۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
کد مطلب : ۴۳۴۹۵
اعتراضاتی که بی نتیجه ماند؛

از قطع یارانه تا مغفول ماندن کمک هزینه معیشتی دولت

نماینده شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: مبالغ واریزی کمک معیشتی به حساب بسیاری از همشهریان ما در شهرها و روستاهای بخش مرکزی و شیدا متاسفانه واریز نشده است.
از قطع یارانه تا مغفول ماندن کمک هزینه معیشتی دولت
زلیخا قنبری نماینده شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛  با اشاره به نارضایتی مردم از نحوه پرداخت کمک هزینه معیشتی  دولت گفت:  مبالغ واریزی کمک معیشتی به حساب بسیاری از همشهریان ما در شهرها و روستاهای بخش مرکزی و شیدا متاسفانه واریز نشده است.

 وی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد معترض بودند که ما با پیامک اعتراض خود را اعلام کرده ایم گفت:  تاکنون نتیجه ای حاصل نشده و توجیهاتی که به آنها ارائه شده این بوده که به علت استفاده نمودن از دستگاه کارتخوان ، یا دستگاه پز بانکی ، ارائه گزارش حساب و تراکنش های مالی پذیرفته نشده و مبالغ به ایشان اختصاص نیافته است.

 قنبری ادامه داد: اکثر اهالی شهرستان بن به شغل کارگری ، دامداری و کشاورزی در روستاها و حتی شهرها مشغول هستند  که در این موارد اشتباهاتی صورت پذیرفته است که لازم است مسئولین در  خصوص این مشکل اقدام کنند.
 
نماینده شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری افزود : در شهرها و روستاهای شهرستان بن تعدادی از اهالی چندین سال است که متاسفانه یارانه آنها حذف گردیده که علت آن یا سهل انگاری در اداره یا ازدواج و جدا شدن یارانه فرد از والدین و یا سرپرست خانوار یا به علت فوت سرپرست و ... بوده که پیگیری از طریق همکاران ما ، فرمانداری ، پلیس +10 صورت پذیرفته ولی متاسفانه این اقشار ضعیف و کم درآمد و این کارگران خدوم تا کنون به حق قانونی خود  نرسیده اند و درخواست میگردد اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی از حقوق کارگران حمایت نموده و مشکل فوق الذکر مرتفع گردد.
 
 وی نبود چارت اداری در شهرستان بن ، جهت نمایندگی اداره کارو رفاه اجتماعی نبود ساختمان مناسب جهت فعالیت  های کاری و نبود تجهیزات اداری ،نبود کارشناسان جهت ارائه خدمت در این حوزه را از دیگر مشکلات برشمرد.
 
قنبری بااشاره به اینکه تقریباً یک سالی است از پرداخت وام های ثبت نامی در سامانه کارا می گذرد ولی متاسفانه تا کنون اهالی شهرستان بن جهت درخواست دریافت وام از سامانه کارا  به مسئولین و یا به شوراها مراجعه می نمایند گفت:  با مشکلات متعددی از جمله مشخص نبودن زمان بازگشایی سامانه جهت ثبت نام و یا سنگ اندازی ها و بروکراسی های اداری مواجه اند.

منشی هیات رئیسه شورای اسلامی استان با اشاره به اینکه با توجه وضعیت اقتصادی مردم شهرها و روستاهای شهرستان بن خاصه روستاهای بخش مرکزی و بخش شیدا که اکثراً اهالی آنها کارگر و در آمدی ندارد یا حداقل درآمد را دارند در بحث دریافت بن خوار وبار نیاز به حمایت دارند گفت:  ما از مسئولین  درخواست دریافت بیمه کارگری ساختمانی ، بیمه قالی بافی ، بیمه هنرمندان در عرصه صنایع دستی که جدیداً به تامین اجتماعی مراجعه می نمایند و برای آنها سهمیه ای تخصیص داده نمی شود توجه ویژه ای به این عزیزان گردد و مطالبات به حق آنها و خواسته هایشان مورد موافقت واقع گردد.
 
قنبری افزود : با توجه به اینکه زیرساخت های شهرک صنعتی در شهرستان بن، در شهر بن وردنجان وجود دارد ولی متاسفانه هنوز این شهرک با نواقص و مسائل و مشکلاتی از جمله مشکل آب و برق و ... مواجه اند و اهالی روستاها از این شهرک ها استقبال نمی کنند لذا با توجه به اینکه اکثر تولید کنندگان روستایی در شغل خاتمکاری ، تیرچه بلوکی ، تولیدی سقف کاذب و مصنوعات چوبی ،  MDF  مشغولند و به علت نداشتن فضا و مکان و اماده نبودن جا و زیر ساخت متاسفانه به بیرون از روستاها مهاجرت می نمایند ، خواهشمند است جهت حمایت از این عزیزان چاره ای اندیشیده شود.
 
نماینده شهرستان بن در شورای اسلامی استان اظهار کرد : درخواست واگذاری زمین جهت مجتمع صنعتی روستایی در روستاهای شهرستان بن بویژه بزرگترین و پرجمعیت ترین روستاها از جمله شیخ شبان بارده ، یانچشمه جهت ایجاد شهرک صنعتی و حمایت از تولید کنندگان روستایی درخارج از طرح روستایی ، از اراضی ملی که وجود دارد چنانچه نهاد و متولی امر مربوطه با این درخواست موافقت نماید مجوزات قانونی صادر شود کمک بزرگی به تولید کنندگان در روستاها و حمایت از آنها جهت اشتغالزایی صورت می پذیرد.
 
وی افزود : مشکل آب شهرک های صنعتی شهرهای بن و وردنجان حل گردد.

 قنبری گفت:  با توجه  به اعلام نظرهای  صورت پذیرفته از همکاران شورا در شهرستان بن متاسفانه سهمیه ی اقلام تنظیم بازار از جمله (برنج ، گوشت گرم ،گوشت منجمد ،مرغ و ..) در شهرها و روستاهای شهرستان پایین بوده و درخواست زیاد کردن سهمیه می شود.
 
نماینده شهرستان بن در شورای اسلامی استان با اشاره به سهمیه آرد خانه پزی و خبازی در شهرها و روستاهای بن گفت : در روستاها که اکثراً کارگر و کشاورز و دامدار هستند و نیاز به آرد خانه پزی جهت پخت و پز در خانه دارند درخواست زیاد شدن سهمیه آرد خانه پزی آنها می گردد.
 
وی افزود : با توجه به اینکه شهرستان بن شهرها و روستاهایی دارد که در اکثر فصول گردشگر و بازدید کننده دارند و دارای شهرها و روستاهای زیاد ،گردشگر توریستی هستند از جمله امامزاده باباپیراحمد بن ،امامزاده سید بهاءالدین محمد شیخ شبانی ، امامزاده حارث ابن علی جمالو ،امامزاده محمد بارده گرداب بن، پیست استکی بارده و شیخ شبان و قلعه تاریخی بارده با این وجود درخواست می شود سهمیه آرد گردشگری به این شهرها و روستاها با توجه به ازدیاد گردشگران داده شود تا بتوانند جهت رفاه حال زائران و گردشگران اقدامات لازم را بعمل آورند.
 
 انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۰۴:۱۴

26 Dec 2019