۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸
کد مطلب : ۴۵۳۰۵
مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری؛

یک گونه پرنده یلوه کوچک در تالاب گندمان به ثبت رسید

مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: یک گونه پرنده با نام فارسی یلوه کوچک در مرداد ماه امسال در تالاب گندمان به ثبت رسید.
یک گونه پرنده یلوه کوچک در تالاب گندمان به ثبت رسید
به گزارش جهانبین نیوز ؛ شهرام احمدی مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان، با اشاره به ويژگي‌هاي منحصر به فرد تالاب گندمان، در این‌باره گفت: پس از انجام اقدامات احیای تالاب در سالیان اخیر، این تالاب انواع متنوعی از پرندگان را در فصول مختلف در خود پناه می‌دهد.

وی، از وجود 40 گونه پرنده مهاجر آبزي و كنارآبزي و 15 گونه پرنده آبزي بومي و 5 گونه از پرندگان شكاري منحصر به فرد در این منطقه خبر داد و اذعان داشت این تالاب، تنها مامن و زيستگاه گونه در خطر انقراض درناي خاكستري در استان است.

احمدی تصریح کرد: 68 درصد پرندگانی که در این تالاب سرشماری می‌شوند، مهاجر و بقیه بومی هستند.

وی در ادامه گفت:  این تالاب محل مهاجرت پرندگانی نظیر اردك هاي غازنما از قبيل آنقوت وتنجه و اسكان زمستانه دو گونه قوي گنگ و قوي فرياد‌كش، زیستگاه و مهاجر گذرانی غاز پیشانی سفید کوچک در استان است.

به گزارش جهانبین نیوز؛ تالاب گندمان با مساحت 1100 هکتار در 37 کیلومتری جنوب غربی بروجن و 90 کیلومتری جنوب شهرکرد و مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده‌است.

یلوه‌ها پرندگانی هستند باتلاقی، که به خوبی شنا می کنند. اغلب خود را از انظار مخفی می‌سازند و بیشتر صدایشان شنیده می‌شود تا اینکه دیده شوند. این پرندگان روی زمین یا در نیزارها آشیانه می‌سازند. از مواد مختلف حیوانی و گیاهی برای تغذیه استفاده می کنند. یلوه کوچک 18 سانتی‌متر است.

انتهای پیام/1029ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۱۱:۴۴:۱۳

20 Aug 2020