۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۵۴۵۰۳
هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال؛

شکست تیم ملی والیبال ایران برابر کوبا/ پایان تیمی که خودش نبود!

تیم ملی والیبال ایران که در این دوره از مسابقات لیگ ملت‌ها نوسان زیادی داشته و نتایج رضایت بخشی کسب نکرده، در چهارمین دیدار هفته سوم این رقابت‌ها برابر کوبا تن به شکست داد.
شکست تیم ملی والیبال ایران برابر کوبا/ پایان تیمی که خودش نبود!
به گزارش جهانبین نیوز و به نقل از خبرنگار مهر؛ در ادامه رقابت‌های هفته سوم لیگ ملت‌ها بامداد امروز دوشنبه (۱۹ تیر) تیم ملی والیبال ایران در «آناهایم» آمریکا به مصاف تیم ملی کوبا رفت و در دیداری نزدیک برابر این تیم ۳ به ۲ شکست خورد.

ملی پوشان کشورمان در شرایطی به مصاف کوبا رفتند که بامداد روز یکشنبه در دیداری سخت و دشوار برابر آرژانتین ۳ بر ۲ مغلوب شدند اما امیدوار بودند با پیروزی برابر کوبا پایان خوشی در لیگ ملت‌ها داشته باشند اما مصدومیت‌های پرتعداد بازیکنان، نبودن سرمربی و برخی عوامل دیگر باعث شد یکی از ضعیف‌ترین عملکرد تیم ملی ایران در تاریخ حضورش در لیگ ملت‌ها رقم بخورد.

بااین‌حال شروع این دیدار برخلاف تصور تیم ملی و علاقه‌مندان والیبال از کار درآمد و شاگردان بهروز عطایی که برای دیدارهای هفته سوم سرمربی خود را به همراه نداشتند باوجود تلاشی که از خود نشان دادند اما درنهایت ست اول را ۲۲ بر ۲۵ نتیجه واگذار کردند.

بااین‌حال رقابت نزدیک در ست دوم کار را به امتیازات حساس کشاند و در یک رالی زیبا و جذاب ملی پوشان ایران ۲۸ بر ۲۶ حریف خود را شکست دادند تا درمجموع ست شماری دو تیم مساوی شوند.

این رقابت که از ست اول نزدیک و پایاپای آغازشده بود در ست سوم هم ادامه داشت و هرچند ملی پوشان کشورمان تلاش کردند تیم برتر این ست باشند اما نتوانستند از پس حریف بربیایند و در دست سوم با دو امتیاز اختلاف (۲۳ به ۲۵) بازنده شدند تا کار برای رسیدن به پیروزی در این دیدار سخت‌تر شود.

بااین‌حال ملی پوشان کشورمان در ست چهارم هرچند با حریف نزدیک و هم امتیاز پیش رفتند اما اجازه ندادند کار تمام شود و با ارائه نمایشی بهتر از کوباست را ۳۰ بر ۲۸ به سود خود تمام کردند. در امتیازات حساس ملی پوشان ایران عملکرد خوبی داشتند و توانستند دریافت حریف را با مشکل مواجه کنند تا کار به ست پنجم کشیده شود.

در شروع ست پنجم کوبایی‌ها فاصله امتیاز خوبی با ایران گرفتند اما ملی پوشان کشورمان با چند سرویس خوب فاصله را کم کردند تا بازهم رقابت نزدیک ادامه پیدا کند اما این حریف بود که در سرویس‌ها بهتر عمل کرد و ۱۵ بر ۱۰ به پیروزی رسید و توانست برنده این جدال سخت و نزدیک باشد.

بدین ترتیب تیم ملی والیبال ایران لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ را با دو پیروزی شامل برد برابر چین در هفته نخست و آلمان در هفته دوم و درمجموع کسب ۱۱ امتیاز به پایان رساند. ملی‌پوشان کشورمان در دیدار با تیم‌های لهستان، هلند، بلغارستان، آرژانتین و کوبا سه بر دو مغلوب شدند تا از این مسابقه‌ها پنج امتیاز کسب کنند.

حضور تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم لیگ ملت‌ها و صادر نشدن ویزای آمریکا برای بازیکنان اصلی و سه نفر از کادر فنی ازجمله بهروز عطایی سرمربی، شرایط بسیار سختی برای مردان والیبال ایران فراهم کرد.

دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال ایران و عضو هیأت رئیسه فدراسیون جهانی در نشست هیأت رئیسه فدراسیون جهانی به کارشکنی آمریکا و مشکل صدور ویزای این کشور برای تمامی بازیکنان و نفرات اصلی تیم در هفته سوم لیگ ملت‌ها در آناهایم آمریکا اعتراض کرد.

پس از پیگیری و مذاکرات متعدد، هیأت رئیسه فدراسیون جهانی والیبال موضوع ویزای تیم ایران را به‌صورت خاص بررسی و در یک تصمیم بی‌سابقه مصوب کرد درصورتی‌که آمریکا به نفرات اصلی تیم ایران ویزا ندهد، امتیازات ایران و حریفانش در هفته سوم این رقابت‌ها در رده‌بندی جهانی تأثیری نخواهد داشت و نتایج بازی ایران در هفته سوم لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ در جایگاه جهانی‌اش تأثیر منفی نداشته باشد.

بر این اساس فدراسیون والیبال ایران با هماهنگی سرمربی تیم ملی، این امتیاز فدراسیون جهانی را پذیرفت و مقرر شد که نتایج چهار مسابقه ایران با فرانسه، بلغارستان، آرژانتین و کوبا در رده‌بندی فدراسیون جهانی تأثیری نداشته باشد.
 

انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲

ساعت:

۰۹:۱۱:۱۶

10 Jul 2023