بایستی مشکلات مختلف اعم در مسیر جوانی جمعیت و پایداری خانواده احصاء، مورد بررسی و برای حل آنها راهکارهای لازم اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه  باید برای حمایت از زنان خانه دار نیز تمهیدات لازم اندیشیده شود گفت: برای کاهش آمار طلاق، افزایش ازدواج و پایین آوردن سن ازدواج به زیر ۲۵ سال بیش از پیش تلاش شود.

در راستای افزایش جوانی جمعیت باید تلاش شود

کاظم کبیری مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری نیز در این خصوص گفت: قرارگاه سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی در استان چهارمحال و بختیاری تشکیل شده تا وضعیت کارگروه جوانی جمعیت و پایداری خانواده را بررسی کند.

وی تصریح کرد:  در این قرارگاه، میزان اجرای قانون جوانی جمعیت و فعالیت‌ها و اقدامات دستگاه‌های مختلف سنجیده می‌شود و کم و کاستی‌ها بررسی می‌شود.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان چهارمحال و بختیاری گفت: امید است بتوانیم در راستای افزایش جمعیت استانمان اقدام خوبی انجام دهیم.

افراد نابارور در چهارمحال و بختیاری غربالگری می‌شوند

دکتر علی احمدی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت استان نیز اظهار کرد: در قرارگاه پایداری خانواده و حمایت از جوانی جمعیت، برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده، یکی از برنامه‌ها غربال گری افراد ناباور هست که ما توانستیم در سطح استان چهارمحال و بختیاری سه هزار و ۶۰۲ زوج ناباور را شناسایی و آنها را برای درمان ارجاع دهیم.

احمدی با اشاره به بروز بحران جمعیت در سالهای آینده و حرکت به سمت ساختار سنی سالمندی در کشور، افزود: حمایت و پشتیبانی خوب قانون به تنهایی کفایت حل بحران جمعیت را نمی‌دهد، ما بایستی با اقناع سازی مردم، فرهنگ سازی، آگاهی بخشی و همچنین با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و ایفای نقش توسط دستگاه‌های اجرایی بتوانیم با این مشکل مقابله کنیم.

وی با اشاره به اینکه  اگر به همین وضع پیش برویم، در سنوات آتی مراقبی برای افراد سالمند در خانواده‌ها نخواهد بود و سالمندان با مشکل جدی مواجه می‌شوند بیان داشت: ما بایستی همه با هم مشارکت کنیم تا این بحران شود.


به گزارش «جهانبین نیوز»، برای ستاد ملی جمعیت ۱۲ وظیفه تعیین شده که از جمله وظایف، تهیه یک برنامه عملکرد و ایجاد هماهنگی میان نهادهای مرتبط با موضوع جوانی جمعیت و خانواده و نظارت بر نقش آنهاست.

«تدوین شاخص‌های ارزیابی و سنجش اقدامات اثربخش و رشد ازدواج و فرزندآوری به تفکیک بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی مدیران و نخبگان، اهدای سالانه جایزه ملی جوانی جمعیت، پایش زمانی و مکانی مستمر تغییرات جمعیتی در سطوح ملی، استانی و شهرستانی با مشارکت مرکز آمار ایران و پایش جامعه وضعیت سقط جنین در کشور بر اساس جمع‌بندی گزارش دستگاه‌های ذیربط و پژوهش‌های مرتبط» بخش دیگر وظایف ستاد ملی جمعیت است.

در این قانون همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های زیرمجموعه دولت موظف شده‌اند تا دستورالعمل‌ها، برنامه‌ها و منشورهای مرتبط با خانواده، فرزندآوری و جمعیت را در چهارچوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه کنند و در زمان مقرر ارائه دهند.

انتهای خبر/1020ج
 
 
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲

ساعت:

۱۱:۱۶:۲۱

13 Nov 2023