۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۴۴۸۶۳
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

تبیین شخصیت حضرت معصومه(س) توطئه بیگانگان برای توهین به دختران را خنثی می‌کند

بیگانگان برای توهین به جامعه زنان و دختران برنامه کاملاً منسجمی دارند که تبیین شخصیت حضرت معصومه(ع) یک فرصت مناسب برای مقابله با تلاش آن‌هاست.
تبیین شخصیت حضرت معصومه(س) توطئه بیگانگان برای توهین به دختران را خنثی می‌کند
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در جلسه شورای بزرگداشت دهه کرامت با اشاره به اینکه مطالب ارائه‌شده حاکی از این است که همه با عزم و اراده تصمیم نقش‌آفرینی در این عرصه را دارید اظهار داشت: کرامت یک واژه پرمعنا و پرظرفیت است و کرامت تنها حریم قائل‌شدن، احترام، تواضع و فروتنی نیست بلکه کرامت یک ظرفیت عظیم انسانی است که خداوند ویژه انسان قرار می‌دهد.
وی ادامه داد: با توجه به آیات قرآن کریم آفرینش انسان بر اساس کرامت صورت می‌گیرد و اگر انسان خود این واقعیت را درک نکرد و از این عرصه گریزان شد خسرانی است که خود برای خودش رقم زده است.
امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: کرامت مراتب دارد که اوج آن مربوط به خاندان پیامبر(ص) و حد معمول آن برای من و شما است.
وی ادامه داد: خداوند برکاتی که می‌خواست به وسیله قبر مطهر حضرت زهرا(س) به بشریت عطا کند به وسیله قبر حضرت معصومه(ع) اعطا می‌کند و قبر حضرت معصومه مخفی‌بودن قبر حضرت زهرا (س) را پر می‌کند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: خداوند تبعیت از این خاندان را در گذشته،حال و آینده واجب دانسته است و جایگاه این خانواده ثابت است.
وی با بیان اینکه توجه به محتوای برنامه‌ها و توجه دادن به منزلت و جایگاه دختران فراموش نشود ادامه داد: اگر در دهه کرامت به جای اینکه چنین سفره پربرکتی باز شود برنامه‌ها را با زرق و برق و شعار برپا کنیم و از محتوای اصلی غافل شویم، در شأن اهل بیت عمل نکرده‌ایم.
نکونام در رابطه با شخصیت‌دهی به دختران افزود: بیگانگان برای توهین به جامعه زنان و دختران برنامه کاملاً منسجمی دارند که تبیین شخصیت حضرت معصومه(ع) یک فرصت مناسب برای مقابله با تلاش آنها است.
وی ادامه داد: باید جایگاه واقعی به نام کرامت به دختران تزریق شود که به برنامه‌ریزی نیاز دارد. بانوان خود نیز در این امر نقش مهمی دارند که می‌توانند هویت‌بخشی به دختران در سایه اهل بیت را جزء برنامه‌های اصلی خود قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه همه برنامه‌ها حتی سرود و آهنگ هم باید چنین محتوایی داشته باشند افزود: حضور خادم و برنامه‌های زیر سایه خورشید فرصت مغتنمی است که همه‌ساله در کشور اجرا می‌شود و در سال جاری، مشکلات کرونا نباید از اهمیت و عظمت این کار بزرگ بکاهد.
نکونام گفت: نورافشانی، تزئین و چراغانی خیابان‌ها و سردرب ادارات و حفظ ظواهر و برگزاری مسابقات علمی در امروز که به علت شیوع ویروس کرونا نمی‌توان اجتماعی برگزار کرد، راهکار خوبی برای تقویت برنامه‌های محتوایی است.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه تکریم امامزاده‌ها را جدی بگیرید و این مکان‌ها باید کانون ترویج معارف اسلامی تبدیل شود که لازمه آن ارتباط برقرار کردن با این اشخاص است، خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها نیز در این زمینه باید فعال باشند حتی آنهایی که عضو ستاد برگزاری دهه کرامت نیستند، با برگزاری مسابقات و تزئین ادارات می‌تواند نقش خود را در این دهه ایفا کنند، همچنین هر دستگاهی، زیر مجموعه خود را با این خانواده مرتبط کند. / تسنیم چهارمحال و بختیاری
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۹

ساعت:

۱۰:۴۷:۵۵

24 Jun 2020