۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۵۵۰۲۷
جهانبین نیوز گزارش می‌دهد؛

افتتاح جاده فارسان به دشتک در پیچ و خم تامین اعتبار

پروژه جاده دشتک-فارسان از سال ۸۴ آغازشده اما هنوز خبری از راه‌اندازی کامل این جاده نیست.
افتتاح جاده فارسان به دشتک در پیچ و خم تامین اعتبار
به گزارش «جهانبین نیوز»، یکی از این محورهای پررفت‌وآمد استان جاده فارسان به دشتک است که سومین جاده مواصلاتی چهارمحال و بختیاری به خوزستان محسوب می‌شود.

چند سالی است که این مسئله دغدغه مسئولان استان شده و برای رسیدگی به وضعیت این جاده و برطرف کردن مشکلات آن اقدامات زیادی انجام‌شده است.

فارسان و دشتک در نقشه به‌طور مستقیم ۱۵ کیلومتر فاصله‌دارند اما مسافران و ساکنان این شهرها به دلیل مسیر کوهستانی و صعب‌العبور باید مسافت بیشتری را طی کنند تا به مقصد برسند.

پروژه جاده دشتک-فارسان از سال ۸۴ آغازشده اما هنوز خبری از راه‌اندازی کامل این جاده نیست.

انجام عملیات لاینینگ جاده فارسان به دشتک

حمید ربیعی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: این پروژه جز ردیف‌های ملی قرارگرفته زمانی که عملیات اجرایی شروع شد جز مسیر دسترسی بوده و در سال ۸۷ قراردادی برای احداث این تونل که مهم‌ترین بخش پروژه هست منعقد شد.

ربیعی در ادامه افزود: کار حفاری تونل سال ۹۵ تمام شد و از سال ۹۸ با تجهیزاتی که پیمانکار برای این پروژه انجام داد عملیات لاینینگ آغاز شد و اکنون به طول یک هزار و ۸ متر لاینینگ انجام‌شده و خاک‌برداری قسمت ورودی نیز صورت گرفته ولی قسمت خروجی با توجه به مشکلات اجتماعی که وجود دارد اقدامی صورت نگرفته است.

وی در خصوص اعتبار این پروژه تصریح کرد: تا سال ۹۵ حدود ۲۳ میلیارد و از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ حدود ۷۲ میلیارد و در سال ۱۴۰۱، ۴۱ میلیارد به این پروژه تخصیص داده‌شده است این پروژه جز پروژه‌های اولویت‌دار استان می‌باشد و مقررشده است که ۲۰۰ میلیارد در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ به این پروژه اعتبار تخصیص داده شود.

ربیعی اظهار داشت: اعتبار تخصیص داده‌شده برای این پروژه هم به‌صورت اسناد و هم به‌صورت نقدی است و تاکنون با توجه به اسناد ۲۴ میلیارد نقدی و ۱۷ میلیارد هم به‌صورت اسناد تخصیص داده‌شده و پیمانکار با توجه به مطالباتی که دارد بازهم به همکاری خود ادامه داده است سازمان برنامه‌وبودجه قول داده است که در این ماه اعتباری برای این پروژه در نظر بگیرند تا با قوت بیشتری این پروژه کار خود را ادامه دهد و نتیجه مطلوب داشته باشد.

به گزارش جهانبین نیوز، پروژه جاده دشتک به فارسان که جز جاده‌های موصلاتی نیز محسوب می‌شود نیازمند اعتبارات ویژه ای است که هرچه سریع‌تر به بهره برداری کامل برسد.

انتهای پیام/۵۹۰پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۲

ساعت:

۱۱:۳۹:۱۵

4 Sep 2023