۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۵۲۹۱۸
امام جمعه فارسان:

بارش برف به 106 واحد مسکونی در شهرستان فارسان آسیب زد/ مسئولان نسبت به خسارت وارد شده اهتمام ورزند

امام‌جمعه فارسان گفت: طبق گزارش آسيب برف به ۱۰۶ واحد مسکوني در شهرستان فارسان آسیب وارد کرد که لازم است هرچه سریعتر جبران خسارات شود.
بارش برف به 106 واحد مسکونی در شهرستان فارسان آسیب زد/ مسئولان نسبت به خسارت وارد شده اهتمام ورزند
به گزارش جهانبین نیوز ، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. اهل تقوا در مسائل فراواني که در طول زندگي با آن مواجه مي‌شوند صبورند. مولانا اميرالمؤمنين عليه‌السلام در حکمت ۱۸۰ از حکم نهج‌البلاغه فرمود: هر کس را پايدارى نجات نداد، بى‏تابى او را از پاى در آورد؛ يعني بايد در مصيبت‌هاي بزرگ و شکننده انسان به‌جاي بي‌تابي بايد صبر پيشه کند و شکيبايي به خرج دهد تا از هلاکت نجات پيدا کند.
 
وي افزود: به عبارت ساده‌تر حضرت مي‌فرمايد: هر کس بر مصيبت صبر نکند تا نجات يابد، پس بى‏تابى مى‏کند و هلاک مى‏شود. البته مي‌تواند هلاکت اخروي هم موردنظر باشد چون نتيجه بي‌صبري اقدام به اعمالي است که حسنات انسان را از بين مي‌برد و مقدمات معصيت را فراهم مي‌کند و در نتيجه عذاب و عقاب اخروي دامن‌گير او مي‌شود. خداي تعالي به همه ما توفيق صبر در همه مراحل را عنايت فرمايد.
 
حجت‌الاسلام ملک پور به حضور پرشکوه مردم در راهپيمايي 22 بهمن اشاره داشت و اظهار داشت: ابتدا لازم است از حضور همه مردم شهرستان فارسان در راهپيمايي 22 بهمن‌ماه و از همه مسئولين همه ادارات شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي و کساني که مقدمات اين راهپيمايي تاريخي را فراهم کردند تشکر کنم
 
وي تصريح کرد: روز ۲۲ بهمن را درواقع بايد روز مردم بناميم. معجزه حضور مردم هم از نظر جمعيت و کميت و کيفيت حضور که در سرما و برف، بانشاط و شور و شعور انقلابي به ميدان آمده بودند؛ هم بر سرمايه اجتماعي ايران و نظام افزود و هم‌پشت دوستان انقلاب در جهان را گرم کرد و هم دشمنان را مبهوت و متحير ساخت که پيامدها و برکات آن به‌تدريج رخ خواهد نماياند.
 
وي بيان داشت: بيست و دوم بهمن ۱۴۰۱، البته ثمره حکمت و کياست و تدبير رهبر حکيم انقلاب اسلامي نيز بود. شخصيت بزرگي که در جنگ جهاني رسانه‌اي اخير، آماج اصلي حملات دشمنان بود و مظلومانه و مقتدرانه، با سرانگشت هدايت‌هاي خود، اقتدار و انعطاف ولي‌فقيه را نمايان ساخت که نمونه اخير آن عفو بزرگ و هوشمندانه هزاران نفر از محکومان اغتشاشات و زندانيان بود که‌موجي از اميد و نشاط را پديد آورد.
 
امام‌جمعه فارسان به سفر ايت الله رئيسي به پکن که يک سفر مهم در تقويت شراکت راهبردي بود هم اشاره‌اي داشت و گفت: در سفر آيت‌الله رئيسي و هيئت همراه به پکن چند موضوع مهم در دستور کار قرار دارد؛ همکاري‌هاي تهران و پکن در حوزه‌هاي اقتصادي است، زيرا سند توافق همکاري‌هاي راهبردي ايران و چين نقطه اتکاي پايداري براي اين همکاري تلقي مي‌شود.

