۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۴۵۲۸۳
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای‌سبز شهری شهرداری شهرکرد؛

60 درصد منابع آبی ۷ حلقه چاه در شهرکرد کاهش یافته است

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای‌سبز شهری شهرداری شهرکرد گفت: از مجموع ۱۱ حلقه چاه آب در شهرکرد ۴ حلقه خشک و ۷ حلقه چاه ظرفیت آب‌دهی آن‌ها 60درصد کاهش یافته است.
60 درصد منابع آبی ۷ حلقه چاه در شهرکرد کاهش یافته است
به گزارش جهانبین نیوز؛  سید رضا هاشمی سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد در دویست و هشتادمین جلسه علنی شورا با اشاره به ارزیابی دبی آب چاه‌های سطح شهر اظهارداشت: در راستای آسیب شناسی، دبی آب چاه‌ها در چند روز گذشته اندازه‌گیری، تا بتوانیم بر این اساس مشکلات فعلی فضای سبز را مرتفع کنیم.

وی با اشاره به استفاده از پساب فاضلاب در فضای سبز افزود: در صورت تأمین اعتبار حداقل ۳سال جهت احداث مستحدثات وتأسیسات تصفیه مجدد و گندزدایی زمان نیاز است تا استانداردهای لازم جهت استفاده از پساب در شهر ایجاد شود که در آینده مردم دچار مشکل نشوند.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای‌سبز شهری شهرداری شهرکرد بیان کرد: استفاده از پساب نیاز به یک برنامه‌ریزی بلند مدت دارد اما وضعیت فعلی فضای سبز شهری نیازمند یک جراحی و اقدام فوری است چراکه از مجموع ۱۱ حلقه چاه موجود در شهرکرد ۴ حلقه چاه خشک شده و ۷ چاه باقی مانده ظرفیت آب‌دهی آن‌ها بعضا تا 60 درصد کاهش یافته است.

هاشمی خاطرنشان کرد: نسبت به ۳ سال گذشته ۶۰ درصد منابع آبی کاهش و فضای سبز موجود با ۴۰ درصد منابع اداره می‌شود که طی ۳ ماه گذشته اگر بارندگی‌ها نبود وضعیت موجود قابل بازگشت نبود.

وی گفت: بازسازی و بهینه سازی چاه‌ها فرایند خاص خود را دارد و نیازمند صرف هزینه‌های سنگین برای هر حلقه چاه می‌باشد که در صورت تامین اعتبارات باید صورت پذیرد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای‌سبز شهرداری شهرکرد با بیان اینکه هر ساله گاها تا حدود ۱۰ درصد از درختان بر اثر آفات و بیماری‌ها، عوامل سنی، حوادث و یا خطاهای کاشت و نگهداری از بین می‌روند،تصریح کرد طرح مطالعاتی با همکاری دانشگاه شهرکرد بر روی 10 هزار اصله درخت سطح شهر که در نقاط حساس می‌باشند انجام شد که درختان معیوب و پوسیده‌ای که احتمال سقوط دارند شناسایی و در برنامه زمانبندی خود قطع و حذف و طبق روال هر ساله عملیات خشکه بری درختان در حال اجراست.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۰۹:۵۱:۰۳

17 Aug 2020