۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۵۱۲۶۹
امام جمعه موقت شهر اردل؛

عاشورا نه تنها يک فرهنگ پايدار بلکه يک مکتب است

حجت الاسلام مرتضي رحماني گفت:عاشورا در انديشه اسلام ناب، نه تنها يک فرهنگ پايدار بلکه يک مکتب است و در اين فرهنگ و مکتب، مفاهيمي همانند عزت، ايثار، شجاعت، ايمان، عمل به تکليف و... به برکت حماسۀ سيد الشهداء(ع)تجلي تامّ و ماندگار پيدا کرده است.
عاشورا نه تنها يک فرهنگ پايدار بلکه يک مکتب است
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام مرتضي رحماني امام جمعه موقت شهرستان اردل در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل ضمن دعت خود و نمازگزاران به تقواي الهي با اشاره به  خطبه ۱۹۸ مولاي متقيان اميرمومنان در کتاب شريف نهج البلاغه "إِنَّ تَقْوَى اللَّهِ دَوَاءُ دَاءِ قُلُوبِكُمْ وَ بَصَرُ عَمَى أَفْئِدَتِكُمْ وَ شِفَاءُ مَرَضِ أَجْسَادِكُمْ وَ صَلَاحُ فَسَادِ صُدُورِكُمْ وَ طُهُورُ دَنَسِ أَنْفُسِكُمْ وَ جِلَاءُ عَشَا أَبْصَارِكُمْ‏وَ أَمْنُ فَزَعِ جَأْشِكُمْ وَ ضِيَاءُ سَوَادِ ظُلْمَتِكُمْ"(به تحقيق كه ترس از خدا و پرهيز از گناه داورى درد دلهايتان و موجب بينايى كوردلى‏تان و شفاى امراض جسمانى‏تان و از بين برنده فساد سينه‏ هايتان و زايل كننده پليدي هاى روحتان و روشنايى بخش تاريكى ديده‏ هايتان و ايمنى بخش نگرانى‏ هايتان و نور تاريكى نادانى‏ تان مى‏باشد) گفت:اگر نصرت الهي ،توفيقات الهي  وهدايت الهي  و  فرج و گشايش در مسائل شخصي و اجتماعي را ميخواهيم در تقوا است؛ همه بايد کوشش کنيم که تقواي الهي را معيار کار خودمان قرار بدهيم و در نماز جمعه آنچه مهم است، توصيه‌ي به تقوا است.

رحماني افزود:يکي از واژگان مهم، پرمحتوا، اصيل و واقعي در همه اديان موضوع تقوا است که اين پرکاربردترين واژه‌اي است که در همه تکامل معنوي و ساختار شخصيت انسان دخالت مستقيم دارد و نبايد به حاشيه برده شود، در واقع مسئله تقوا بايد در رأس همه امور زندگي ما باشد.

وي ادامه داد: يکي از برکات پيروزي انقلاب اسلامي برپايي نمازجمعه است که مستحکم‌ترين و نفوذناپذيرترين سنگرها بوده و هست.
 
عاشورا يک فرهنگ است
 
امام جمعه موقت اردل  افزود: نمازجمعه جايگاه بيان مسائل مختلف ديني و اجتماعي و سياسي و اخلاقي است که ائمه جمعه هر هفته با يادآوري مسائل ديني و بيان مشکلات جامعه و جريان‌هاي مختلف به خنثي سازي توطئه‌هاي دشمن در قالب تبيين مسائل ديني در روز جمعه مي‌پردازند.

حجت الاسلام رحماني در بخش ديگر خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل ضمن تسليت به مناسبت ايام سوگواري محرم و عاشورا گفت:عاشورا، صرفاً واقعهاي نيست که در آن، امام حسين(ع)و يارانش به شهادت رسيدند. عاشورا در انديشه اسلام ناب، نه تنها يک فرهنگ پايدار بلکه يک مکتب است و در اين فرهنگ و مکتب، مفاهيمي همانند عزت، ايثار، شجاعت، ايمان، عمل به تکليف و... به برکت حماسۀ سيد الشهداء(ع)تجلي تامّ و ماندگار پيدا کرده است.

رحماني  با اشاره به آغاز هفته احياي امر به معروف و نهي از منكر گفت: امر به معروف و نهي از منكر دو اصل مهم در اسلام براي اصلاح جامعه است.

وي بيان كرد: اگر امر به معروف و نهي از منكر در جامعه به ‏خوبي اجرا شود، ساير فرايض ديني بطور قطع برپا و همه واجبات برقرار خواهد شد.
 
انتهاي پيام/570ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱

ساعت:

۱۵:۵۷:۱۶

29 Jul 2022