۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۴۴۸۰۷

لزوم توجه جدی مردان به اصول پیشگیری از بیماري کوويد۱۹ در محيط کار

مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بر لزوم توجه جدی مردان به اصول پيشگيري از بيماري کوويد۱۹ در محيط کار تاکيد نمود.
لزوم توجه جدی مردان به اصول پیشگیری از بیماري کوويد۱۹ در محيط کار
به گزارش جهانبین نیوز؛ دکتر پوران خلفیان با اشاره به نامگذاری ۱۵ الی ۲۱ ژوئن ( ۲۶ خرداد الی یکم تيرماه) به عنوان هفته جهاني سلامت مردان در بسياري از کشورها و انتخاب شعار "براي کوويد ۱۹ اقدام کنيد" بعنوان شعار هفته بين المللي سلامت مردان افزود: برخي از كاركنان در معرض خطر جدي ابتلا به بيماري كرونا قرار دارند.

وی تصریح کرد: کارکنان خدمات بهداشتی و درمانی، بهداری، خانه هاي بهداشت کارگري و مرکز بهداشت كار- كاركنان كفن و دفن- كاركنان آزمايشگاه هاي تشخيص طبي- مسئولين و كاركنان فرودگاه ها و شركت هاي هوايي و ريلي و مترو، كليه وسايل حمل و نقل عمومي اتوبوس، تاكسي و ...- مرزبانان- كاركنان جمع آوري زباله، پسماند و يا فاضلاب افراد زباله گرد- كاركناني كه مرتب در مسافرت هستند به خصوص به مناطق آلوده از جمله كاركناني هستند كه در معرض مواجهه بيشتر با كروناويروس هستند .

وی با بیان اینکه، اقدامات پیشگیرانه و کنترلي براي محافظت از کارگران در برابر مواجهه با ويروس کرونا و ابتلا به آن بستگي به نوع کار انجام شده و ريسك مواجهه با آن از جمله پتانسيل ارتباط با افراد آلوده و آلودگي محيط كار دارد افزود: كارفرمايان بايد استراتژيهاي كنترل عفونت را بر اساس يك ارزيابي ريسك دقيق با استفاده از تلفيق مناسبي از كنترل هاي مهندسي و مديريتي، شيوه هاي كار ايمن و وسايل حفاظت فردي اتخاذ كنند تا از مواجهه كارگران پيشگيري شود.

دکتر خلفیان گفت: برای جلوگیری از مواجهه شغلی با ويروس کرونا کارفرمايان ملزم هستند که به کارگران در زمينه اجزاي پيشگيري از آلودگي از جمله وسايل حفاظت فردي آموزش دهند و مردان نيز در محيط كار اصول پيشگيري از بيماري كوويد۱۹ را جدي بگيرند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: احتمال ابتلا به بیماری کووید ۱۹ نزد مردان ۱۳ درصد و احتمال مرگ و مير بر اثر اين بيماري در آنها ۲۹ درصد بالاتر از زنان مي باشد.

انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۰۹:۲۵:۴۱

17 Jun 2020