۲
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴
کد مطلب : ۴۵۰۷۳
رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری؛

شوراهای اسلامی از جزیره ای و سلیقه ای عمل کردن بپرهیزند / انگیزه جناحی و حزبی ، شوراها را عرصه تاخت و تاز خود نکند

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: شوراهای اسلامی در باقی مانده فعالیت نباید وارد حاشیه ها شوند چرا که فقط سرگرم شده و از انجام وظایف قانونی خود عقب می مانند.
شوراهای اسلامی از جزیره ای و  سلیقه ای عمل کردن بپرهیزند / انگیزه جناحی و حزبی ، شوراها را عرصه تاخت و تاز خود نکند
به گزارش جهانبین نیوز ؛ فرهاد رئیسی دهکردی رئیس شورای اسلامی استان  چهارمحال و بختیاری با اشاره به گذشت دو سال و نیم از فعالیت شوراهای اسلامی دوره پنجم گفت:  شوراهای اسلامی در باقی مانده فعالیت نباید وارد حاشیه ها  شوند چرا که فقط سرگرم شده و از انجام وظایف قانونی خود عقب می مانند.
 
وی افزود : متأسفانه رفتارهایی خارج از عرف قانون بعضا از بغعضی اعضا  شوراها دیده می‌شود وبجای کار کردن فقط شعار می دهند فردا مردم قضاوتشان از روی عملکرد افراد شکل می گیرد . لذا مردم امروز از شوراهای اسلامی کار می خواهند و برای آنها مهم این است  که برای آبادانی شهر و روستایشان شورا چه کرده ؟
 
رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت:  شوراهای اسلامی عصاره و منتخب مردم استان هستند که اگر از همکاری و نظر نخبگان استفاده نمایند می توانند به  نحو احسن کار کنند لذا باید فرصت را غنیمت و کارهایی انجام دادکه مبنای ریشه ای داشته و تخصصی باشد .
 
رئیسی دهکردی افزود:  یکی از مشکلاتی که در سطح شوراهای اسلامی وجود دارد، تصمیمات جزیره ای گرفتن اعضای شوراهاست ، لذا باید تصمیمات عمومی باشد و شوراها از شورای شهرداری خارج و به مسائل مختلفی که در سطح شهر اتفاق می افتد توجه نمایند .
 
رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت : شوراهای اسلامی متناسب با شرح وظیفه خود  به مسائل  مختلف ورود پیدا نمایند و  از مسئولین بخواهند  پاسخگو باشند لذا  اگر بیراهه روند و در مسائلی که قانون گذار در حیطه وظایف آنها قرار نداده وارد شوند حاشیه ایجاد می گردد  علی الخصوص در مساله تقسیم مرز های سیاسی شهرستان ها و شهرها که  این وظیفه ذاتی وزارت کشور و استانداری است که پیگیری نمایند و شوراهای اسلامی در این مورد نباید دخالتی داشته باشند مگر در مواردی که  تخطی از قانون را شاهد باشند آن هم از طریق مبادی قانونی ذیربط باید پیگیری نمایند چرا که مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات خود در جمع شوراهای اسلامی فرمودند یک شرط اساسی برای شوراهای اسلامی آن است که انگیزه جناحی و حزبی ، شوراها را عرصه تاخت و تاز خود نکند و آنها را از کار اصلی خود باز ندارد.
 
 وی افزود: لازمه ورود در هر زمینه ای داشتن تخصص در آن مورد است و جهت پیگیری مطالبات مردمی و عمومی نباید شخصی کاری صورت پذیرد و شوراهای فرادست علی الخصوص اعضای محترم شورای اسلامی استان در فرصت باقی مانده فی مابین شوراهای شهرستان یک وفاق و همدلی را ایجاد و زمانی شورا موفق است که همدلی و همراهی بین چارچوبه های درونی و بیرونی آن  باشد.
 
رئیسی دهکردی با اشاره به عملکرد شوراهای اسلامی اذعان داشت:  شوراهای اسلامی باید برنامه کوتاه مدت یک ساله ، میان مدت 4 ساله و چشم انداز  20 ساله را تدوین و در آن راستا گام بردارند .
 
وی در پایان به اشاره به پروژه  انتقال آب بهشت آباد افزود مسئله آب استان مسئله ای ریشه ای و حساس است  و هر مشکلی برای  منابع طبیعی و محیط زیست پیش آید در آینده مورد ماخذه آیندگان قرار می گیریم ، لذا شوراهای اسلامی ، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، نخبگان ، اساتید ،سازمان های مردم نهاد و غیره باید به صورت قانونی این معضل را پیگیری نمایند که در همین راستا این شورا پیگیری لازم جهت تصویب اساسنامه شورای سیاستگذاری آب ،خاک و منابع طبیعی استان را در دستور کار قرار داده.
 
انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۰۸:۴۶:۴۸

22 Jul 2020