۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۴۵۳۳۶
شهردار شهرکرد؛

130 کیلومتر شبکه فیبر نوری در شهرکرد اجرا می‌شود

شهردار شهرکرد گفت: در راستای توسعه خدمات دولت الکترونیک و شهر هوشمند 130 کیلومتر شبکه فیبر نوری در شهرکرد اجرا می‌شود.
130 کیلومتر شبکه فیبر نوری در شهرکرد اجرا می‌شود
به گزارش جهانبین نیوز؛  بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد در جلسه با مرتضی سقایی مدیرکل ارتباطات زیرساخت استان با بیان اینکه اکثر شبکه‌های کامپیوتری و یا مخابرات از راه دور در مقیاس وسیعی از فیبر نوری استفاده می‌کند، اظهارداشت: یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه خدمات الکترونیک و رسیدن به اهداف شهر هوشمند، توسعه شبکه فیبر‌نوری است و با توجه به مزایای فراوان آن، امروزه از این نوع کابل‌ها در بسیار استفاده می‌شود.

وی افزود: برای تحقق شهر هوشمند و دولت الکترونیک باید امکانات زیر ساختی را توسعه بخشید، که در این راستا مدیریت شهری در تلاش است خدماتی را که به شهروندان ارائه می‌دهد به صورت الکترونیک باشد.

شهردار شهرکرد با اشاره به اهمیت شهر هوشمند بیان کرد: در راستای ایجاد شهر هوشمند اجرای عملیات 130 کیلومتر فیبر نوری در دستور کار قرار دارد که با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمان شیوع بیماری کرونا، خدمات الکترونیکی برای رسیدگی به امور مردم بسیار کمک‌کرد، اما تا رسیدن به شهر الکترونیک مورد نظرمان هنوز فاصله زیادی داریم.

عبدالغنی با بیان اینکه دولت الکترونیک فضای دسترسی مردم را به دستگاه‌های اداری بدون نیاز به حضور فیزیکی فراهم کرده است، افزود: ضرورت این کار در دورانی که بیماری کرونا بسیاری از ارتباطات فیزیکی و حضوری را محدود و مختل کرده است بیش از پیش احساس شد، بنابراین برخی از خدمات شهرداری در حال حاضر به صورت الکترونیکی انجام و نیاز به مراجعه حضوری شهروندان نمی‌باشد.

عباس بیگی سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد با اشاره به وظایف گسترده سازمان فاوا در حوزه‌های مختلف زیرساخت ارتباطی، نرم افزار و سخت‌افزار، پرداخت‌های خرد
شهری، خدمات الکترونیکی به شهروندان و ... نقش این سازمان در تحقق شهر هوشمند که لازمه توسعه پایدار می‌باشد را کلیدی عنوان کرد و گفت: پروژه‌های مختلف در دست اجرا نظیر پورتال شهرداری، سامانه احراز هویت مرکزی، شناسه شهروندی و کیف پول الکترونیک، لازمه رسیدن به شهر هوشمند می‌باشد.

وی با بیان اینکه شهرداری شهرکرد با مشارکت بخش خصوصی، ایجاد تونل زیرساخت ارتباطی مبتنی بر بستر فیبرنوری را در دستور کار خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این زیرساخت جهت حرکت به سمت شهر هوشمند، نیازمند عزم جدی و حمایت‌های مجموعه مدیریت شهری در ایجاد این زیرساخت‌ها می‌باشیم.

بیگی با اشاره به لزوم ایجاد سامانه خدمات اینترنتی شهرسازی شهرکرد گفت: با توجه به شیوع کرونا در این سامانه خدمات مختلفی از جمله پیگیری درخواست‌های شهرسازی، پیگیری آراء کمیسیون ماده ۱۰۰، تصدیق گواهی‌های شهرداری و پرداخت آنلاین عوارض نوسازی و صنفی فراهم شده است.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد با بیان اینکه همکاری با شرکت ارتباطات زیرساخت فرصتی مناسب برای ارتقاء خدمات الکترونیک و توسعه دولت الکترونیک می‌باشد، ادامه داد: با توجه به همسو بودن وظایف دو سازمان در حوزه زیرساخت آمادگی خود را در راستای همکاری‌های بیشتر با شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام می‌دارم.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۹

ساعت:

۱۱:۱۸:۲۰

24 Aug 2020