۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۵۰۴۰۸
امام جمعه فارسان;

صهیونیست‌ها بدانند که روزگارشان هر روز بدتر از این خواهد شد

امام‌جمعه فارسان گفت: این روزها بساط صهیونیست‌ها به‌هم‌ریخته و جرات نمی‌کنند در خیابان‌ها راه بروند، صهیونیست‌ها بدانند که روزگارشان هر روز بدتر از این خواهد شد، نیروهای مقاومت هر روز باقدرت و نفوذ بیشتری وظایف ایمانی خود را به انجام خواهند رساند.
صهیونیست‌ها بدانند که روزگارشان هر روز بدتر از این خواهد شد
به گزارش جهانبین نیوز ، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت:  عاقبت از آن انسان‌هاي باتقوا است. «وَ الْعاقِبَةُ لِلتَّقْوى‏» يعني آنچه تو را به‌جايي مي‌رساند در عاقبت و فرجام کار همين تقواست. تقوا چيست؟ يک باغبان مي‌تواند در باغ خودش، در باغچه خودش هرچه دلش خواست بکارد. ولي نمي‌کارد. گل مي‌کارد. ياس و نرگس مي‌کارد. تقوا يعني همين، يعني شما هر کاري مي‌تواني بکني، ولي نکني. هر چيزي را مي‌تواني ببيني، نبيني. هر طور مي‌تواني فکر کني، نکني. هر طور مي‌تواني زندگي کني، نکني. به اين تقوا مي‌گويند. بعد قرآن مي‌گويد: کساني که اين تقوا را رعايت مي‌کنند، فرجام خوشي خواهند داشت. اين ماه. ماه تمرين تقواست.

وي به ديدار رمضاني کارگزاران نظام با رهبر حکيم انقلاب اسلامي اشاره داشت و افزود: حتماً ملاحظه فرموديد پس از دو سال وقفه، ديدار رمضاني کارگزاران نظام با رهبر حکيم انقلاب اسلامي با شرکت محدود مسئولان برگزار شد. بيانات رهبر انقلاب که حدود ۹۰ دقيقه طول کشيد يک بسته کامل توصيه‌هاي راهبردي، کاربردي، معرفتي، اخلاقي و مديريتي در ابعاد داخلي و خارجي در عرصه‌هاي سياست داخلي، خارجي، اقتصادي و فرهنگي بود. مثلاً تأکيد بر مسئله طلب مغفرت الهي و چرايي استغفار؛ ايجاد نگاهي جامع و نه شخصي به مسئله استغفار؛ و اثرات استغفار در ميدان‌هاي ملي و بزرگ اجتماعي؛

وي تصريح کرد: رهبر انقلاب تأکيد فرمودند بر عدم هرگونه معطلي در برنامه‌ريزي امور کشور و وابسته‌سازي آن به مذاکرات هسته‌اي؛ تأييد روند فعلي مذاکرات هسته‌اي در کنار ايستادگي تيم مذاکره‌کننده کشورمان در برابر زياده‌خواهي‌هاي طرف مقابل؛ و نقد منصفانه از مسئولان و پرهيز از نااميد سازي مردم.

امام‌جمعه فارسان به 28 فروردين 15 رمضان هم اشاره داشت و بيان کرد: ولادت حضرت امام حسن مجتبي عليه‌السلام (3 ق) روز اکرام و تکريم خيرين هفته‌ي كمك به محرومان و مستضعفان (15 تا 21 رمضان) است که در همين زمينه استفاده کرديم از بيانات مديرکل محترم کميته امداد استان و تشکر. فضائل اخلاقي امام حسن (ع) قابل‌شمارش نيست، آن‌قدر بزرگواري و روح بلندي داشت که رسول خدا بااينکه او سن کمي داشت، بر بعضي از عهدنامه‌ها شاهدش گرفت. نظير جريان مباهله.

وي اظهار داشت: علاقه‌ي زياد پيامبر اکرم (ص) به امام مجتبي زبانزد بود و همه جايگاه ويژه امام مجتبي را در نزد رسول خدا مي‌دانستند. تا جايي که مکرر تأکيد مي‌فرمود: «حسن از من و من از اويم. هر کس او را دوست بدارد، خدا دوستش خواهد داشت.» حتي در بعض روايات دارد که خداوند دعاي دوستان امام حسن و امام حسين عليهماالسلام را مستجاب و به‌واسطه دوستي آنان بلا را دفع مي‌کند. از خداوند متعال در ايام ماه مبارک به‌واسطه امام حسن عليه‌السلام؛ دفع و رفع همه بلاها و عاقبت‌به‌خيري را مسئلت داريم.

