۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
کد مطلب : ۵۲۹۷۹
امام‌جمعه فارسان:

دشمنان نقش سپاه را در حفظ و پيشبرد انقلاب در منطقه خوب مي‌دانند

امام‌جمعه فارسان گفت: دشمنان نقش سپاه را در حفظ و پيشبرد انقلاب، تبديل ايران به يک قدرت مؤثر و برتر منطقه‏اى، شکل‏دهى به جبهه مقاومت و بيدارى اسلامى‏ در جهان اسلام، به شکست کشاندن سياست‏هاى آمريکا و رژيم صهيونيستى در منطقه را خوب مي‌دانند.
دشمنان نقش سپاه را در حفظ و پيشبرد انقلاب در منطقه خوب مي‌دانند
به گزارش جهانبین نیوز ، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. اهل تقوا از ياد مرگ غافل نيستند. مرگ را ادامه زندگي در سراي ديگر مي‌دانند که بايد براي آن سرا در دنيا زاد و توشه فراهم کنند.
 
وي افزود: مولانا اميرالمؤمنين عليه‌السلام در حکمت ۱۸۲ از حکم نهج‌البلاغه به هشت پند و موعظه اشاره فرمودند: انسان در دنيا هدف تيرهاى مرگ است، غارت‌شده‌اي است که درد و بلاها به‌جانب او شتابانند. با هر آشاميدنش گلوگير کردنى و با هر لقمه‏اى غم‌هايي همراه است. هيچ‌کس به نعمتى نمى‏رسد مگر به قيمت جدا شدن از نعمت ديگرى و روزى از عمر خود را استقبال نمى‏کند مگر با جدا شدن از روزى ديگر از عمر خود، پس ما خود به مردن‌ها کمک مى‏کنيم و نفوس ما در معرض نابودي‌هاست، پس از کجا ما به جاودانگى اميدوار باشيم درصورتي‌که اين شب و روز براى کسى حرمت قائل نشدند مگر اين‌که زود از آن حالت به ويران کردن ساخته‏ها و پر کردن جمع آورده‏هاى خود پرداختند.
 
امام‌جمعه فارسان به ولادت نورانى سرور و سالار شهيدان امام حسين عليه‌السلام اشاره داشت و بيان داشت: امروز سوم شعبان، سال گشت ولادت نورانى سرور و سالار شهيدان امام حسين عليه‌السلام است که روز پاسدار ناميده شد... فردا 4 شعبان روز ولادت قمرُالعَشيره عباس بن علي و روز جانباز اين روزها روز پاسدار و جانباز ناميده شد.
 
ملک‌پوراظهار داشت: تا آنچه لازمه پاسداري از اسلام و انقلاب است را پاسداران از نهضت عاشورا و امام حسين عليه‌السلام فرابگيرند. اين روز بر همه پاسداران و جانبازانِ مکتب اهل‌بيت و انقلاب مبارک باشد. يکي از وجوه مشترک نهضت عاشورا با انقلاب اسلامي که از آن پاسداري مي‌شود، جنگ نابرابر و مظلوميت جبهه حق است. کساني که در اين جبهه نبرد مي‌کنند بايد روحيه تکليف گرا داشته باايمان قوي و يقين به هدف، اهل ايثار و از خود گذشتن باشند.
 
وي تصريح کرد: اين نيرو با اين روحيه توانسته است تا امروز به‌عنوان يک نيروي راهبردي در مقابل هجوم توطئه‌هاي سهمگين و فتنه‌هاي پيچيده استکبار و عناصر داخلي آنان بايستد و از اسلام و انقلاب دفاع کند و حتي کمبودهاي مادي و محدوديت‌ها را با تلاش جهادي از بين ببرد.
 
ملک‌پور گفت: دشمنان نقش سپاه را در حفظ و پيشبرد انقلاب، تبديل ايران به يک قدرت مؤثر و برتر منطقه‏اى، شکل‏دهى به جبهه مقاومت و بيدارى اسلامى‏ در جهان اسلام، به شکست کشاندن سياست‏هاى آمريکا و رژيم صهيونيستى در منطقه را خوب مي‌دانند.
 
 
وي عنوان کرد: امام حسين عليه‌السلام اسوه جهاد فى سبيل الله است؛ و به تعبير رهبر معظم انقلاب هر موضوعي که متعلق جهاد قرار مي‌گيرد حتماً دشمن دارد و بايد از آن حراست کرد؛ و هم‌چنين فرمودند: هر ميداني، جهاد متناسب خودش را دارد.
 
 ملک‌پور به جنگ نرم دشمن اشاره داشت و بيان داشت: جهاد رسانه‌اي در مقابله با انواع جنگ نرمي است که امپراتوري خبري استکبار راه انداخته و اين شايد از مهم‌ترين مصاديق افضل الجهاد باشد. توانمندان در اين عرصه نبايد کوتاهي کنند. امروز صحنه جنگ عوض‌شده و به‌جاي اينکه خاک را تصاحب کنند به دنبال تسلط بر دل و ذهن و افکار عمومي هستند. بايد ورودي‌ها را محکم کرد.
 
وي افزود: افضل جهاد يکي از مهم‌ترين مصاديقش امروز جهاد تبيين است که حضرت آقا به آن مدتي است تذکر مي‌دهند. فرمودند: امروز جنگ ما کجا است؟… آن جنگ، جنگ رسانه‌اي، جنگ فضاسازي عمومي، جنگ تبليغاتي است؛ خيلي مهم است… امروز وضعيت، شدّت بيشتري پيداکرده است.
 
انتهاي پيام/590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱

ساعت:

۲۰:۵۷:۲۱

24 Feb 2023