۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
کد مطلب : ۵۲۸۲۹
امام جمعه فارسان:

انقلاب اسلامی دست قدرت‌های منفعت طلب را از ایران کوتاه کرد

امام‌جمعه فارسان گفت: انقلاب اسلامي آمد و دست قدرت‌هاي بزرگ که نمي‌خواستند موقعيت خود را از دست بدهند را از ايران کوتاه کرد.
انقلاب اسلامی دست قدرت‌های منفعت طلب را از ایران کوتاه کرد
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: اهل تقوا فقط نظرشان در اعمالي که دارند به خداي تعالي است که او چه مي‌پسندد تا انجام دهند و چه نمي‌پسندد تا ترک کنند، به رضايت مردم کاري ندارند، اگر عقل انسان به کمال خودش رسيده باشد و پختگي لازم را به دست آورده باشد به‌غيراز رضايت الهي به چيز ديگري راضي نيست.
 
وي بيان داشت: اولين چيزي را که از خود بايد دور کنيم تا در وادي عبوديت سير کنيم کنار گذاشتن تکبر است، همان صفتي که شيطان را رجيم و رانده درگاه الهي و دچار لعنت ابدي کرد، چند روايت راجع به تواضع بخوانم: رسول خدا فرمودند: چه شده است که حلاوت عبادت را در شما نمي‌بينم؟ عرض کردند حلاوت عبادت چيست؟ فرمود: تواضع فروتني؛ يعني کسي که اهل عبادت است متواضع است.
 
امام‌جمعه فارسان به که چرا انقلاب شد اشاره داشت و گفت: براي اينکه جواب درست را بفهميم بايد ايران را بخصوص در آن مقطع از تاريخ خوب شناخت. اولاً: ايران سرزميني است که ازلحاظ راهبردي و موقعيت حساس جغرافيايي و ارتباط با سه قاره آسيا، اروپا و اقيانوس هند که دارد در رديف يکي از مناطق کم‌نظير دنياست؛ و بر اين سه قاره، تأثيرگذار است.

ملک‌پور گفت: يکي از اهداف اساسي قدرت‌ها در طول تاريخ، سلطه بر ايران بوده است، تاريخ را نگاه کنيد از زمان پرتغالي‌ها، تزارها، فرانسوي‌ها، عثماني‌ها، انگليسي‌ها و آمريکائي‌ها و هر قدرتي که در دنيا غالب شد، تسلط بر ايران را دستور کار خود قرارداد، انقلاب اسلامي آمد و دست قدرت‌هاي بزرگ که نمي‌خواستند موقعيت خود را از دست بدهند را از ايران کوتاه کرد.
 
وي افزود: وزير خارجه‌ي وقت آمريکا مي‌گويد: «با سقوط پهلوي آمريکا خسارتي ديد که ديگر قابل جبران نيست و ما از امکان بسيار بزرگي در منطقه مهمي از دنيا محروم شديم». اين‌ها اقرارهاي خودشان است. اين‌ها را خوب است که دوستان بخوانند و مرور کنند.
 
ملک‌پور تصريح کرد: رئيس سازمان سياي آمريکا در دوران پيروزي انقلاب اسلامي مي‌گويد: «آنچه در ايران اتفاق افتاد يک واقعه مهم و فوق‌العاده نبود، بلکه يک واقعيت عجيب و باورنکردني بود. ما ايران را به‌گونه‌اي ساخته بوديم که قرار بود براي هميشه در ايران باشيم و نمي‌دانستيم اين‌گونه ما را از ايران بيرون مي‌کنند». انقلاب چنين حرکت بزرگي را انجام داد.
 
وي اظهار داشت: ايران شيعه است و در طول تاريخ سابقه ندارد که شيعه سلطه قدرت‌هاي استکباري و استعماري را پذيرفته باشد؛ زيرا مکتب شهادت در فرهنگ شيعه يکي از اصول غيرقابل تغيير است. همان‌که حاج قاسم گفت ما ملت امام حسينيم و اين‌قدرتي را ايجاد مي‌کند که به‌هيچ‌وجه نمي‌تواند سازش‌کار باشد.
 
ملک‌پور بيان داشت: روش حضرت امام که از دهه ۴۰ براي مديريت مبارزه با رژيم منحوس در نظر گرفته بودند اصلاً شناخته نبود حتي براي کشورهايي که از شاه حمايت مي‌کردند و بر اوضاع ايران مسلط بودند قابل‌درک نبود که قدرت امام چيست و چگونه است که مي‌تواند مردم را به قيام دعوت کند و مردم هم همراهي کنند. عناصر تشکيل‌دهنده اين قدرت، اول مکتب اهل‌بيت عليهم‌السلام و آموزه‌هايي از اسلام ناب که در مسائل سياسي و اجتماعي و همچنين فرهنگ استکبارستيزي و شهادت‌طلبي و امثال اين‌ها بود که مقاومت و پايداري را در راه رسيدن به هدف تقويت کرد.دوم خود مردم مؤمني بودند که با هوشياري و بصيرت در همه صحنه‌ها حاضر بودند و دفاع کردند و سوم رهبري حرکت که به‌عنوان ولايت‌فقيه مطرح شد.
 
وي افزود: اين سه وقتي در کنار هم قرار گرفت قدرتي را به وجود آورد که شاه و حاميانش که بزرگ‌ترين قدرت‌هاي دنيا بود را زمين‌گير کرد؛ و هميشه امامين انقلاب تأکيد کردند تا وقتي اين سه باهم هستند انقلاب مي‌تواند به راه خودش باقدرت ادامه دهد. لذا قدرت‌هاي استکباري از همان روز اول تلاش دارند بين اين سه مؤلفه قدرت جدائي بيندازند و هرچه تحرک هم مي‌بينيد در طول اين ۴۴ سال همه‌اش حول همين سه محور است.
 
 
امام‌جمعه فارسان به بيانيه گام دوم انقلاب اشاره داشت و گفت: آقا در بيانيه گام دوم فرمودند: «در خود و ديگران نهال اميد به آينده را پرورش دهيد. ترس و نوميدي را از خود و ديگران برانيد. اين نخستين و ريشه‌اي‌ترين جهاد شما است. بدون اين کليد اساسيِ همه‌ي قفل‌ها (اميد و نگاه خوش‌بينانه به آينده)، هيچ گامي نمي‌توان برداشت».
 
وي افزود: امروز نقطه درگيري ما با دشمن کجاست؟ نقطه جنگ ادراکي، ترکيبي، پيچيده و هوشمندي است که توسط دشمن با تمام امکانات و قابليت‌هايش وارد ميدان شده و به‌صورت نقطه زني عمل مي‌کند با ايجاد ترديد با القاء شبهه، با روانشناسي دقيق، سيستم عصبي و تاب‌آوري جامعه را مورد هدف قرار داده و به نقاط حساس و آسيب‌پذير مرتبط با زندگي مردم حمله مي‌کند. در حقيقت درک و افکار مردم را ترور مي‌کند تا ذائقه‌ها و باورها را تغيير دهد. اينجا جهاد تبيين راهگشاست.
 
 
امام‌جمعه فارسان در پايان گفت: يک مطلب هم راجع به زلزله خوي هست. اگر تواني داريد ان‌شاءالله در اين مسئله اقدام کنيد که بعد از همان زلزله صد پس‌لرزه آمده و سختي‌هايي هست و با سرماي هوا و در اين شرايط، کمک به هم‌وطنان بسيار مؤثر خواهد بود.
 
انتهاي پيام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱

ساعت:

۱۶:۱۶:۵۸

10 Feb 2023