۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
کد مطلب : ۴۳۹۱۹
جهانبین نیوز گزارش می دهد/

انتظارات مردم چهارمحال و بختیاری از نماینده مجلس یازدهم / نماینده محترم وعده ای ندهید که محقق نشود

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی به مرحله بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی و شکل‌گیری آرایش جریان‌های سیاسی رسیده است که مردم از مجلس یازدهم انتظاراتی دارند.
انتظارات مردم چهارمحال و بختیاری از نماینده مجلس یازدهم / نماینده محترم وعده ای ندهید که محقق نشود
به گزارش جهانبین نیوز؛ ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دهم تا شانزدهم آذر ماه جاری به مدت یک هفته در سراسر کشور انجام شد و در چهار حوزه انتخابیه  در استان چهارمحال و بختیاری 224 نفر داوطلب شدند.

آنچه در این روزها نُقل اکثر محافل عمومی و خصوصی شده علاوه بر بحث درباره نامزدهای احتمالی، انتظارات و مطالبات مردم از نمایندگان خود در مجلس یازدهم است.
دیدگاه شماری از مردم استان  چهارمحال و بختیاری را در این باره جویا شدیم.

نمایندگاه وعده هایشان در حد شعار باقی نماند

یکی از شهروندان  شهرکردی گفت: نماینده باید از شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم آگاهی کامل داشته باشد و مشکلات را لمس کند تا بتواند با درایت آنها را پیگیری کرده و حامی تولید و تولیدکنندگان باشد.

جهانگیر شریف پور افزود: در سال‌های اخیر وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم دچار مشکلاتی شده است در حالیکه نمایندگان مانند گذشته در مجلس پیگیر امور مردم نیستند.

وی گفت: قبل از انتخابات نمایندگان وعده‌های زیادی می‌دهند که اگر حداقل نصف آن را اجرایی کنند بسیاری از مشکلات رفع می‌شود اما نمی‌دانیم مشکل کار کجاست و چرا برخی وعده‌ها در حد شعار باقی می‌ماند.

نمایندگان به فکر اقشار کم درآمد جامعه باشند

زهرا  خالقی زاده یکی دیگر از شهروندان  افزود: نماینده‌ای که از سوی مردم انتخاب می‌شود باید برای آنها کار کند و در فکر رسیدگی به مشکلات اقشار کم‌درآمد و مستضعف باشد.

وی از بیکاری دانش‌آموختگان به عنوان بزرگترین معضل جامعه یاد کرد و گفت: جوان ‌بودن جمعیت کشور و متنوع ‌بودن نیازهای آنها جامعه را با انبوهی از خواسته‌ها و نیازها روبه‌ رو کرده است که باعث می‌شود پاسخگویی به نیازهای نسل جوان اهمیت زیادی داشته باشد.

این شهروند ادامه داد: نمی‌دانم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این زمینه تا چه میزان اختیار قانونی دارند و می‌توانند کارگشا باشند اما یکی از انتظارات ما جوانان این است که ما را هم ببینند و دریابند.

نماینده مردم در مجلس به فکر مصلحت های جامعه باشد نه منافع خود

یکی از خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: هر فردی که به عنوان نماینده مردم به مجلس ورود پیدا می کند باید قانون گذار خوبی بوده و  به فکر مصلحت های جامعه چه در سطح کلان و چه در سطح استان داشته باشد.

احمدی تصریح کرد: بعد از انتخابات اینگونه نباشد که در استان حضور نداشته باشد و جوانان ما نتوانند به راحتی با آن ها دیدار داشته باشند.

وی ادامه داد: به عنوان یک خبرنگار انتظار دارم که ما به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستیم به راحتی بتوانیم با آن ها ارتباط برقرار کنیم و صدای مردم را به گوش آن ها برسانیم.

احمدی عنوان کرد: ما انتظار داریم نماینده مجلس به عنوان پدر استان از منافع استان دفاع کند و دلسوز این استان باشد.

وی افزود: این استان را از حالت محرومیت خارج کند و بتواند ان را به سمت توسعه پیش ببرد.

دغدغه دانشجویان بعد از فارق التحصیلی را از بین ببرد

یکی از دانشجویان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد: هر نماینده ای که پا به عرصه انتخابات می گذارند و داوطلب حضور در مجلس می شوند قبول می کنند که به عنوان نماینده چند شهرستان در مجلس حضور داشته باشند و از حقوق مردم دفاع کنند.

وی اذعان داشت: برخی داوطلبان وعده و وعید می دهند که شاید خودشان به خاطر هیجان انتخابات و مشغله زیاد شعارها را یاد ببرند اما مردم همواره در ذهنشان قول های کاندیدا ها هست و انتظار محقق شدن را دارند.

نظری زاده یادآور شد: کاندیدا ها باید حواسشان باشد که وعده ای را بدهند که بتوانند آن را محقق کنند.

وی افزود: مردم انتظار دارند فردی که به عنوان نماینده در مجلس می رود از همه نظر برتر باشد بنابراین تخلف اخلاقی، مالی و اجتماعی ، رفتار های ضد ولایت فقیه را از آن ها نمی پذیرد.

نظری زاده عنوان کرد: اگر کسی انتخاب می شود برای جلوگیری از بدبینی مردم و بی اعتمادی مردم موظف است در کلیه رفتار های خودش و خانواده نظارت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه خیلی از جوانان به سمت دانشگاه می آیند که بیکار نباشند گفت: قبلا کسانی که وارد دانشگاه می شدند بعد از فارق التحصیل پست جدیدی به آن ها داده می شد.

نظری زاده یاداور شد: به دنبال ریشه بیکاری و به دنبال آن فقر را از چهارمحال و بختیاری بردارند تا امید مردم و امید جوانان بالا رود.
 
به گزارش جهانبین نیوز؛ همه اقشار جامعه هنگامی که در بحث انتخابات ورود پیدا می کنند و  نمایندگان خود را وارد مجلس می کنند انتظار محقق شدن قول های آن ها در زمان تبلیغاتشان هستند پس نمایندگان باید بعد از ورود به مجلس از هیچ تلاشی دریغ نکنند و همه هم و غم خود را برای از بین بردن مشکلات استان از جمله بیکاری، اشتغال، اقتصاد، آب و ... را به یک سرانجام مطلوب برسانند که اعتماد مردم را جلب کند.

لازم به ذکر است انتخابات مجلس دوره یازدهم هم زمان با سراسر کشور دوم اسفندماه در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.

گزارش: مرضیه عالی پور هفشجانی
انتهای پیام/1020ج
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۲۴:۱۱

20 Feb 2020