وي افزود: اگر اين سند عملياتي شود، به‌طور طبيعي سقف همکاري‌هاي دو کشور در حوزه‌هاي صنعتي، انرژي و تبادل کالا افزايش خواهد يافت، به‌ويژه اين‌که چين آمادگي دارد به ميزان ۵۰۰ ميليارد دلار در حوزه‌هاي نفت و گاز، احداث خطوط ريلي سريع‌السير و توسعه بنادر دريايي ايران سرمايه‌گذاري کند.
 
وي اظهار داشت: دومين موضوع موردبحث رؤساي جمهور ايران و چين تهديدات خارجي عليه دو کشور است. پکن از دخالت آشکار آمريکا و ناتو در امور داخلي تايوان نگران است، درحالي‌که ايران نگراني‌هاي مشابهي در زمينه دخالت‌هاي آمريکا در منطقه دارد.
 
ملک پور بيان داشت: سفر اخيرشي جين پينگ (رئيس‌جمهور خلق چين) به عربستان و موضع‌گيري شتاب‌زده وي در زمينه جزاير سه‌گانه ايراني تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسي که خط قرمز ايران در هرگونه تعاملات بين‌المللي تلقي مي‌شود، با فضاسازي رسانه‌هاي غربي همراه شد و اين نگراني وجود داشت مناسبات چين و ايران را تحت تأثير قرار دهد. اين سفر که با فاصله کم از آن موضع‌گيري نادرست انجام شد به‌نوعي جبران آن اشتباه هم به شمار مي‌آيد.
 
امام‌جمعه فارسان به تحير دنيا از رفتار دوگانه مدعيان حقوق بشر در زلزله سوريه و ترکيه هم اشاره‌اي داشت و افزود: کمک‌هاي بيش از ۶۵ کشور جهان به ترکيه سرازير شده و بنا بر گفته رييس سازمان هواپيمايي سوريه، تعداد اندکي هواپيما حامل کمک‌هاي بشردوستانه از طرف ايران، امارات متحده عربي، روسيه، پاکستان، عمان، الجزاير، تونس، ارمنستان، اردن، صربستان، ايتاليا و هند به همراه ۳ هواپيما از طرف عراق به سوريه اعزام‌شده‌اند. افغانستان هم به اين شمار اضافه شود تا درمجموع، ياري‌رسان‌ها به زلزله‌زدگان سوري به ۱۳ کشور افزايش يابند.
 
وي گفت: آمريکا نه‌تنها کمک نمي‌کند بلکه جلوي کمک به سوريه به بهانه تحريم را گرفته است و اين فاجعه مضاعفي براي مردم ستم‌ديده سوريه ايجاد کرده است. حتي رسانه‌هاي غربي هم رويکردي متناقض نسبت به اين دو زلزله داشتن اين فاجعه، ظلم و بي‌عدالتي، فقط در حوزه امدادرساني رخ نداد بلکه در حوزه اطلاع‌رساني هم اين ظلم کاملاً ملموس است.
 
 
حجت‌الاسلام ملک پور به بارش‌هاي رحمت الهي اشاره داشت و بيان داشت: در روزهاي گذشته شاهد بارش رحمت الهي بوديم و البته مشکلاتي را هم براي برخي مردم فراهم شد از زحمات همه مسئولين مربوطه و فرماندار محترم که جهادي وسط ميدان بودند و مسائل را رصد مي‌کردند تشکر مي‌کنيم طبق گزارش آسيب برف به ۱۰۶ واحد مسکوني در شهرستان فارسان آسیب وارد کرد، تعدادي خانواده نیز با کمبود اقلام روبرو هستند و چند خانوار اسکان اضطراري داده شدند، چند مدرسه نيز تخريب‌شده است.

وي تصريح کرد: شهرستان هم‌جوار ما کوهرنگ مشکلات فراواني داشت که لازم است اين مشکلات در اسرع وقت رسيدگي شود که هم رييس محترم جمهور هم معاون اول هم وزير محترم پيگير بودند که اميدوارم اين مسير ادامه داشته باشد چراکه مشکلات آن‌ها بيشتر از مواردي است که در تصوير نشان داده مي‌شود. در اين امتحان الهي برخي سربلند بيرون آمدند. مردم، مسئولان و نهادهاي امدادي جلوه‌هاي ماندگار خلق کردند ولي عده‌اي نيز بايد پاسخگو باشند.
 
انتهاي پيام/590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱

ساعت:

۱۳:۴۲:۰۹

17 Feb 2023