۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
کد مطلب : ۵۱۰۶۷
امام جمعه فارسان:

مردم فراموش نکنند دشمنی عنود و لجوج و خبيث به نام آمريکا دارند

امام‌جمعه فارسان گفت: تراکم دشمنی‌های مستقيم و غيرمستقيم آمريکا نسبت به ملت ايران در تيرماه باعث شد که هفته‌ای به نام حقوق بشر آمريکائی از ششم تا دوازدهم نام‌گذاری شود و مردم شرارت‌های آمريکا را يادآوری کنند و فراموش نکنند که دشمنی عنود و لجوج و خبيث به نام آمريکا دارند.
مردم فراموش نکنند دشمنی عنود و لجوج و خبيث به نام آمريکا دارند
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت تقواي الهي دعوت مي‌کنم. اهل تقوا محاسبه‌گر نفس خود هستند و از همه مسائل پيراموني خود عبرت مي‌گيرند؛ و هر کس از خدا ترسيد، آسوده است. يعنى طوري عمل مي‌کند که مبتلابه عذاب نشود؛ و هر کس از دنيا پند آموخت، بينا شد و هر که بينا شد دريافت و هر کس دريافت دانا شد. يعنى هر کس به موارد پند، با چشم عبرت نگاه کند راه حق را مي‌شناسد و مي‌فهمد که چگونه بايد مسير را طي کند.
 
وي به سالروز ازدواج آسماني اميرالمؤمنين (ع) و حضرت زهرا عليه‌السلام اشاره داشت و افزود: حقيقتاً در عالم ازدواجي به اين بزرگي و عظمت ما واقعاً نداريم چون دو طرف ازدواج همسر و شوهر صديق کامل معصوم کامل يعني در حد اعلا خب خيلي از انبيا همسر مؤمن داشتن يا امام‌هاي ما ولي در اون حد نبودن ولي مولا اميرالمؤمنين و حضرت زهرا هر دو در حد اعلا.
 
وي تصريح کرد: چنين ازدواجي در عالم بي‌بديل و بي‌نظير است و به همين مناسبت چند نکته هم راجع به ازدواجي که يک معضلي شده در زمان ما واقعاً به خاطر اين‌که ما فاصله گرفتيم از اون اصل دين و حقيقت و الگوهايي که بايد داشته باشيم.
 
وي بيان داشت: پيغمبر خدا مي‌فرمايد بهترين ازدواج آسان‌ترين ازدواج‌هاست مفهومش اين‌که بدترين ازدواج‌ها سخت‌ترين در اين‌که ما در يه بله برون سخت مي‌گيريم حديث داريم که اگر يه کسي که ايمان و اخلاق داشت يعني اساس کار ايمان و اخلاق آدمي که مؤمن معتقد و اخلاقش خوب طبق اين روايات تا آخر عمر زندگي خوشي را خواهند داشت ولو کمبودهايي هم در مسائل اقتصادي داشته باشند
 
امام‌جمعه فارسان به حقوق بشر آمريکائي اشاره داشت و گفت: تراکم دشمني‌هاي مستقيم و غيرمستقيم آمريکا نسبت به ملت ايران در تيرماه باعث شد که هفته‌اي به نام حقوق بشر آمريکائي از ششم تا دوازدهم نام‌گذاري شود و مردم شرارت‌هاي آمريکا را يادآوري کنند و فراموش نکنند که دشمني عنود و لجوج و خبيث به نام آمريکا دارند. ولو در داخل کشور خط نفوذ با کمک عده‌اي واداده تلاش‌ها مي‌کنند تا بر تن گرگ، لباس ميش بپوشانند و چهره کريه و پليد جنايتکار را بزک‌کرده تطهير کنند و با القاء اينکه مي‌شود به جنايتکار اعتماد کرد، پاي بيگانگان را به کشور باز کنند؛ اما غافل‌اند از اينکه امروز به برکت انقلاب اسلامي و هدايت‌هاي امامين انقلاب، نه‌فقط ملت ايران بلکه تمام مردان و زنان آزاده جهان به شناختي از استکبار و آمريکا رسيده‌اند که هرچه فرياد دارند بر سر آمريکا مي‌کشند.
 
وي افزود: خوب است خيلي کوتاه و مختصر به تهديد و دشمني هائي که نظام سلطه و استکبار جهاني به‌خصوص آمريکاي جنايتکار نسبت به ايران در چند دوره داشته تا به امروز رسيديم را مرور کنيم و تحليلي داشته باشيم. اولين مرحله تهديدات را، نسبت به‌نظام تازه تأسيس ايران، خيلي خشن، با جنگ و ترور و انفجار و تجزيه‌طلبي در بعض مناطق ايران و امثال اين‌ها شروع کرد که همان ابتدا کار را تمام کند؛ که بيشتر اين کارها هم در تيرماه انجام شد
 
ملک پور تصريح کرد: دور دوم بعد از دوران جنگ شروع شد و تا پايان رياست جمهوري دوره اصلاحات ادامه داشت. آمريکا قصد داشت تا با روش مهار دوجانبه ايران را از نظر سياسي منزوي کند. هم‌فشار بين‌المللي مي‌آوردند و هم در باغ سبز نشان مي‌دادند و بيشتر تلاش داشتند تا مهره‌هاي طرفدار خودشان را سرکار بياورند. در اين مدت به خاطر وادادگي‌هايي که بود تهديدات اين دوره به فرصت تبديل نشد.
 
وي اظهار داشت: دوره سوم شروع تحريم‌هاي سنگين اقتصادي و فلج‌کننده بود؛ و البته مردم مقاومت کردند ولي مسئولان نتوانستند تهديدات اقتصادي را به فرصت و جهش اقتصادي تبديل کنند بااينکه توانائي و زمينه‌هاي آن فراهم بود اما به خاطر سوء مديريت و خيلي از مسائل ديگر نشد. اينجا بود که رهبر معظم انقلاب دستورالعمل اقتصاد مقاومتي را به جهت تحول اقتصادي ابلاغ کردند. دوره چهارم تهديدات، موضوعات مقداري پيچيده‌تر شد، برجام و پسابرجام و توطئه‌هاي آمريکا و بعض کشورهاي منطقه و ائتلاف هائي که در منطقه برعليه ايران شد.
 
انتهای پیام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۰ تير ۱۴۰۱

ساعت:

۱۵:۰۴:۳۰

1 Jul 2022