۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۴۴۷۵۲
در چهارمحال و بختیاری/

تخصیص 180 میلیون ریالی به یک کارگاه تولید خاتم

مهرداد رئیسی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری از تخصیص اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیون ریال به کارگاه تولید خاتم شیخ شبان در شهرستان بن خبر داد.
تخصیص 180 میلیون ریالی به یک کارگاه تولید خاتم
به گزارش جهانبین نیوز ، مهرداد رئیسی ، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری از تخصیص اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیون ریال به کارگاه تولید خاتم شیخ شبان در شهرستان بن خبر داد.

وی با اشاره به اینکه این مبلغ از محل کمک‌های فنی و اعتباری اختصاص یافت، بیان‌ کرد: این عمل در راستای حمایت از صنعت‌گران و رونق تولید در صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به این کارگاه اختصاص پیدا کرد.

رئیسی خاطرنشان کرد: با تخصیص این مبلغ اشتغال  10 نفر به‌صورت مستقیم در این کارگاه  و  آموزش 30 نفر در یک دوره 6 ماهه در زمینه تولید تا فروش خاتم صورت گرفته است.

وی  با اشاره به تولید ماهانه دوهزار محصول در‌این کارگاه، تصریح کرد : این‌محصولات  شامل انواع ساعت دیواری، قاب عکس، آجیل‌خوری، قلمدان، خودکار و جعبه دستمال کاغذی تولید و وارد بازار مصرف می‌شود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری بهره گیری از تولیدات و‌محصولات این ‌کارگاه را  از تلفیق هنر خاتم با نقاشی‌های مینیاتوری با نقوش پروانه، گل و مرغ معرفی کرد.

لازم‌به ذکر است، در حال حاضر 50 درصد مردم روستای شیخ‌شبان از توابع شهرستان بن در 80 کارگاه گُل‌بندی خاتم فعالیت مستقیم دارند.

چوب، استخوان، مس، مفتول و چسب چوب از مهمترین مواد اولیه در تولید خاتم به‌شمار می‌رود.

روستای شیخ‌شبان از توابع شهرستان بن در 50 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

انتهای پیام / ۱۰۲۹ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۱۰:۲۸:۰۱

9 Jun 2020