۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
کد مطلب : ۴۵۲۷۴

نوسانات بودجه شهرداری شهرکرد زیاد است/ زنگ خطر نابودی فضای سبز

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نوسانات بودجه شهرداری بسیار زیاد بوده است.
نوسانات بودجه شهرداری شهرکرد زیاد است/ زنگ خطر  نابودی فضای سبز
به گزارش جهانبین نیوز؛  حیدر علیپور رئیس شورای اسلامی شهرکرد امشب در دویست و هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای شهر در سخنان پیش از دستور خود با اشاره به کاهش اعتبارات شهرداری اظهارداشت: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نوسانات بودجه و درآمد شهرداری بسیار زیاد بوده و علت این امر عدم صدور پروانه ساخت و لغو کمیته انطباق است‌.

وی با بیان اینکه زنگ خطر در فضای سبز به صدا درآمده است، افزود: بیشتر درختان سطح شهر در حال خشک شدن است و اگر فضای سبز به سمتی برود که خشک شود دیگر نمی‌توان خسارت آن را جبران کرد.

رئیس‌ شورای اسلامی شهرکرد بیان کرد: عوامل از بین رفتن و عدم رونق فضای سبز باید شناسایی شود تا بتوان وضعیت موجود را حفظ کرد.

علیپور با اشاره به تعهدی که صدا و سیما از متقاضیان ساخت و ساز در محدوده این سازمان دریافت می‌کند، خاطرنشان کرد: شهرداری باید نامه مکتوب ارسال و در صورت عدم پاسخ از سوی صدا و سیما، شهرداری پروانه ساختمانی را طبق قانون و ضوابط خود صادر کند.

حال شهر خوب نیست

طیبه شریفی نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد نیز در ادامه جلسه با بیان اینکه حال شهر خوب نیست، گفت: استانی که خود سرچشمه منابع آبی و دارای خاک حاصلخیز می‌باشد فضای‌سبز آن در حال از بین رفتن است که باید شهرداری نظارت و مدیریت کند‌.

وی با بیان اینکه برخی پیمانکاران تخصص کافی را ندارند، افزود: در راستای حفظ و توسعه فضای سبز می‌توان از ظرفیت جوانان رشته‌های جهادکشاورزی و منابع‌طبیعی استفاده و یا برای انتخاب پیمانکار پارامترهایی پیش‌بینی شود که پیمانکاران متخصص به کار گرفته شوند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه اصول شهرسازی باید در شهر حاکم شود، ادامه داد: بخش عمده مشکلات شهری به کمیسیون ماده ۱۰۰ و واحد پیشگیری از تخلفات شهرداری بازگشت داده می‌شود که می‌طلبد این واحد از لحاظ نیروی انسانی تقویت تا بتواند به تخلفات رسیدگی کند‌.

شریفی گفت: همه مشکلات به دلیل کمبود اعتبارات نیست بلکه برای رفع مشکلات باید دارای ذوق و صاحب فکر و اندیشه باشیم.

نظارت بر بی‌بند و باری‌ها در ساخت و سازها

فرهاد رئیسی عضو شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه با اشاره به در پیش‌رو بودن ماه محرم بیان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی براینکه جهت برگزاری مراسمات ایام محرم هرچه ستاد کرونا اعلام کند، پیرو همان هستیم بنابراین ستاد کرونا باید به صورت کامل نحوه برگزاری مراسمات را اعلام کند.

وی افزود: شهرداری با همکاری هیئت‌های عزاداری  نقش مهمی در برپایی مراسمات و فضاسازی شهر دارد که برای سپاه پوش نمودن سطح شهر باید یک هماهنگی وجود داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه شهرکرد یک شهر بزرگ است اما توسعه نیافته است، تصریح کرد: ساختمان‌های بزرگی که امروز ساخته و سبب رونق اقتصادی می‌شود بسیار خوب است اما بی‌بند و باری‌های زیادی در ساخت و سازها انجام می‌شود که در هیچ کجا دیده نمی‌شود.

رئیسی با اشاره به اینکه پیاده‌روها دست خوش تغییر شده‌اند، گفت: در صورت تأمین نیروی انسانی واحد پیشگیری از تخلفات شهرداری می‌توان جلوی تخلفات را گرفت و برخوردهای لازم انجام شود.

شهرداری, فضاهای باز را جهت استفاده هیئت‌های عزاداری در ایام محرم پیش‌بینی کند

مصطفی حیدری عضو دیگر شورای اسلامی شهرکرد بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه ماه محرم هستیم و ویروس کرونا اجازه برگزاری مراسمات گسترده را نمی‌دهد می‌طلبد شهرداری فضاهای باز را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اختیار هیئت‌ها قرار دهد‌.

وی با اشاره به از بین رفتن فضای‌سبز گفت: فضای‌سبز امروز شهر حاصل چند ماه نیست بلکه ثمره سوء مدیریت‌ها در گذشته بوده است.

عضو شورای اسلامی شهرکرد تصریح کرد: در راستای استفاده از پساب فاضلاب روستای بهرام‌آباد برای فضای سبز رایزنی‌های لازم با شرکت آب و فاضلاب استان انجام و آماده همکاری است.  

حیدری ادامه داد: سرپرست فعلی سازمان سیما، منظر و فضای‌سبز شهری شهرداری طی چند ماه اخیر تلاش‌های خوبی جهت حفظ فضای سبز کرده است که جای تقدیر دارد.

علیرضا توکلی عضو دیگر شورای اسلامی شهرکرد بیان کرد: در راستای رفع مشکلات شهری باید وفاق فکری داشته باشیم و با وحدت بین ارکان می‌توان تحول در شهر ایجاد کرد.

امامقلی بلالی عضو دیگر شورای اسلامی شهرکرد  گفت: اعضای شورا باید به صورت دسته جمعی تصمیم‌گیری کند و در راستای رفع مشکلات نظرات در صحن علنی مطرح و مصوبات لازم اخذ شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۰۹:۱۲:۲۹

16 Aug 2020