۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲
کد مطلب : ۴۳۱۵۷
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاري:

22000 مترمربع از اراضی ملی در چهارمحال و بختیاری رفع تصرف شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاري از رفع تصرف 22 هزار مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده هلن واقع در شهرستان اردل خبر داد.
22000 مترمربع از اراضی ملی در چهارمحال و بختیاری رفع تصرف شد
شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاري در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: 22 هزار مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت‌شده هلن واقع در شهرستان اردل از طریق شخم و شیار تغییر کاربري شده بود و با پیگیري حفاظت محیط زیست استان و دستور مقام قضایی، رفع تصرف و به وضعیت سابق بازگردانده شد.

وی افزود: تعداد 6 نفر متخلف در جریان این تصرف‌ها به دستگاه قضا معرفی و به رفع تصرف و اعاده به وضع سابق اراضی ملی محکوم شدند.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاري حفاظت از اراضی ملی مناطق تحت مدیریت استان را از اولویت‌های این دستگاه عنوان کرد که این حفاظت و حراست با تلاش و پیگیری‌های یگان حفاظت محیط زیست استان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای سال 1398 تاکنون 205300 مترمربع از اراضی ملی واقع در شهرستان اردل رفع تصرف شده است.

به گزارش جهانبین نیوز؛ شهرستان اردل یکی از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری است و با وسعتی به پهنای 1833 کیلومتر مربع محدوده‌ای معادل 11 درصد از مساحت استان را در بر گرفته است و در فاصله 86 کیلومتری بروجن و 75 کیلومتری جنوب غربی شهرکرد (مرکز استان)، در مسیر جاده ارتباطی استان خوزستان به استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد و منطقه حفاظت شده هلن با 40 هزار هکتار وسعت پس از سبزکوه دومین منطقه حفاظت شده چهارمحال و بختیاری است، که درمحدوده شهرستان‌های اردل، لردگان و کیار با فاصله تقریبی ۱۱۰ کیلومتری از مرکز استان واقع شده است.
 
انتهای پیام/1026ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۵۲:۴۰

29 Dec 2019