:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> شانزدهم آذر یادآور روح استکبارستیزی، عدالت طلبی و آزادی‌خواهی دانشجوی ایرانی است | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
کد مطلب : ۴۳۴۰۴
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان طی بیانیه ای اعلام کرد

شانزدهم آذر یادآور روح استکبارستیزی، عدالت طلبی و آزادی‌خواهی دانشجوی ایرانی است

دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری به مناسبت 16 آذر روز دانشجو بیانیه‌ای صادر و تاکید کرد: شانزدهم آذرماه هرسال یادآور روح استکبارستیزی، استقلال خواهی، عدالت طلبی و آزادی خواهی دانشجوی ایرانی در پرتو آموزه های اسلام عزیز است.
شانزدهم آذر یادآور روح استکبارستیزی، عدالت طلبی و آزادی‌خواهی دانشجوی ایرانی است
دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری به مناسبت 16 آذر روز دانشجو بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم

شانزدهم آذرماه هرسال یادآور روح استکبارستیزی، استقلال خواهی، عدالت طلبی و آزادی خواهی دانشجوی ایرانی در پرتو آموزه های اسلام عزیز است.  

خاطره ازخودگذشتگی دانشجویان فداکار و مبارزی که در جریان اعتراض به دخالت های بیگانگان در امور ایران در سال 1332 همراه با دیگر دانشجویان انقلابی بپاخاسته و برای همیشه در تاریخ ماندگار شده است. امروز اگرچه از شهادت دانشجویان زنده یاد "مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ نیا" قریب به 65 سال می گذرد اما به برکت خون ایشان و دیگر شهدای دانشجو، هنوز طراوت آرمان خواهی، عدالت طلبی، نقد و پرسشگری بر فضای دانشگاه ها حاکم است.  

بی تردید دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان به واسطه نقش تربیتی خود در آینده آموزش و پرورش همواره، از تأثیرگذارترین و پیشروترین اقشار جامعه در آگاهی بخشی، و ایجاد شور و شعور انقلابی بوده اند و دانشجویان تربیت معلم در تاریخ معاصر کشورمان نیز کارنامه ای درخشان از خود به جای گذاشته اند.  

به گونه ای که رهبر معظم انقلاب علاوه بر این که به کرّاّت بر لزوم آگاهی سیاسی دانشجویان و مشارکت در مدیریت جامعه تاکید ورزیده اند. از این دانشگاه به عنوان مهم ترین مرکز آموزش عالی و تربیتی هم نام برده اند.
 
اگر تا دیروز دانشجویان متعهد، رسالت مقابله با دشمنان خارجی و حاکمان فاسد داخلی را بر عهده داشتند، امروز می باید جهاد علمی را سرلوحه اندیشه و عمل خود قرار داده و بکوشند که در این مقطع تاریخی، در برون رفت کشور از مشکلات فرارو نقشی سازنده و تاثیر گذار ایفاء کنند.

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان چهارمحال و بختیاری، ضمن تکریم و بزرگداشت روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره امام شهیدان و شهدای دانشجو، خود را ملزم و متعهد به احترام به حقوق قانونی دانشجومعلمان و حفظ کرامت انسانی آنان که آینده سازان این مرز و بوم هستند، می داند و در برابر این تعهد از فرزندان خود می خواهد که علاوه بر کسب فضایل دینی و اخلاقی، که جزء لاینفک دانشگاه اسلامی است با درک شرایط ویژه کشور و باور راسخ به ضرورت همدلی در جهت نیل به توسعه پایدار و همه جانبه با متانت، شکیبایی و آرامش عزم خویش را جزم نمایند که به حول و قوه الهی، این کشور را به جایگاهی شایسته در جهان برسانند و با تلاش در راستای حاکمیت علم و دانش در همه حوزه ها از جمله فرهنگ، کشور خود را در برابر تمامی حوادث و هجمه های ناجوانمردانه بیگانگان بیمه نمایند، بی شک راهکار عملی تحقق این راهبرد مهم در سایه مشارکت حداکثری دانشجومعلمان عزیز در تشکل های دانشجویی محقق خواهد شد تا عزت و سربلندی کشور اسلامی مان را فراهم کنند.  
 
"والسلام علی من اتبع الهدی"  
           
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان چهارمحال و بختیاری  

انتهای پیام/1026ج
                                                

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۱۴:۱۲

27 Dec 2019