وي گفت: حضرت جوانمردي بود اهل خير و کريمانه دستگيري مي‌کرد. اهل مواسات و کمک مؤمنانه بود که در اين سال‌ها شاگردان مکتب حسني جوانمردانه به کمک هم‌وطنان آسيب‌ديده از کرونا شتافته‌اند و کريمانه داشته‌هاي خود را با آنان تقسيم مي‌کنند و اين در حالي است که کساني که فرهنگ غلط خودشان را به‌عنوان فرهنگ مترقي و ايده آل ساليان طولاني به مردم القاء مي‌کردند حتي براي جمع‌آوري اموات خود هم اقدام نمي‌کردند خداي تعالي همه ما را از محبان و شيعيان حضرتش قرار دهد.

حجت‌الاسلام ملک پور به انتشار فهرست بدهکاران بانکي هم اشاره داشت و افزود: با انتشار فهرست بدهکاران بانکي از سوي اغلب بانک‌ها، بانک مرکزي نيز به‌صراحت اعلام کرده است از هفته آينده اسامي ‎بدهکاران بزرگ شبکه بانکي را منتشر مي‌کند با نگاهي به فهرست ابر بدهکاران بانکي مشخص مي‌شود علل معوقات سنگين در سيستم بانکي چيست و چرا اغلب بانک‌ها با زيان انباشته مواجه شده‌اند يا در آستانه ورشکستگي قرارگرفته‌اند.

وي تصريح کرد: به‌هرحال پول‌هاي معوقه سيستم بانکي که توسط افراد بدحساب معلوم نيست چه سرنوشتي دارد و در کجا صرف شده‌ بايد معلوم و مشخص شود، زيرا اين پول‌ها سپرده‌هاي مردم است که به‌صورت امانت در دست بانک بوده است و بايد به سيستم بانکي بازگردد. بازگشت چنين پول‌هايي البته بدون حساب‌وکتاب نيست، زيرا بانک‌ها در زمان کسري منابع مجبور به ﻋﻤﻠﻴﺎﺕ ﺑﺎﺯﺍﺭ بين‌بانکي يا اضافه برداشت از بانک مرکزي شده‌اند که اين فرآيند تورم را به جامعه تحميل مي‌کند. بااين‌وجود در صورت تعمد نسبت به تأخير در تسويه بدهي‌هاي بانکي بي‌ترديد متخلفان در چارچوب قانون مورد بازخواست قرار مي‌گيرند؛ و اين انتظار مردم است و اينکه چه رانت و چه زد و بندي بوده اين مبالغ داده‌شده است.

وي اظهار داشت: رژيم صهيونيستي دريکي از حساس‌ترين و سخت‌ترين روزهاي حيات جَعلي خود است. چهارمين عمليات از سه عمليات قبلي بزرگ‌تر بود. پنجشنبه ۱۸ فروردين‌ماه شب حدود ساعت ۱۱ رسانه‌هاي خبري از وقوع تيراندازي در تل‌آويو خبر دادند. در اين عمليات مسلحانه سه صهيونيست به هلاکت رسيدند و ۱۵ تن ديگر زخمي شدند.
وقوع چهار عمليات مشابه ظرف دو هفته، نشان مي‌دهد که ماجرا، نه اتفاق هيجاني محدود به چند نفر، بلکه جُنبشي سازمان‌يافته بر مبناي مقاومت مردمي عليه اشغالگران است. اسرائيل، از سوي شبکه عملياتي پيچيده‌اي غافلگير شده که هم مهارت برنامه‌ريزي و اجرايي بالايي دارد، هم باورمند و مصمم است و هم به سلاح گرم در مناطق اشغالي ۱۹۴۸ دسترسي پيداکرده است.

وي بيان داشت: بدون شک سلسله عمليات فرسايشي، عقبه انساني سرهم‌بندي در رژيم صهيونيستي براي ايجاد «ملت جعلي» را با مشکلات بيشتر مواجه مي‌کند و اين رژيم جعلي، با فرار گسترده صهيونيست‌هايي مواجه خواهد شد که از کشورهاي ديگر به فلسطين اشغالي منتقل‌شده بودند.

امام‌جمعه فارسان در پايان گفت: اين روزها بساط صهيونيست‌ها به‌هم‌ريخته و جرات نمي‌کنند در خيابان‌ها راه بروند، صهيونيست‌ها بدانند که روزگارشان هر روز بدتر از اين خواهد شد، نيروهاي مقاومت هر روز با قدرت و نفوذ بيشتري وظايف ايماني خود را به انجام خواهند رساند.


انتهاي پيام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۶ فروردين ۱۴۰۱

ساعت:

۲۱:۴۵:۵۸

15 Apr 2022