۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
کد مطلب : ۵۲۴۳۶
خطیب نماز جمعه شهرکرد؛

حضرت ام‌البنین الگویی مناسب برای زنان و مردان جامعه است

حجت السلام نکونام گفت: حضرت ام‌البنین(س) بانوی صبور و فهیم، الگویی برای مردان و زنان است که از دامن او قمربنی هاشم‌(ع) تربیت شده است، که این روز را روز تکریم مادران شهدا نامیدند و کم نیستند بانوانی که در این روز به این بانو اقتدا کردند.
حضرت ام‌البنین الگویی مناسب برای زنان و مردان  جامعه است
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام  خطیب نماز جمعه شهرکرد ،  با اشاره به آیه ۸۸ سوره مبارکه قصص، اظهار داشت: خداوند شریک، مثل و مانند ندارد و فکر کردن در مورد این موضوع برای ما ممنوع است، زیرا که ما کوچکتر از آن هستیم که به ذات الهی پی‌ببریم و تنها هستی خدا و شناختن ویژگی‌های خدا معقوله‌هایی هستند که ما می‌توانیم درک کنیم.

امام جمعه شهرکرد افزود: حضرت ام‌البنین(س) بانوی صبور و فهیم، الگویی برای مردان و زنان است که از دامن او قمربنی هاشم‌(ع) تربیت شده است، که این روز را روز تکریم مادران شهدا نامیدند و کم نیستند بانوانی که در این روز به این بانو اقتدا کردند.

وی ادامه داد: سالروز وفات حضرت ام‌البنین به‌نام تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است، مادران و همسران شهدا به این بانو اقتدا کردند و فرزندان و همسر خود را برای راه اسلام راهی جبهه جنگ کردند و این از برکت انقلاب اسلامی است.

حجت السلام نکونام افزود : این از برکات انقلاب است که زنانی که در زمان رضاشاهی که تلاش کرد، چادر را از سر زنان بکشد مقاومت کردند، امروز مدافع ارزش‌های انقلاب و پاک‌دامنی و الگویی برای دختران هستند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه خداوند در آیات قرآن کریم به تبعیت نکردن و دل کندن از دشمنان اصرار دارد، عنوان کرد: باید حق‌محور باشیم و به دین متوسل شویم، مستکبرین به‌دنبال گمراه کردن بشریت هستند، برخی که به دنیا پرست و خونخوار دل بستند، گمراه شدند، این افراد امپراطور رسانه‌ای راه انداختند و بسیاری افراد را گمراه کردند.

نکونام افزود: دشمنان اسلام و مستکبران عالم شبکه‌های ماهواره‌ای متعدد قوی، فضای مجازی و رسانه‌های دیگر را به راه انداختند تا جوانان کشور را تحت تأثیر قرار بدهند و این کار را نیز انجام می‌دهند، اما مسلمان نباید فریب این امپراطوری را بخورد و به‌دنبال آن‌ها حرکت کنند، این افراد به‌دنبال گمراه کردن جوامع بشری هستند تا بتوانند به ظلم و چپاول منابع و ثروت کشورها ادامه دهند و این افراد سیری‌ناپذیر هستند، قرآن نسبت به این افراد هشدار می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در پایان  گفت: مردم مشکلات و گرفتاری‌ها زیادی دارند که ما هر روز در دفتر این درد و دل‌ها را می‌شنویم و به ادارات ارجاع می‌دهیم و امیدواریم دولتمردان هم شنونده این درد و دل‌ها باشند و گره‌ها را باز کنند.

انتهای پیام /1027ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱

ساعت:

۱۵:۰۷:۴۳

6 Jan 2023