۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
کد مطلب : ۵۲۹۵۰
فرماندار شهرستان فارسان:

بارش‌هاي برف بيش از 350 ميليارد تومان به شهرستان فارسان خسارت زد

فرماندار شهرستان فارسان گفت: با بارش 218 سانتي برف در بعضي از نقاط شهرستان فارسان 350 ميليارد تومان به حوزه‌هاي مختلف در اين شهرستان خسارت وارد کرد.
بارش‌هاي برف بيش از 350 ميليارد تومان به شهرستان فارسان خسارت زد
سيد هادي صالحي در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار کرد: با توجه به بارش‌هايي که در روزهاي گذشته در سطح استان و شهرستان با حجم بالا شاهد بوديم بعضي از نقاط مسکوني شهرستان خصوصاً بخش باباحيدر و روستاهاي هيرگان و در بخش مرکزي ارتفاع برف در مناطق مسکوني به بيش از 2 متر رسيد.
 
صالحي در ادامه افزود: لازم است که در بخش باباحيدر نيز ايستگاه هواشناسي مستقل داشته باشيم.

وی بیان داشت: در رابطه با بخش جونقان امسال مجوزهاي مربوط به ايستگاه هواشناسي مستقل اخذ شد و در مراحل انعقاد پيمان و اجراي طرح مي‌باشد.
 
صالحی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اعدادي که مجموعه هواشناسي استان منعکس مي‌کند اعدادي هستند که مخصوص ايستگاه هواشناسي فارسان مي‌باشد، لازم به توضيح است که شهرستان‌هاي ديگر استان که حتي از نظر جمعيت و هم موقعيت در شرايط پايين‌تر هستند چندين ايستگاه هواشناسي در اين مناطق وجود دارد.
 
وي اظهار داشت: در بارش‌هاي روزهاي گذشته در شهرستان فارسان بيش از 260 باب منزل مسکوني در شهرستان آسيب ديدند‌186 باب منزل مسکوني دچار آب‌گرفتگي شدند و بيش از 300 مورد اسباب و اثاثيه مردم  شهرستان دچار مشکل شدند.
 
صالحی تصريح کرد: در زمان بارش‌ها 25 مورد انتقال و اسکان اضطراري توسط مجموعه‌هاي امدادي بوده همچنين 130 ميليارد تومان به زيرساخت‌هاي کشاورزي آسيب واردشده است.

وی ادامه داد: بيش از 50 ميليارد تومان آسيب به زيرساخت‌هاي شهري و بيش از 10 ميليارد تومان آسيب به زيرساخت‌هاي اماکن آموزشي و 10 ميليارد تومان به دستگاه‌ها و ماشين‌آلات راهداري آسيب واردشده  است که مي‌توان به مجموع خسارات و آسيب در شهرستان فارسان که دستگاه‌هاي مختلف ارزيابي کرده‌اند را 350  ميليارد تومان برآورد کرد.

انتهاي پيام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱

ساعت:

۱۴:۲۱:۵۸

21 Feb 2023