۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
کد مطلب : ۵۳۰۵۳
امام جمعه فارسان

دشمن در جنگ نرم به دنبال تغييرات نسلي و تغيير رفتار اين نسل است

امام‌جمعه فارسان گفت: اگر به برنامه نفوذ دشمن در جنگ نرم براي استحاله فکر و انديشه و سپس رفتار افراد جامعه بخصوص جوانان دقت کرده باشيد مي‌بينيد که اصلي‌ترين طرح آن‌ها تغييرات نسلي و تغيير رفتار اين نسل است.
دشمن در جنگ نرم به دنبال تغييرات نسلي و تغيير رفتار اين نسل است
به گزارش جهانبین نیوز ، حجت الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: در ماه شعبان المعظم قرار داريم و در روزهاي آينده سال گشت ولادت موفور السرور منجي عالم، ربيع الانام حضرت بقيه‌الله الاعظم روحي و ارواح العالمين لتراب مقدمه الفداء است که به همه شما تبريک عرض مي‌کنم. روز جهاني مستضعفين را به سربازان گمنام امام عصر تبريک گفته و خدا قوت عرض مي‌کنم.
 
وي افزود: امام زمان طبق روايات در زمان غيبت، پرتلاش و مجدانه مشغول انجام وظائف الهي خويش است و مديريت عالم را در دست دارد ولو حکمتِ غيبت امام عليه‌السلام به بيان امام صادق بعد از ظهور آشکار مي‌شود؛ و با تعبيري که خود حضرت فرمودند، نحوه کار هم شبيه خورشيد پشت ابر است. خورشيد پشت ابر بدون اينکه ديده شود تمام وظائفش را انجام مي‌دهد. لذا در خطاب به شيعيان فرمود: «ما در رسيدگي به شما و رعايت حال شما کوتاهى نمى‏کنيم و شما را فراموش نکرده‌ايم، وگرنه گرفتاري‌ها از هر سو به شما هجوم مي‌آورد و دشمنان، شما را نابود مي‌کردند». اين يعني حضرت در مواقع مختلف با مراقبت تمام، شر دشمنان را از سر ما کوتاه کرده است و ما توجه نداريم.
 
امام‌جمعه فارسان به جنگ نرم دشمن اشاره داشت و بيان کرد: اگر به برنامه نفوذ دشمن در جنگ نرم براي استحاله فکر و انديشه و سپس رفتار افراد جامعه بخصوص جوانان دقت کرده باشيد مي‌بينيد که اصلي‌ترين طرح آن‌ها تغييرات نسلي و تغيير رفتار اين نسل است.
 
وي اظهار داشت: حضرت آقا تأکيد مي‌کنند به جوانان که: من به شما عرض مى‏کنم، امروز دستگاه‏هاى تبليغاتى فوق مدرن غربى (به‏خصوص آمريکايى و صهيونيستى) دارند براى ذهن‏ها و فعاليت‏ها و احساسات و اداره شما طرح عمليات تهيه مى‏کنند؛ خيال نکنيد آن‏ها غافل نشسته‏اند و اين سى ميليون جوان را در کشور ما نمي‌بينند آن‏ها اين سى ميليون جوان را مي‌بينند، آن‏ها براى کار و هدف خودشان دارند برنامه‏ريزى مى‏کنند؛ آن‏ها براى اخلاق و فکر و عقيده و ايمان جوان ما دارند برنامه‏ريزى مى‏کنند. آن‏ها مى‏خواهند نسلى که الگوى جوانان فداکار برجسته دنيا شد، به يک نسل ‏بى‏خاصيت تبديل شود.
 
وي افزود: آن‏ها مى‏خواهند فرهنگ‏سازى و الگوسازى کنند؛ آن‏ها مى‏خواهند جوان ايرانى و نسل نوى ايرانى، يک نسل تحقيرشده توسري‌خور باشد تا بتوانند روى او سوار شوند و به او ديکته و آن کارى را که مى‏خواهند؛ انجام دهند. خب اگر با اين روش موفق شوند که جوان ايراني را از کار بيندازند براي آنان بهتر است تا بخواهند با تغييرات سياسي و مناقشات پرهزينه اين کار را بکنند.
 
حجت‌الاسلام ملک پور به هفته احسان و نيکوکاري اشاره داشت و گفت: ۱۴ اسفند که آغاز هفته احسان و نيکوکاري است و روز ترويج فرهنگ قرض‌الحسنه. فرصت را غنيمت بشماريد و اقدام داشته باشيد بخصوص که پايان سال است و افراد گرفتار و نيازمند منتظر احسان شما هستند؛ و مردم ما در اين زمينه هميشه خوش درخشيدند که بايد قدردان بود. قرض‌الحسنه را توسعه بدهيد. اين سنت حسنه‌اي است که خيلي از گرفتاري‌ها را حل مي‌کند. متأسفانه بانکداري ما آن نصاب لازمي را که بايد داشته باشد ندارد. ولي اين سنت قرض‌الحسنه اگر در بين مردم توسعه پيدا کند خيلي خوب است. اگر هم کسي به‌تنهايي نمي‌تواند چند نفر باهم پولي را روي‌هم بگذاريد و به کسي قرض بدهيد و مشکل کسي را حل کنيد. چند برابر ثمره دنيايي و آخرتي دارد. يکي از صدقات پرسود که در روايت هم به آن تأکيد شده است درخت‌کاري است؛ که ۱۵ اسفند روز درخت‌کاري و هفته منابع طبيعي تجديد پذير است. حتماً درخت بکاريد و مقيد باشيد درخت مثمر بکاريد
 
وي گفت: اين صدقه را در اين ماه انجام دهيد ثواب مضاعف خواهيد داشت. به‌هرتقدير لحظه‌لحظه ماه را غنيمت بشماريد. خدمت به پدر و مادر صدقه است. اين صدقه را در اين ماه بيشتر کنيد. احياي شب نيمه شعبان را هم فراموش نکنيد که فضائل بسياري دارد.
 
امام‌جمعه فارسان در پايان به فضاسازي پيرامون مسموميت دانش آموزان دختر اشاره داشت و افزود: اين روزها مي‌بينيم فضاسازي پيرامون مسموميت مشکوک دختران دانش‌آموز با تبليغات هماهنگ براندازان مفلوک و ورشکستگان سياسي، تلاش دارد اتهام جلوگيري از رشد تحصيلي را متوجه نظام مقدسي کند که زنان و دختران در آن، پيشتاز و افتخارآفرين در عرصه علمي و اجتماعي هستند. فارغ از ابعاد مبهم اين حوادث، از نهادهاي امنيتي و مسئول با جديت مطالبه مي‌کنيم که با سرعت و قاطعيت، آرامش لازم براي دختران دانش‌آموز و خانواده ايشان را فراهم نمايند.

انتهاي پيام50پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱

ساعت:

۱۴:۳۷:۴۵

3 Mar 2023