۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
کد مطلب : ۵۱۲۱۰
امام‌جمعه فارسان:

نماز جمعه نمادمقاومت چندین ساله ملت ایران/ دشمن از این اجتماع در هراس است

امام‌جمعه فارسان گفت: يکي از مهم‌ترين دستاوردهاي انقلاب نماز جمعه است که دشمنان نظام و انقلاب، به‌شدت از آن هراس دارند.
نماز جمعه نمادمقاومت چندین ساله ملت ایران/ دشمن از این اجتماع در هراس است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پیرغار؛ حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان با اشاره به اولین‌نماز جمعه در پنجم مرداد گفت: رهبر معظم انقلاب این اجتماع را از معجزات انقلاب اسلامي برشمردند و تا امروز مردمي‌ترين نهاد انقلاب، نماز جمعه است.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه يک فرهنگ است، افزود: يکي از مهم‌ترين دستاوردهاي انقلاب نماز جمعه است که دشمنان نظام و انقلاب، به‌شدت از آن هراس دارند.
 
وي با بیان‌اینکه نماز جمعه نمادمقاومت چندین ساله ملت ایران بوده تصریح کرد افزود:  نماز جمعه هم معرفت ديني و اخلاقي و اعتقادي را تقويت مي‌کند و هم تريبوني مردمي، وحدت‌آفرين و بصيرت افزا است، استکبارستيز و ضد اشرافي گري است، گفتمانش انقلابي و نداي مستضعفان است.
 
 وي با بیان اینکه نماز جمعه هم به مردم وصل بوده هم به امام جماعت؛ تصريح کرد: نماز جمعه  يک تظاهرات سياسي و پشتيباني عملي از نظام است، لذا مي‌بينيد که خيلي تلاش مي‌کنند نمازهاي جمعه در استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق، کم‌رنگ و بي‌رنگ و بي‌اثر باشد.
 
امام‌جمعه فارسان يکي از کارکردهاي نماز جمعه پرداختن به حل معضلات اجتماعي خواند و گفت: در سال‌هاي اخير حضرت آقا نماز جمعه را قرارگاه فرهنگي، قرارگاه ايمان و تقوا و بصيرت خواندند و امام‌جمعه را فرمانده قرارگاه دانستند،

ملک پور با بیان اینکه امام‌جمعه متعلق به همه مردم و زبان گوياي همه اقشار مردم بايد باشد گفت: امام‌جمعه خودش را خدمت‌گزار مردم و مطالبه کننده حقوق مردم مي‌داند،
 
وي افزود: وظيفه مهم ديگري که امام دارد تبيين و تفسير بيانات رهبر معظم انقلاب و مطالبات ايشان است تا جلوي انحراف و برداشت‌هاي غلط را بگيرد و سعي کند با همدلي و همراهي مردم خواسته‌هاي رهبري در جامعه عملي شود، امام‌جمعه بايد براي رشد ديني و فرهنگي و بالا بردن سطح دانش اسلامي مردم تلاش کند. دربياني حضرت آقا فرمودند: مسئولان انقلاب در سراسر کشور ائمه جمعه هستند، پايگاه‌هاي هدايت و رهبري مردم در سراسر کشور و سنگرهاي دفاع معنوي در مقابل دشمنان در سطح جامعه ائمه جمعه هستند. اين بيان مسئوليت ائمه جمعه را سنگين‌تر مي‌کند.
 
 ملک پور بيان داشت: تجمع بزرگ خانواده‌هاي تهراني و برخي شهرهاي ديگر در روز عيد سعيد غدير خم، بانام مهموني ده کيلومتري يک اتفاق مهم و الهام‌بخش است مشارکت سه‌ميليوني خانواده‌هاي تهراني و ميهمانان شهرستاني ايشان در گرم‌ترين روزهاي تابستان و در دماي بين 32 تا 37 درجه (ساعت ۱۸ تا ۲۲) بيش‌ازحد انتظار و برآورد مسئولان برگزارکننده بود به‌گونه‌اي که در ساعات پاياني برنامه ستاد برگزاري مهماني از مردم خواست به خيابان وليعصر عليه‌السلام مراجعه نکنند.
 
انتهای پیام/590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۳۱ تير ۱۴۰۱

ساعت:

۱۵:۳۰:۵۵

22 Jul 2022